De grootste fout die veel mensen maken als ze hun eerste Flight Sim kopen is dat ze meteen met de meest geavanceerde vliegtuigen de wereld willen rondvliegen.
Als beginnende speler is het echter belangrijk dat je eerst de basis aanleert (taxiën, opstijgen, basic controls, landen, instrumenten, .....) en zo verder groeit naar de meer complexe vliegtuigen, routes, procedures, ...
Zo zou ik dus aanraden om eerst met kleinere toestellen, zoals de Cessna 172, te beginnen. Zo vlieg je heel wat trager en heb je heel wat meer tijd om de dingen te leren. De tutorials, zoals jaguarke al zei, zijn zeer geschikt om al die basics te kunnen leren omdat je ze stap voor stap doorheen de maneuvers leiden.
Succes alvast en als er vragen zijn, kun je ze hier altijd stellen.