Archief - Beste gamedevs, FU

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soeverein

Legacy Member
- Niemand verplicht je om DLC te kopen.
- Alle DLC is in geen enkel spel nodig.
- Als je echt de zelfcontrole niet hebt om zonder DLC te spelen, sure. Stop dan met mainstream gamen.

Tuurlijk wordt er regelmatig overdreven, maar wat dan nog? Staat die verkoper van Steam soms met een geweer tegen je kop naast je bureaustoel of zo?

En wat voor een voorbeeld is die Train Simulator nu? Dat soort semi-pro simulator (treinen, vliegtuigen, whatever) werkt al decennia met een business model van expanding content. Je kiest er een paar vliegtuigen/treinen/tractors/driewielers uit waarin je het meest geobsedeerd bent, en die ******* je in je sim. Ja ok, vroeger ging het dan over een schijf met meerdere voertuigen - maar dan had je pech als je 1 wou van schijf X en nog 1 van schijf Y. Zo'n simulators zijn zeker niet duurder geworden dan in de vroege jaren 90 als je met dezelfde hoeveelheid voertuigen speelt als toen.

Je gaat toch ook niet naar je lokale garage en vragen voor 1 van elk model auto dat ze verkopen? Tenzij je achternaam misschien Hilton of zo is.

Thin Liz

Legacy Member
Waarom zagen (ik denk oudere) gamers over DLC? Simpel: vroeger was het allemaal gratis. Ze hebben het ons gewoon gemaakt, en nu nemen ze het ons 'af'. Dan is het niet te verwonderen dat er commentaar op komt.
DLC als een soort vroegere 'uitbreiding' met een correcte prijs, daar kunnen we allemaal wel mee leven denk ik. Wat ik dan weer to-taal niet versta is dat er gamers rondlopen die betalen voor de grootste onnozelheid (een skin, extra wagen,...etc), dan vraag je gewoon om afgezet te worden.

En ja: ze behandelen ons inderdaad als een bende koeien: uitmelken tot het absurde. De reden waarom er veel minder mods uitkomen, geen demo's meer, late reviews, buchtDLC, slechte ports, te veel casual brol, elke dev een FPS moet gemaakt hebben (of een oudere reeks moet omvormen tot FPS omwille van een goed voorspelde verkoop: zie bv Syndicate) ... is niet omwille van klantvriendelijkheid. Wij als gamers laten dit toe, face it. Wij kunnen het ook stoppen, maar dan moeten er wel heel wat meer gamers eens beginnen nadenken.

EpilEpic

Legacy Member
Batiatus zei:
Inderdaad. Zie maar naar BF3. Nog niet lang uit, en ze maken al een nieuwe DLC (Back to Karkand) waarin alle betere mappen van BF2 zitten. Schande...

Soms gaat het over meer dan alleen een 'hoedje' dat je kan kopen he ;)

:help:

bwa ik ben ook zeker en vast tegen DLC, je zal mij nooit DLC zien kopen tenzij het echt een meerwaarde heeft en ik het spel echt ZEEER graag speel. maar idd een hoedje of iets dergelijks daar zal ik nooit iets voor betalen.

wat BF3 betreft, dat klopt dan weer niet imo. Als je de Lim edition kocht zat dat er allemaal bij (logisch, bij een lim ed krijg je meestal meer). En met deze DLC willen ze mensen die dachten dat ze de lim ed niet nodig hadden toch nog de kans geven dit aan te schaffen.

Ik zou het natuurlijk ook veel leuker vinden als ze dit gratis maken, en bijvoorbeeld na X-aantal speluren beschikbaar maken voor de mensen die dus echt fan zijn en het spel graag spelen...maarjah, worden er tegenwoordig dan nog iets gemaakt dat gratis is? Een DLC zoals die van BF3 is voor mij een voorbeeld van een waardige DLC tegenover die andere mini-DLC'tjes zoals eerder opgenoemd...

mooie winkelkar met die trainsim btw :p

+1 rep aan maker!

amdr

Legacy Member
Ale ik ben al blij dat hier toch wa reacties op heb gekomen (men verwachting van 100posts na 24u is niet gehaald maar goed :unsure: :D ).
Het was gelijk byter zei niet echt voer voor discussie maar meer een pure rant van mij dus het is goed dat er toch iets nuttig uit is voortgekomen.

Tr1ploid

Legacy Member
Verantwoordelijke: de vrije markt?
Mensen zijn dom en moeten tegen zichzelf beschermd worden. Praktijken als dit halen kwaliteit naar beneden, maar kunnen straffeloos gebeuren omdat grote bedrijven de massa makkelijk weten te manipuleren.

Thin Liz

Legacy Member
Eén van de redenen waarom ik me daarnet eens heb laten gaan op GOG.com. Het zijn holiday sales, 50 procent korting. Aanrader :D

=Ermac=

Legacy Member
Ik heb geen probleem met dlc maar het mag niet nadelig worden voor andere spelers.
Want dan is het bijna een verplichting...

demon326

Legacy Member
Ben ik echt de enige die heel dat DLC gebeuren kotsbeu is aant worden?

Neen, er zijn hier genoeg topics over:D.


Ohm zei:
Ik vrees echt dat ze MP nog betalend gaan maken. Zelfs voor patches mag je een paar euro afdokken. Hopelijk komt het niet zover.

Op consoles is het al zo, dus pc zal het ook wel zo worden :help:.

deathsythe zei:
als je dan voor 1,5EUR, 4extra characters unlocked en een paar extra gamemodes, dan kan je het toch overwegen imo.

Overwegen? Betalen voor dingen die we 7 jaar geleden gratis kregen? Neen dank u.

Laten we even terug de tijd in gaan, naar 2004 toen pc gaming nog iets voorstelde:

Unreal tournament 2004 heeft maar liefst 2 gratis community bonus packs gekregen, dit gratis, want de maps zijn door de community gemaakt. In het jaar 2011 betalen we voor Bonus Packs, neen, 4 maps uit de vorige game reeks met her en der een deur geblokkeerd, de kost: 15 Euro.

De DLC haters hebben niets tegen expansion packs, deze zijn het geld wel waard, maar DLC is gewoon vervuiling. Elke nieuwe CoD game bekijk ik als DLC, die zijn zelfs de term expansion pack niet waardig.

Thin Liz

Legacy Member
De dag dat multiplayer betalend zal zijn is voor mij de dag dat het gedaan zal zijn met gamen (PC) (of ik 100 procent retro ga).
Wat bedoel je met betalende patches? Ik kan me moeilijk voorstellen dat wij als gamer gaan moeten betalen voor een buggy game. Dat zou het toppunt zijn: dat een ontwikkelaar omwille van het geld een spel op de markt gaat rushen, het vol bugs zit, en dat wij dan nog gaan moeten betalen om het te maken ook. Dat gaat geen enkele zelfrespecterende gamer accepteren.

BTW: gemaakt door de community? Die leggen ze al op voorhand het zwijgen op doordat ze geen mapeditors of mogelijkheid tot mods willen toelaten. Triestig.

amdr

Legacy Member
demon326 zei:
Neen, er zijn hier genoeg topics over:D.



De DLC haters hebben niets tegen expansion packs, deze zijn het geld wel waard, maar DLC is gewoon vervuiling. Elke nieuwe CoD game bekijk ik als DLC, die zijn zelfs de term expansion pack niet waardig.

Idd, da puntje heb ik dan ook speciaal aangekaart omdat er duidelijk een verschil tussen is. 10u nieuwe gameplay is de lengte van de gemiddelde SP van de laatste tijd. Als ge dan expansies kunt kopen voor 5€ met nieuwe missies, story (en dan uiteraard items en characters) zit ik daar ook niks mee in, daar hebben ze tenminste moeite voor gedaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan