Archief - [TR]E6300 @ 3500MHz 24/7 boxed.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LaCucaracha

Legacy Member
Massman zei:
Hoeveel opleg + wat doet die cpu?



Kan je een stepping geven?



Mobo's: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=626
Richtprijs is 95€, zowat 70% van de nieuwprijs (correct me if I'm wrong)




Wat is ferm? :)



Kan je eventueel een stepping geven?





Ik ga direct eens kijken om dat te laten lopen



Yeah, right. Informeer u aub wat beter :)



Te weinig, imho.


ja ik krijg mijn E6300 ook op 3.4 ghz me de stock cooler ze:p ma ge moet wle naar uw temps zien he:)
run ook s met toast en TAT en post dan s n screenshot...

Massman

Legacy Member
LaCucaracha zei:
ja ik krijg mijn E6300 ook op 3.4 ghz me de stock cooler ze:p ma ge moet wle naar uw temps zien he:)
run ook s met toast en TAT en post dan s n screenshot...

Vandaag zal ik hier een screenshot posten.

Er is trouwens een verschil in onze manier van denken omtrend stabiliteit. Voor mij is een cpu stabiel als hij doet wat ik wil dat hij doet (gamen, films coderen). Een run 32M en 3DMark06 is voor mij voldoende om ook te beslissen of een cpu stabiel is of niet. Om eerlijk te zijn, dit zal de allereerste keer zijn dat ik daadwerkelijk naar de temperaturen ga kijken met een standaard koeler :).

LaCucaracha

Legacy Member
Massman zei:
Vandaag zal ik hier een screenshot posten.

Er is trouwens een verschil in onze manier van denken omtrend stabiliteit. Voor mij is een cpu stabiel als hij doet wat ik wil dat hij doet (gamen, films coderen). Een run 32M en 3DMark06 is voor mij voldoende om ook te beslissen of een cpu stabiel is of niet. Om eerlijk te zijn, dit zal de allereerste keer zijn dat ik daadwerkelijk naar de temperaturen ga kijken met een standaard koeler :).

lol... tja , imo is het toch niet onverstandig om te stresse met orthos...
mijn E6300 draaide op 3150 mhz op 1.35 V maar gaf na een uur een foutmelding in orthos... wel, kheb hem terug op 3 ghz gezet op 1.325 V en da draaide 4 uur orthos zonder problemen... tkan zijn da ik nog hoger kan als k mijn vcore verhoog naar 1.4 ofzo... in ieder geval, ik vind da geen goed idee met de stock cooler... zoals reeds gezegd haalde ik pieken van 67 graden op 2.8 ghz met de stock cooler.. uw cpu gaat er mss ni direct van kapot, maar het is en blijft overclocken enm et zo'n hoge temperaturen kan er altijd iets mislopen, ook al is de kans groot dat hij nog altijd dienst zal doen tot ge hem verkoopt...

Massman

Legacy Member
Zonet getest, screen komt later.

1) OCCT (de stress test), maximale temperatuur 67°C. PC staat wel op zolder, dus de omgeving temperatuur is wat lager.
2) 3DMark06 een aantal keer laten runnen zonder probleem.

Anyway, vooraleer je een bod doet, weet wat je koopt! De cpu gaat zeker nog lang genoeg mee en is niet - zoals sommigen beweren - kappot geklokt of zo goed als kappot. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan