Archief - been there, done that, toch nog connection problems

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Massis

Legacy Member
heb al forum search gedaan en gegoogled enzo , en wat'k gevonden heb om het probleem te verhelpen is:

- audio settings op laagste (2D)
- video settings op laagste (dus ook shadows uit enzo)
-andere pc's op het netwerk uitzetten

allemaal al gedaan, geen last van connection problems meer


TOT ik de lucht in ga met een vliegtuig of heli

vliegen gaat, maar hoger dan 15 meter ofzo moet'k niet gaan, want dan crasht hij wegens connection problems detected...


zijn er nog andere , wel effectieve middelen om da weg te krijgen?

zit met een pc van 2 weken oud, dus daar zit het niet

en draadloos netwerkt geeft "zeer goed" als signaal

ping op server (telenet en nog enkele andere europese servers) lag tussen de 15 en de 45 , dus geen probleem normaal gezien...

Lenny

Legacy Member
scannen op virussen
scannen op spyware

3d hardware accel aanleggen


alle andere processen afleggen (msn, norton, ...)


en eerlijkgezegd, meer kan ik nie zeggen om je te helpen.


het klinkt immens weird dat je dat nog tegenkomt als alles op low staat...


wa zijn uw specs?

str0ntj3

Legacy Member
als allemaal da ier boven nie werkt :
format

u specs zou ook is handig zijn om te weten...
ook drivers updaten kan veel uithalen...
normaal gezien zou je in de lucht meer FPS moeten hebben enz
heb je hetzelfde bij andere games die je online speelt?
mss in game uninstallen en trg instaleren?
allemaal het proberen waart...

Bengie

Legacy Member
tis ni omdat het een pcke is da mor twee weken oud is ,da ge geen probs kunt hebben hé.

Verkeerd updaten en installatie kan ook voor probs zorgen.

Zorg eerst dat je alle updates binnen hebt, Win XP + SP 2 , driver updates, ...you get the point ;)

en dan nog een bikke tweaken in BFv zelf.
* Zet verbindingstype in de BFv menu -> multiplayer op "LAN- T1", dan krijgt ge de beste pings.
* doe een manuele update van punkbuster, want het data-traffic van pb kan regelmatig voor zo'n probs zorgen als je dit doet via een auto-update op een gameserver.
* tweak de refresh rate van BFv

meer uitleg over dit alles vind je op Bengaz site
Lees daar de BFv faq en guides

grtz
B.

str0ntj3

Legacy Member
NOOIT SP2 instaleren => vol me bugs en maakt u PC alleen maar trager
kheb NOOIT die packs geinstaleerd en heb dan ook geen last...

Thallyos

Legacy Member
Kheb nu nie echt ervaring met draadloos netwerk, maar kan het nie zijn dat je teveel packet loss ofzo hebt?

Son Gokou

Legacy Member
lol strontje
service pack 2 maakt uw pc juist sneller
door service pack 2 haal ik 200 punten meer in 3dmark 2004

str0ntj3

Legacy Member
3dmark is een prog die u grafische kaart test, heeft niets te maken met windows.
zal waarschijnlijk door een driver of programma zijn. (bv : nieuwe driver of programma dat uit/aan staat)

3dmark04... bestaat da ook al tegenwoordig?

Alar!s

Legacy Member
Ik eb da ook, en krijg et nie weg, had al eerder post, ùmer twas ff afgelope ne nu ebbek et erger dan ooit !!!, ena lles istzlefde as bij strontje :help:

Massis

Legacy Member
alles gedaan behalve ati drivers geupdate, nog niks hielp

heb nu drivers geupdate en ga dadelijk testen

heb btw 1024 mb ram , 7200 rpm 160 gb hdd, amd athlon 3200 , ati radeon 9600 xt (denk'k, in elk geval een 9600) 256 mb

win xp met sp 2
punkbuster is geupdate
pingcheck sites gaven 0% packetloss
geen spyware (check minstens een keer per week met adaware en spybot , geven hoogstens wat tracking cookies die'k dan verwijder)


en ik ga men pc nie formatten omdat ik een slechte verbinding heb in battlefield, eerder eens een netwerkkabel halen en testen of het aan de draadloze verbinding ligt of niet...

edit: geupdate drivers helpen ook niet, het lijkt iets beter te gaan, maar zodra er anderen in beeld komen en ik wat hoog vlieg krijg'k nog steeds connection problems

str0ntj3

Legacy Member
dees is echt raar...
u internet connectie al is laten teste ofzo?
mss is game opnieuw instaleren etc?
edde da nog bij andere games?
doe is speed test (www.adslbox.be)
welke provider?

Massis

Legacy Member
zit met telenet
bij mohaa heb'k ook wel es wat lag, maar nooit zo erg als dit

heb men modemverkeer etc laten checken van bij telenet overlaatst, omdat'k een upload had van 214 mb op een dag... alles was toen normaal zijden ze mij...


en:


Your current download speed:
4190kbit/s
or
524kbyte/s

Your current upload speed:
166kbit/s
or
21kbyte/s


zit wel wireless, en da's het probleem denk'k, morgen vraag'k men neef voor een netwerkkabel en dan weet'k of het daaraan ligt...

str0ntj3

Legacy Member
tis allemaal redelijk normaal inderdaad.
adaware en spybot allemaal geprobeerd?
kvind dees heel eigenaardig
kan mss met draadloos te maken hebben.
Ik zou het zeker eens testen via kabel (zet de pc desnoods dicht bij de telenet modem)
en test het nog is

Xplod

Legacy Member
"Connection problems detected" hangt volgens mij enkel en alleen van de connectie van uw PC naar de gameserver af en daar kan je meestal nikske zelf aandoen,... dat denk ik toch niet :wtf:

Ik heb er ook soms last van,.. maar niet op alle servers.
Ik denk dat het ook wel iets te maken kan hebben met het uur van de dag dat je zit te gamen,..... probeer eens in de echte daluren van het internet hier in Belgie en omstreken,.... misschien loopt alles dan plots ineens véél vlotter ;)

Seraph

Legacy Member
Zal wel aan draadloos netwerk liggen, goed om te surfen. Maar om te gamen zit je beter op vaste kabel. :)

J-razor

Legacy Member
ne kameraad van mij eeft et zelfde probleem, me draadloos kunde gewoon goe surfe mor game wordt daar vrij moeilijk mee. ne vaste is toch nog beter om te game

Farnsworth

Legacy Member
Seraph zei:
Zal wel aan draadloos netwerk liggen, goed om te surfen. Maar om te gamen zit je beter op vaste kabel. :)

zever in pakskes, ik game online via een 11mbit draadloos netwerk en ik heb nog nooit problemen gehad. Ping ligt meestal rond 15ms.

Volgens mij ligt het aan punkbuster dat lastig doet met updaten.
Probeer handmatig updaten met progje dat je vindt op http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bfv.php

Seraph

Legacy Member
Hangt er ook vanaf of je ver van het basisstation zit, dikke muren, storing, etc...

Massis

Legacy Member
heb pb al lang manueel geupdate

ik ben nu voor 95% zeker dat het men draadloos netwerk is (us robotics router, is nest) , maar men pa laat mij gvd gene netwerkkabel trekken tot aan de pc, omdat'k dan door 2 kamers en de gang uit moet :angry: :angry:

zijn normale muren, maar zwak signaal , storing is het niet want we hebben al kanalen gewisselt en hielp niet (draadloze telefoon kon mssch storen voordien, maar dat was het dus niet)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan