Archief - [TK]Kreupele laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PsYmon

Legacy Member
Oi,
de laptop van mijn vriendin mag EINDELIJK de deur uit!!! :applause:
Sta mij toe dit even toe te lichten :)

Ze heeft haar een kleine 2 jaar geleden een laptop laten aansmeren voor veel te veel geld en met een soort mankement.
Het gaat om een IBM, modelnummer weet ik niet, maar er zit een 600mhz cpu in, 128 mb ram, een klein schijfje en een cd station.
Nu startte dat ding altijd verschrikkelijk traag op: 5 a 10 minuten is geen uitzondering. Enfin, na vanalles bij te steken of te vervangen vond ik het probleem niet. Zij dat spel binnendoen in de winkel (2x zelfs), vet betaald, maar het probleem was er niet mee opgelost.
De laatste tijd startte de laptop niet meer op en gaf een serie beeps en aaaaarghs dat het niet schoon was. 'Rammelt er wat mee, en dat ding gaat weer marcheren' zegt haar pa. Zo gezegd zo gedaan, rammel rammel ding werkt weer.
Swat, het komt er dus op neer dat het ding meer niet werkt dan wel en ze dus een nieuwe heeft gekocht.

My point being: hij mag buiten!

Er zijn 2 mogelijkheden:

1. Ofwel strip ik de laptop van zijn onderdelen, en koopt iemand gewoon het omhulsel en het scherm (dat btw nog perfect werkt)

OF

2. Iemand koopt het gehele boeltje

Laat die boden maar komen.
Ik behoud mij het recht belachelijke boden uit te lachen, buiten het forum te verkopen en de verkoop op om het even welk moment af te zeggen!

brechtvm

Legacy Member
er zit toch toevallig geen "intel 2200bg" netwerkkaartje in ?

Ow_jeih

Legacy Member
daar zit ne 600MHz CPU in, draadloos bestond toen nog niet in de laptop wereld...

solskjaer

Legacy Member
Zou je het modelnummer eens aan je vriendin kunnen vragen?

Werkt de batterij nog goed? Ik ben geïnteresseerd in de batterij.
Zou je daar eveneens het modelnummer van kunnen vragen?

PsYmon

Legacy Member
1/ Batterij is geen zak meer waard, dus don't get your hopes up :)
2/ Draadloos was toen nog ni echt standaard in da soort laptops zenne :p
3/ Scherm? Is gewoon een laptopscherm, no way dat ik zou weten hoe dat intern is aangesloten :)
4/ Hdd grootte weet ik niet vanbuiten. Zal er nog eens mee rammelen en kijken ;)

kr15t0f

Legacy Member
PsYmon zei:
4/ Hdd grootte weet ik niet vanbuiten. Zal er nog eens mee rammelen en kijken ;)

tnx, als ge die hdd toch in uw handen hebt mss direkt merk en type noteren ;)

PsYmon

Legacy Member
Notiert und meine excuseringen want ik ga pas morgen om de laptop. Specs volgen morgen, net terug van zware dag :)

PsYmon

Legacy Member
Ok, tijd voor een update:

Het lieve laptopje ging zonder problemen aan vandaag. Niet moeten mee rammelen of niets. Na 5 minuten ook al opgestart. Gewoonweg verbazend :)
Edit: Net weer proberen opstarten, resultaat: 3 korte beeps na elkaar: prolly memory problem. Voila: probleem gelocaliseerd. En aangezien ik al meerdere latjes heb geprobeerd, moet het wel aan het moederbord liggen...
Edit2: Ramlatje in andere bank gestoken, start weer op. Vanavond nog een paar keer op-en afzetten om te zien of het helpt.

Model: IBM Thinkpad T21
Schermreso: 1024*7xx
HDD: 9,36 Gb
cpu: P3 750 Mhz, met die intel speedstep toestanden valt hij gelijk rap terug op 477mhz of zo
Batterij: gaat nog een half uur mee bij gewoon gebruik (enfin, daarnet toch:))

Heb wel gezien dat hij maar 64 mb ram herkent. Dit terwijl er 128 mb inzit en onder de vorm van 1 latje. Een wilde gok van mij zou zijn dat een of ander contactpunt dat te maken heeft met het ram niet goed contact maakt of zo.

Kleine opmerking: vriendin heeft het gelijk moeilijk om van de laptop afscheid te nemen. Veel sentimentele herinneringen aan blablabla :unsure:
Tis dus nog niet 100% zeker dat ik hem mag verpatsen, maar ne keer goed gaan eten en dat komt wel in orde :cool:
Swat, ik wil dus maar zeggen dat er een minieme kans bestaat dat ik het ding moet bewaren.

Ozymandias

Legacy Member
Kan je bij gelegenheid fotootjes posten?

wil 65 excl geven als er buiten dat probleem geen andere problemen mee zijn (dus goed scherm, klavier, behuizing, adapter, cd/hdd.)

PsYmon

Legacy Member
-Draco- zei:
sentimentele waarde?
????
rofl!

Geen offtopic. Serieus, nog nooit een vriendin gehad misschien? En nee daar moet ge niet op antwoorden of ik report u wegens verder offtopic gaan.

@ ozydinges:
Kzal straks foto's trekken, bij voorkeur als hij eens wil opstarten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan