Archief - AMD64 Opteron 146

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brechtvm

Legacy Member
hey

te koop : AMD64 Opteron 146
reden : overgestapt naar X2 3800+

oc's :
  • 2.7Ghz @ 1.4vCore (24/7 usage, stabiel)
  • 3.2Ghz @ 1.6vCore

3.2 Ghz -> http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=67935

> beiden onder air-cooling (pure copper zalman 80mm)

Tray cpu, met garantie + factuur...

Test Setup:
AMD64 Opteron 146
ASUS A8V Deluxe (bios 1017 > undervolts !!!)
1Gb Corsair Xpert XMS 3208 v1.2 (TCCD)
...

Minimum = 150€ ...
Meeneem = geen ... (Meeneem = als prijs me aanstaat... zoniet eBay :))

brechtvm

Legacy Member
had graag een bedrag met een 2 vooraan gezien als Meeneemprijs ;)
ie gaat tenslotte op 1,4vCore (stock vCore) tot 2,7 Ghz

beerke

Legacy Member
Sorry dan niet, je moet realistisch blijven hé, ik koop een nieuwe pretested in Duitsland voor 208 euro, en dan nog boxed, dus 3 jaar ipv 1 jaar garantie.
Meer dan 160 excl. bied ik dus niet.

brechtvm

Legacy Member
beerke zei:
Sorry dan niet, je moet realistisch blijven hé, ik koop een nieuwe pretested in Duitsland voor 208 euro, en dan nog boxed, dus 3 jaar ipv 1 jaar garantie.
Meer dan 160 excl. bied ik dus niet.

Vergelijken met het buitenland is dan ook hier niet toegelaten ;)
en die pretested cpu's zijn meestal onder heavy air-coolers, of onder water :)
de mijne op een Asus moederbord (staan bekend voor hun ondervolten) en een Zalman 80mm Pure copper...
dusja... niet echt Leet hé ;)

Anyways : als hier de prijs die ik wil niet behaalt wordt vliegt ie op XS,Kapaza,2deHands,eBay..

clitteke

Legacy Member
as ik zo tegoei rondzien op et forum, dan zen der ook wel goeikoper te vinne 170 is mijn max. Meer wil ik nie geve , Veel geluk me nog iemand me een beter bod te vinde ;)
Snelle afhandeling aub

brechtvm

Legacy Member
clitteke zei:
as ik zo tegoei rondzien op et forum, dan zen der ook wel goeikoper te vinne 170 is mijn max. Meer wil ik nie geve , Veel geluk me nog iemand me een beter bod te vinde ;)
Snelle afhandeling aub

is da nu een bod of niet ? zoja,graag bevestiging :)

Avalon

Legacy Member
ik denk dat 200 zeker realistisch is, zeker omdat je weet dat hij 3.2Ghz haalt, bij een nieuwe heb je geen garantie.
Zelfs de zogezegde pretested cpu testen ze maar tot 2.8Ghz.
Dit terzijde :)

LaZze

Legacy Member
@Avalon: 200 zal niet haalbaar zijn, net zoals dat die 3.2Ghz niet haalbaar is stabiel gewoon op lucht...
Afgezien daarvan is het een redelijke cpu, mijn 148 haalt 2.93ghz boxed@stock volt@primestable... Die was 250 EUR boxed...

@brechtvm: tot wanneer loopt deze ongeveer? en indien goed bod is dit meteen afhandelbaar?

greetz

brechtvm

Legacy Member
LaZze zei:
@brechtvm: tot wanneer loopt deze ongeveer? en indien goed bod is dit meteen afhandelbaar?

3.2ghz moet mss wel stabiel haalbaar zijn, maar niet met mijn setup (onstabiele vCore)

dit loopt tot als de prijs me aanstaat..
dus goed bod = afsluiten :)


btw: 200€ zei men mij dat idd haalbaar is, vandaar

Gothrek

Legacy Member
brecht, 3.2 is enkel stabiel met phase of water met hoge volts dan

kutteke

Legacy Member
en tis maar een tray die heeft minder garantie en kost momenteel nog 209 eur op meeste plaatsen
maar ik hou u niet tegen
:) kzeg gwn men mening
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan