Archief - Bitcoin deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vanrumst

Legacy Member
Als de crash er komt geraak je idd nooit op tijd van je bitcoin vanaf.

Bij de vorige "crash" 2 weken geleden heb ik uren geprobeerd deel te dumpen, zowel btc als litecoin, geen enkele keer vanaf geraakt. (zowel Bitrex als Coinbase lukten niet)
Dacht dat het vertrokken was, uiteindelijk het opgegeven, en de volgende morgen viel het verlies goed mee, dus dan maar gewoon terug bijgehouden en momenteel geen spijt van.

Ga voor mezelf wel datum/bedrag erop kleven dat ik uit de BTC stap, de dag dat het crasht is het te laat.

Denk dat het vroeger op de exchanges waarschijnlijk beter meeviel doordat er met volle coins werd gehandeld (veel minder load), terwijl er nu miljoenen mensen zijn die nu 0,05 btc ofzo hebben, maar evengoed moeten inloggen op systeem etc. Als die plots allemaal willen dumpen is het direct gedaan helaas.

P4man

Legacy Member
nite zei:

Tsja, das nogal logisch. Ik betaal ondertussen ook geen pizza's meer met BTC. Bitcoin's capaciteit is nauwelijks veranderd sinds het begin (op een segwit upgrade na) en het is te snel te populair geworden.
We zullen moeten wachten op Lightening Network en andere layer 2 of 3 schalings oplossingen vooraleer bitcoin voor dat soort zaken terug bruikbaar wordt. Ik vermoed ook dat bitcoin betalingen aan Steam weinig tot niets voorstelde voor zowel steam als voor bitcoin, dus ik zie niet goed hoe dit een probleem is. Als het al een probleem is dat transacties zo gewild zijn dat ze nu te duur zijn voor kleine betalingen, dan is dat eerder een luxe probleem, en eentje dat opgelost zal worden als je ziet hoeveel talent er aan werkt.

P4man

Legacy Member
vanrumst zei:
Ga voor mezelf wel datum/bedrag erop kleven dat ik uit de BTC stap, de dag dat het crasht is het te laat..

De kans dat je dat juist schat is zo ongeveer nihil. Kan je beter gewoon in schijven verkopen. Zolang het stijgt laat je dan wel wat winst liggen, maar je cementeert toch al een deel en je hebt meestal cash klaar op de beurs om eventueel terug te kopen aan een lage prijs. En als je percentueel verkoopt, bijvoorbeeld zodat je 10% of 50% van je geld in crypto houdt, moet je steeds minder verkopen (uitgedrukt in BTC) en nooit alles. Als BTC dan toch door blijft klimmen tot aan het volgende zonnestelsel, dan mis je die trein tenminste niet.

P4man

Legacy Member
M°°nblade zei:
Morgen staan we op 15.000$ alsof het niets is.

Wish granted


7lTIEB0.png

Crypto

Legacy Member
P4man zei:

Banken waarschuwen voor bitcoin-futures
Gepubliceerd op 7 dec 2017 om 09:15

(ABM FN-Dow Jones) Grote banken komen in het geweer tegen de introductie van bitcoin-futures, omdat het financiële systeem daar niet op berekend zou zijn, nu de waarde van de extreem volatiele digitale munt razendsnel toeneemt. Dat schreef zakenkrant Financial Times woensdag.

De prijs van bitcoin steeg woensdag naar een nieuwe record op meer dan 14.000 dollar en met zicht op 15.000 dollar. Institutionele beleggers willen graag beleggen in deze nieuwe valuta, die nu nog grotendeels buiten het financiële systeem staat, maar dan alleen via een gereguleerde markt.

Twee beurzen in Chicago, CME Group en CBOE Global Markets, kregen vorige week het groene licht van de Amerikaanse toezichthouder CFTC en willen nog deze maand futures-contracten op bitcoin lanceren. Grote banken en brokers die de derivatenhandel in goede banen leiden, komen daartegen in het geweer.

Hun lobbygroep, de Futures Industry Association, in een conceptbrief aan de CFTC dat bitcoin-futures te snel zijn goedgekeurd, zonder ruimte voor behoorlijke publieke transparantie en inspraak, meldde de FT. De brief zou donderdag worden gepubliceerd.

Derivatenbrokers vrezen dat zij veel risico lopen, omdat het onderpand voor het futures-contract, de margin, wordt geparkeerd bij het clearingbedrijf dat tussen de brokers in staat. Volgens de Financial Times zijn brokers verdeeld over de vraag, of ze direct bitcoin-futures willen gaan clearen.

Woensdag kondigde Interactive Brokers aan dat klanten wel bitcoinfutures kunnen handelen, maar niet 'short' kunnen gaan, vanwege de extreme volatiliteit van de munt.

Thomas Petterfy van onlinebroker Interactive waarschuwde vorige week al dat de handel in bitcoin-futures via clearinghuizen het systeemrisico kan verhogen. Hij denkt dat de clearing van bitcoin geïsoleerd moet worden van de rest van de markt.

Anoniem13

Legacy Member
dggie zei:
Iemand een idee of/waar je nog cijfers kan vinden over hoe gedistribueerd BTC is?

De meest recente cijfers die ik kan vinden dateren van midden september: More than 95% of all bitcoins circulated are owned by approximately 4% of the market (bron: https://howmuch.net/articles/bitcoin-wealth-distribution).

Indien dit inderdaad zo zou zijn, kan de markt toch nog steeds bijzonder stevig gemanipuleerd worden, of zie ik dat verkeerd?
https://bitinfocharts.com/top-100-richest-bitcoin-addresses.html
Aangezien de blockchain openbaar is kan iedereen dat gewoon bekijken.

P4man

Legacy Member
Je weet natuurlijk niet hoeveel adressen mensen hebben. En bovendien zijn die hele grote adressen van exchanges. De eigendom daarvan is natuurlijk verspreid over hun tienduizenden klanten.

TL;DR, je kan het niet weten, maar de kans dat een handvol early adapters nu nog steeds 100 duizenden BTCs zouden hebben , en dus bijna niemand ervan een groot deel verkocht zou hebben na 100, 1000, 10000 en 100000% winst lijkt me quasi onbestaande.

tonightwedance

Legacy Member
P4man zei:
Je weet natuurlijk niet hoeveel adressen mensen hebben. En bovendien zijn die hele grote adressen van exchanges. De eigendom daarvan is natuurlijk verspreid over hun tienduizenden klanten.

TL;DR, je kan het niet weten, maar de kans dat een handvol early adapters nu nog steeds 100 duizenden BTCs zouden hebben , en dus bijna niemand ervan een groot deel verkocht zou hebben na 100, 1000, 10000 en 100000% winst lijkt me quasi onbestaande.

Wa denk je, zal het nog verder stijgen in de aanloop naar de futures launch op zondag?

P4man

Legacy Member
Ik heb geen flauw idee of de recente stijging daar iets mee te maken heeft; Ik heb geen idee of dat nu door zal gaan of niet, en totaal geen idee wat bitcoin koers nu op korte termijn gaat doen. Sorry, glazen bol kwijt.
Het lijkt er wel op dat BTC nu terug in alts aan het vloeien is. Heeft dat er mee te maken? Who knows.

M°°nblade

Legacy Member
vanrumst zei:
Als de crash er komt geraak je idd nooit op tijd van je bitcoin vanaf.

Bij de vorige "crash" 2 weken geleden heb ik uren geprobeerd deel te dumpen, zowel btc als litecoin, geen enkele keer vanaf geraakt. (zowel Bitrex als Coinbase lukten niet)
Maar probeerde je dan manueel te verkopen?

Lost een stop loss-order met limiet dat probleem niet op?

Stel: ik koop nu BTC aan aan 15.200$.
Ik stel een stop loss-limiet van 14.000$ in met een limiet van 13.500$.
Als de koers daalt tot onder 14.000$ wordt het verkooporder verstuurd aan een limiet van 13.500$. Dan heb ik een marge van 500$ om dat verkocht te krijgen.


Heeft iemand dit al geprobeerd?

P4man

Legacy Member
dacuba zei:
Die wordt na x-aantal dagen vanzelf verhoogd. Ze hebben deze week ook de kredietkaart verhoogd. Van een paar honderd (weet 't niet meer exact) naar €7500 nu. Jouw 9000€ limiet gaat vanzelf omhoog.

Jammer. Ik had 0.6 BTC (iets onder 9000 euro, mijn limiet) naar coinbase verstuurd,
Om een of andere reden stond btc op coinbase op €14,493. Op kraken €12,300.
en op kraken heb ik fiat zat.
Het verschil is geminderd nu, maar nog altijd een spread van 1000 euro.
Makkelijk geld!

stynl

Legacy Member
paradijsappel zei:

1 User kan gerust een groot aantal addressen bezitten, de verdeling van bitcoins over de adressen bepaald dus een maximale verdeling. Het kan goed zijn dat er bijvoorbeeld 10 whales zijn met elk een hele reeks addressen. (Theoretisch uiteraard)

Zatoshi

Legacy Member
dacuba zei:
Ik heb om 8u01 deze morgen een BTC transfer (Coinbase naar Ledger) aan 5.20USD gedaan, is nog steeds pending. De ETH transactie ging voor 0.48USD binnen de minuut door. Heeft dat nu met Coinbase of Bitcoin te maken?

Dat heeft met BTC te maken.
Hier kan je mempool wachtrij zien, en ook inschatten hoeveel satoshi/byte je nu moet betalen:
https://jochen-hoenicke.de/queue/#1w

Momenteel moet je ~250 satoshi/byte betalen voor een snelle transactie.
Komt overeen (afhankelijk van de grootte van de tx) met zo'n €8

vanrumst

Legacy Member
M°°nblade zei:
Maar probeerde je dan manueel te verkopen?

Lost een stop loss-order met limiet dat probleem niet op?

Stel: ik koop nu BTC aan aan 15.200$.
Ik stel een stop loss-limiet van 14.000$ in met een limiet van 13.500$.
Als de koers daalt tot onder 14.000$ wordt het verkooporder verstuurd aan een limiet van 13.500$. Dan heb ik een marge van 500$ om dat verkocht te krijgen.


Heeft iemand dit al geprobeerd?

Probeerde manueel te verkopen.

Weet niet of een stop loss-order dit probleem oplost, nog niet getest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan