Archief - [TK] volledige hoge kwaliteit pc met officiële windows XP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chris_147

Legacy Member
Ik heb misschien wel interesse, indien ik dan mijn pc kan doorverkopen aan mijn vader ;)

Maar dan wil ik toch wat meer gedetailleerde info hebben:
- welk type moederbord
- welk type case

EDIT: Onder voorbehoud een bod van 350 euro.

Chris_147

Legacy Member
Reactie krijgen duurt hier wel lang precies, met speelgoed van Sinterklaas aan het spelen of zo? :D

Ik heb er even over nagedacht, nog steeds onder voorbehoud (zie vorige vragen!) een bod van 300 euro voor de complete pc zonder Windows XP.
Die kan je dan nog verder verkopen aan Cpt Iglo. Het is niet in 1 geheel, maar je geraakt het kennelijk gemakkelijk kwijt...

Fiestaver

Legacy Member
300 als bod chris_147 vervalt was onder voorbehoud zie ik

pierrot

Legacy Member
Ben twee dagen voor het werk weggeweest.

Chris_147: Het bod is genoteerd. Ik kijk het moederbord en de case na wanneer ik vanavond thuis ben.

Fiestaver: okido, is genoteerd

Is er iemand al uit of het verkopen van de OEM windows nu toegelaten is of niet? Ik ken de wettelijke regelingen niet.

longpatje

Legacy Member
pierrot zei:
Is er iemand al uit of het verkopen van de OEM windows nu toegelaten is of niet? Ik ken de wettelijke regelingen niet.

Rules :

29.) Verkoop van een OEM licentie is niet toegelaten,een OEM licentie kan enkel verkocht worden met de bijhorende pc. Ook al zijn er winkels die deze wel los verkopen,het is en blijft illegaal dus hier mag het NIET !

Heb de vraag aan forcom gesteld :

Beste,

Een OEM versie kan enkel verkocht worden bij hardware. En kan ook enkel gebruikt worden op die hardware.

Mvg,

ForCom

pierrot

Legacy Member
Bedankt voor de verduidelijkingen.

@ Willie: het pakket is nogal groot om verzonden te worden. Lijkt me vrij prijzig en er is nog altijd het risico dat er iets beschadigd geraakt. Voor iemand in de buurt van Leuven/Heverlee wil ik gerust gratis komen leveren.

Chris_147

Legacy Member
Bon, dan bevestig ik mijn bod: 300 euro voor pc met of zonder XP.
(wil hem natuurlijk wel werkend zien:-) )

pierrot

Legacy Member
Elaba mannekes. Ben terug na een drukke week. Is er echt niemand die 350 biedt voor het hele pakket?

P.

Chris_147

Legacy Member
Mods, hoe zit dat eigenlijk met deze bieding?

pierrot zei:
Bieden mag tot volgende week zaterdag 8 december.

Chris_147 zei:
een bod van 300 euro voor de complete pc zonder Windows XP.

pierrot zei:
Chris_147: Het bod is genoteerd.

Ondertussen zijn we de 17e, mijn bod is het hoogste bod, is aanvaard, maar de verkoper laat niets van zich weten!
Is dat een infraction of een negatieve iTrader?

Email heeft de verkoper niet enabled, dus ik kan alleen een PM sturen, maar hij komt bijna nooit op het forum.
Ik wil hier gewoon een pc kopen, geen negatieve punten geven, maar de verkoper geeft me weinig keuze...

RocKer

Legacy Member
Niet iedereen is bij machte om ieder uur/dag te komen kijken he,en uit TS zijn reply's zou je toch kunnen uitmaken dat die mens dikwijls weg is voor zijn werk,dus beetje geduld :),en zijn Itrader is toch ook inorde zou'k zo denken;).

Chris_147

Legacy Member
Dat kan wel zijn, maar normaal start je toch geen thread op als je niet veel online zal kunnen zijn? En dan nog is het wel zo beleefd om iets te laten weten.

Trouwens vorige week reageerde hij in een PM naar mij dat hij iets zou laten weten 's avonds op het forum, 's avonds niets natuurlijk, en 2 dagen later de vraag op het forum of er iemand 350 euro wil bieden.

Doet mij eerder vermoeden dat hij niet wil verkopen aan de prijs van mijn bod, maar dan moet hij ook maar zo eerlijk zijn om dat te zeggen en had hij mijn bod maar niet moeten aanvaarden!

pierrot

Legacy Member
Het spijt mij, maar ik heb een drukke periode achter de rug en heb me even op andere dingen moeten focussen. Chris_147, ik doe de computer inderdaad niet weg voor 300 aangezien ik een bod heb van 350 van imand die 'm hier komt halen. Zoals eerder vermeld in dit topic stond de minimumprijs op 300 euro.

P.

Chris_147

Legacy Member
Aan het lijntje houden noem ik dat hoor.

8.) Bieden kan enkel tot een vast afsluituur.
Ik dacht dat dat zaterdag 8 december was?!

9.) Er worden geen boden via PM/E-mail/chat gedaan. Transacties buiten het forum mag als je de thread up to date houdt met de boden.
Ik zie geen bod van 350 euro hier in het forum?!

10.) Een object verkopen zonder de forumgangers een kans te geven om op te bieden krijgt een negatief itrader punt!
Staat de verkoop nog open of niet?

27.) Wanneer iemand een thread start en deze niet opvolgt of reageert op vragen/boden ten laatste 7 dagen na het opstarten van zijn thread zal de thread gesloten worden en krijgt de ts hiervoor een infraction !
Je hebt natuurlijk er net voor gezorgd dat het geen 7 dagen waren, maar informatie geven of een beslissing nemen over de verkoop heb je ook niet gedaan; enkel de verkoop nog wat langer openhouden.

Bon, ik doe een bod van 360 euro indien ik hem vanavond of morgenavond kan komen halen. Anders heb je een infraction of negatief iTrader punt aan je been.

Drukke periode, maar kennelijk niet zo druk dat je geen bod via PM kan aanvaarden?

Kwertie

Legacy Member
Chris_147 staat hier kennelijk recht in zijn schoenen en zou dus idd het recht moeten hebben op die pc. Het bod werd genoteerd en dus aanvaard, waardoor je je als verkoper verplicht om die dan ook te verkopen als chris de uiteindelijke winnaar is.

De communicatie kon hier idd beter, indien er geen deal komt van hieruit (bod was trouwens niet in de thread, van die andere persoon), dan kan/mag chris inderdaad negatieve feedback geven.

pierrot

Legacy Member
@ KWertie: Van mijn part heeft iedereen hier het recht om negatieve feedback te geven

@ Chris_147: Je mag het noemen zoals je wil. Ik heb hier enkel uit goede wil gehandeld.

Ik denk dat we hier een misverstand hebben. Ik heb enkel gezegd "Het bod is genoteerd." en heb nooit gezegd "het bod is aanvaard".

"Je hebt natuurlijk er net voor gezorgd dat het geen 7 dagen waren" en "Drukke periode, maar kennelijk niet zo druk dat je geen bod via PM kan aanvaarden" > even in het wild schieten met losse beschuldigingen?

Ik zie sowieso geen reden om nog aan jou te verkopen.

Chris_147

Legacy Member
pierrot zei:
@ Chris_147: Je mag het noemen zoals je wil. Ik heb hier enkel uit goede wil gehandeld.
Blijkt toch niet uit je daden hoor.

pierrot zei:
Ik denk dat we hier een misverstand hebben. Ik heb enkel gezegd "Het bod is genoteerd." en heb nooit gezegd "het bod is aanvaard".
Tja, dat is natuurlijk hier op het forum wel de terminologie. Wat betekent "genoteerd" anders volgens jou? Wel zekerheid voor jou als verkoper en kennelijk geen voor mij als verkoper?

pierrot zei:
"Je hebt natuurlijk er net voor gezorgd dat het geen 7 dagen waren" en "Drukke periode, maar kennelijk niet zo druk dat je geen bod via PM kan aanvaarden" > even in het wild schieten met losse beschuldigingen?
Je kon kennelijk toch een bod via PM aanvaarden? Heb je me zelf gezegd!

pierrot zei:
Ik zie sowieso geen reden om nog aan jou te verkopen.
...want pc is al verkocht aan 350 terwijl de meeneemprijs op 400 euro stond?
Zodat ik niet meer kan opbieden (wat ik trouwens reeds gedaan heb!)

Ik rekende er al niet meer op hoor, maar een negatieve iTrader krijg je wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan