Archief - been there, done that, toch nog connection problems

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

oberon_sedai

Legacy Member
waarom heeft hij het dan alleen als hij vliegt ?


btw : wat zijn uw scores in een bench ? gewoon ff om uw specs te checken op performantie.

str0ntj3

Legacy Member
hangt VEEL af van de het mer hoor.
ik ken iemand met US Robotics 54Mbits systeem, mo da is GENEN brol zenne.
ook perfect gamen enz...

Massis

Legacy Member
waar doe ik ne benchmark check? ben beetje leek op dat gebied...

en alleen als ik HOOG vlieg he, vlak boven de grond heb'k er dus geen last van...

oberon_sedai

Legacy Member
punkrockdude zei:
waar doe ik ne benchmark check? ben beetje leek op dat gebied...

en alleen als ik HOOG vlieg he, vlak boven de grond heb'k er dus geen last van...

daarom dat ik is benches wil vergelijken. vanaf bepaalde hoogte zou uw horizon maximaal moeten zijn en dan vereist dat weer wat extra power.

Massis

Legacy Member
325.6 op 400 in performancetest V5.0 , geen idee of da programma iets waard is , maar het was 30 dagen gratis, dus ff afgehaald

heb wel men norton antivirus laten aanstaan, maakt da enig verschil?

oberon_sedai

Legacy Member
nee, ik bedoelde eigenlijk benches als aquamark en 3dmark2003 enzo.
dacht dat je die kende.

liefst met linkje. zodat ik de test results is kan bekijken. uw proc is zeer degelijk, maar de graka ken ik niet. een vergelijk is dan mogelijk.

Massis

Legacy Member
al van gehoord, dacht dat het betaal services waren...

edit: ben 3dmark03 version 340 aan't afhalen... hopelijk is dit wel de juiste :)

Bengie

Legacy Member
nee das ni goe, ik heb uw specs is bekeken en ge zou toch minstens 3600 ptn moeten halen.

Da van die fps is normaal zenne, ik heb da ook, enkel gasten met ne 9800 of ne fx 5950 of die x800-6800 kaartjes bollen da vlot.

Volgens mij staan er wa instellingen bij u verkeerd.
Zet die Anti Aliasing al ies af en die Anisotropisch filteren ook

*EDIT*

die 3dmark results zijn TOCH NORMAAL voor uw systeem
vergelijk maar met mijn http://service.futuremark.com/compare?2k3=2715295

*/EDIT*

oberon_sedai

Legacy Member
leek me toch ook eerst laag se. vooral omdat het een Athlon64 is.

blijkbaar is die graka wel echt pover. en uw cpu presteerd maar een beetje beter dan mijn barton 3200.

welke drivers en driver settings gebruik je ?
welke chipset op uw mobo ?

Massis

Legacy Member
1) hoe zet 'k antialiasing enzo af?

2) chipset op mobo? geen idee

3)drivers? van ATI , of iets anders? ati heb'k gisteren de laatste nieuwe afgehaald op ati.com ...

Bengie

Legacy Member
ja, MAAR de bottleneck in zijn systeem , net als in het mijne, is de graka......
De mid-range kaarten zijn echt wel op het randje af gemeten ,zodat ze zeker niet teveel performance zouden geven voor het geld dat je er aan uit geeft (indertijd nog veel geld voor zo'n kaartje)

Van de week nog een test gedaan met Aquamark 03 (duurt ni zolang als 3dmark) en dan met verschillende drivers en verschillende instellingen van graka.
En dat kon makkleijk een verschil van 6000 ptn geven tussen AA 0x - AAF 0x en AA 2Qx - AAF 4x
En 600 ptn tussen driver 56.72 en de 61.xx driver van MSI

dus wat experimenteren en de juiste instellingen vinden

Massis

Legacy Member
wa kost een nieuwe ati 9800 met 512 mb momenteel? 250¬? 400 ¬ ? 'k weet het eigenlijk nie...

¬ zijn dus euros he :s weird...

Bengie

Legacy Member
punkrockdude zei:
1) hoe zet 'k antialiasing enzo af?

2) chipset op mobo? geen idee

3)drivers? van ATI , of iets anders? ati heb'k gisteren de laatste nieuwe afgehaald op ati.com ...

1 ) rechterklik buroblad > Beeldschermeigenschappen > instellingen > geavanceerd > "uw graka" > 3d eigenschappen

2) zie site van fabrikant mobo

3) ja natuurlijk die van ATI als ge een ati card hebt. en de laatste nieuwe is goed. Maar je hebt ze toch juist geinstalleerd ?

Massis

Legacy Member
oberon_sedai zei:
i agree. zonde van op zo'n systeem een 9600 te steken.

mja, systeem heeft men pa 1600 euro gekost (17" tft screen koste 400 , zaten geen boxen bij, wel printer scanner kopiemachien en kaartlezer in 1 voor 115 euro , dus het eigenlijke systeem was 1075euro ofzo...)


mja, misschien binnekort nieuwe graka , als pc beetje ouder is en ik ergens geld vind... da was nie het probleem

connection problems zijn blijkbaar gebeterd sinds ik router nog maar es op ander kanaal gezet heb (had'k al gedaan) , omdat men internet weer volledig weg was

Bengie

Legacy Member
punkrockdude zei:
wa kost een nieuwe ati 9800 met 512 mb momenteel? 250¬? 400 ¬ ? 'k weet het eigenlijk nie...

¬ zijn dus euros he :s weird...


en graka met 512mB ??? :wtf:

da wist ik ni da da bestond....btw k zou ni voor een 9800 gaan ,maar dan eerder voor een x800 (als t per sé ne ATI moe zijn) , miss een klein bikke duurder maar ge gaat er langer plezier aan hebben want de toekomstige games beloven zwaar te worre voor de huidige grakas

Massis

Legacy Member
ik dacht dat ze al aan 512 mb zaten ondertussen...

welke is DE beste graka om te kopen voor het moment? en wa kost die?

Bengie

Legacy Member
de beste graka ...das een eindeloze discussie tussen nvidia fanboys en ati fanboys... mor tis ofwel ne x800-ATI of ne 6800-nvidia , vanaf €350
tot €500 voor ne Ultra 256MB
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan