Archief - Beste gamedevs, FU

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

amdr

Legacy Member
Ik weet het, ik ga veralgemenen en wrs een infraction krijgen, het maakt me niks uit.
Ik wil hierbij gewoon ff een dikke middevinger geven aan de developers van de laatste tijd. Ik open vanmorgen Steam en dit is mijn recent uitgebrachte lijst.

fuckudevs.jpg

Saints Row, een spel dat uit is sinds de 15de: Een paar belachelijke skins en nieuw wapens. Dat had echt onmogelijk geweest om dat 2 weken geleden klaar te hebben é. Of in een patch aan iedereen te geven. : $$ :

Batman, een spel dat uit is sinds de 25ste. Same story alleen is het nog ergens sinds ge in een Batman game een DLC moet kopen om Robin te kunnen spelen... :doh:

Wat hebben we nog, Europa Universalis 3. Volgens steamgraphs een spel met om en bij de 1000spelers op piektijden wat nu niet ENORM veel is en ipv de redelijk kleine playerbase te bedanken voor hun spel zelfs maar te kopen en te blijven spelen doorheen de jaren, nee hoor, laat ze maar dokken voor een paar skins, die echt kunnen niet gratis zijn? :naughty:

Defense Grid, met die DLC heb ik nog niet veel problemen, dat is als ik de beschrijving bekijk zijn geld waard, +10uur nieuwe gameplay met nieuwe mappen met een nieuwe verhaallijn en dus een pak nieuwe missies.
Hier is echt tijd ingestoken en dit zie ik dan ook meer als een expansion pack.

En dan komen we aan de laatste, Killing Floor. Dit is ook weer dezelfde zever als de games waar ik ben mee begonnen, een spel dat nog amper een deftige playerbase (momenteel klopt dit idd niet sinds het al een week free2play is, kijk die nummers nog maar is na over 2 weken ;) ) en die gaan ze ook weer het geld uit de zakken kloppen voor wa mannekes ipv ze bedanken om bij hun spel te blijven.

Ben ik echt de enige die heel dat DLC gebeuren kotsbeu is aant worden? En ja, ik weet dat het hier soms maar over 2-3€ gaat, het gaat bij mij over het principe dat ze u uitmelken tot ge gelijk ik gewoon zegt, fuck off... En daar zijn ze volgens mij nog minder mee ;)

lantaarnpaal

Legacy Member
Ben ik echt de enige die heel dat DLC gebeuren kotsbeu is aant worden?

neen



Zolang het grote volk dlc blijft kopen, zullen ze het blijven uitbrengen, je kan er niets aan veranderen, behalve het niet te kopen

SXe

Legacy Member
+ Rep.

De makers kunnen het gewoon doen omdat ze weten dat DLC "maatschappelijk aanvaard" is tegenwoordig. (Voornamelijk door de console community. En daardoor worden wij -pc gamers- gestraft.) Er zullen altijd mensen zijn die DLC kopen.

byter

Legacy Member
Het wordt erger en erger. No way dat ik voor wat extra skins ga betalen.
Ook mappacks bij shooters ...shit, vroeger zat dat gewoon in patches. Gamers zijn gewoon melkkoeien geworden (n/o idd deels door console gaming).

Ik begrijp uw rant dus volledig en sluit me hier bij aan ;p

CurrY

Legacy Member
Koopt het dan niet.

Ik weet dat het sucked dat er precies content uit de game gehaald is waarvoor je betaald hebt maar imo kan het mij niet schelen of ik nu een extra hoedje heb voor mijn character of niet.

R3L4X

Legacy Member
Het belachelijke eraan is dat ze overdreven hoge prijzen durven vragen voor iets wat eigenlijk gratis zou moeten uitkomen.

Kijk eens naar die treinsimulator, daar zijn 5000 verschillende nieuwe treintjes aan toegevoegd met DLC van een totale waarde van rond de 250/300 euro (als het niet meer is), het 5- tot 10-voudige tov de waarde van het spel.

Ik persoonlijk geloof dat het is begonnen met CoD, mensen kopen de mappacks omdat ze al honderden uren op die oude saaie maps gespeeld hebben, deze raden aan aan hun vriendenkring dit ook te doen en CoD ziet hierin een enorme geldwinst. Gevolg: elke dev. wilt zo elke eurocent uit de consument rammelen.

smon

Legacy Member
R3L4X zei:
Kijk eens naar die treinsimulator, daar zijn 5000 verschillende nieuwe treintjes aan toegevoegd met DLC van een totale waarde van rond de 250/300 euro (als het niet meer is), het 5- tot 10-voudige tov de waarde van het spel.
Hws85.png

Batiatus

Legacy Member
byter zei:
Het wordt erger en erger. No way dat ik voor wat extra skins ga betalen.
Ook mappacks bij shooters ...shit, vroeger zat dat gewoon in patches. Gamers zijn gewoon melkkoeien geworden (n/o idd deels door console gaming).

Ik begrijp uw rant dus volledig en sluit me hier bij aan ;p
Inderdaad. Zie maar naar BF3. Nog niet lang uit, en ze maken al een nieuwe DLC (Back to Karkand) waarin alle betere mappen van BF2 zitten. Schande...
CurrY zei:
Koopt het dan niet.

Ik weet dat het sucked dat er precies content uit de game gehaald is waarvoor je betaald hebt maar imo kan het mij niet schelen of ik nu een extra hoedje heb voor mijn character of niet.
Soms gaat het over meer dan alleen een 'hoedje' dat je kan kopen he ;)
smon zei:
:help:

Rage

Legacy Member
Het is heel simpel. Mainstream games zuigen. Net zoals mainstream muziek ook slecht is. Die dingen worden niet gemaakt uit passie, maar voor winst.

De beste games worden nog altijd door kleine groepjes devs gemaakt die al blij zijn als ze uit de kosten geraken. Er zijn ook veel spellen die gratis worden uitgebracht. (Ik bedoel freeware en niet free2play)

Games van grote uitgevers zoals Activision, EA en Ubisoft zijn gemaakt om 1 reden: zoveel mogelijk geld uit u zakken halen. Ze creëren een hype, ze maken iedereen gek. Ge krijgt al geen demo meer op voorhand. De reviewers krijgen het spel pas NADAT het spel in de winkel ligt. Gewoon een vuile strategie om mensen impulsaankopen te laten doen.

Vaak krijgt ge extra's als ge het spel preordert. Als ge de volledige game wilt, moet ge u baseren op die hype, en eigenlijk doet ge een gok. voor hetzelfde geld koopt ge een shitty en buggy game... Ge kunt dat gewoon niet weten op basis van trailers die opgepoetst worden. Vaak laten ze ook screenshots zien die beter uitzien als het uiteindelijke spel. Bedrog noem ik dat.

Maar toch blijven mensen deze zever accepteren. Dat verklaar ook waarom al die shitty muziek zoveel verkocht wordt. Mensen zijn gewoon dom.

R3L4X

Legacy Member
Minecraft (10 euro), Terraria (10 euro) en RO2 (25 euro) vind ik nog steeds 3 games die qua prijs op dag van release (behalve voor MC dat was tijdens Alpha) heel gunstig waren, stel dat ze toppers ook voor een verminderde prijs ipv die 50 of 60 euro willen uitbrengen en dan goedkope DLC brengen (Max 5 euro), die dan ook wel degelijk een toevoeging is aan de game en geen stomme skins zijn, dan kan het misschien nog wel gerechtvaardigd worden.

Maar ik blijf grotendeels nog tegen DLC.

Rbn13

Legacy Member
DLC koopt ge toch niet, die verkrijgt ge gemakkelijk op andere manieren.

greg89

Legacy Member
Ik steun u 100%, maar de devs van Killing Floor brengen alles qua maps & wapens gratis uit, het enige waar ze geld voor vragen zijn skins die niks bijbrengen infeite bij het spel, dus van hun kant versta ik het nog (free maps etc en als je de devs wilt blijven steunen, koop een onnozel pakje) Alle andere pakken het wel serieus verkeerd aan imo

Furon

Legacy Member
Rage zei:
Het is heel simpel. Mainstream games zuigen. Net zoals mainstream muziek ook slecht is. Die dingen worden niet gemaakt uit passie, maar voor winst.

Bwa, nu niet te veel veralgemenen. :)

Er zijn nog voldoende kwalitatieve AAA-games afkomstig van developers die met volledige toewijding aan hun game werken en de bijhorende grotere publishers (die inderdaad graag centjes zien rollen). De 5 genomineerden voor GOTY van afgelopen VGA's zijn er een goed voorbeeld van.

Maar ik ga zeker en vast akkoord met de stelling dat er veel publishers iets te gretig zijn en wat overdrijven op vlak van DLC.
Die (retail-based) pre-order bonussen mogen voor mijn part ook verdwijnen, zelfs al is die content maar een extra skin ofzo.

Ohm

Legacy Member
Ik vrees echt dat ze MP nog betalend gaan maken. Zelfs voor patches mag je een paar euro afdokken. Hopelijk komt het niet zover.

deathsythe

Legacy Member
koop het dan niet hé, vroeg of laat wordt dat toch serieus afgeprijsd.
bv voor dungeon defenders was de DLC onlangs -75%, als je dan voor 1,5EUR, 4extra characters unlocked en een paar extra gamemodes, dan kan je het toch overwegen imo.

The Monopoly Guy

Legacy Member
Als ze de standaardprijs van de games zouden verlagen met een 20-50% zou ik er geen problemen mee hebben.
Een beetje zoals het F2P model bij vele MMORPGs tegenwoordig. (Hier vind ik het zeer goed aangezien je kan bepalen wanneer je welk deel van het spel meer wilt betalen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan