Archief - Dell XPS M1730 te koop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

oxidoxic

Legacy Member
Het gaat hier om een Dell XPS M1730 (witte kleur)
Enkele gegevens:
Intel core duo processor 2,40Ghz
4Gb Ram (2x2)
Nvidia geforce 8700M gt
160Gb harde schijf
Legitieme windows vista 64 bit
17,0inch ultrasharp (1.920x1.200) TFT met TrueLife
Draagtas bijgevoegd. De laptop is anderhalf jaar oud en loopt nog perfect!
Geen garantie meer op, het moederbord is net vervangen alsook de videokaart. Op deze onderdelen 3 maanden garantie.
Ik verkoop de laptop wegens aankoop desktop.
Foto's: ImageShack Album - 4 images
Vraagprijs: €575
Happy bidding

jimsken

Legacy Member
Ik denk dat u best uw prijs herziet. Momenteel staat hardware alweer een stuk verder en daarmee dat de waarde sterk daalt. Free up.

oxidoxic

Legacy Member
MinM zei:
bod van 125€ afgehaald, totaal verouderde hardware

ga ergens anders lachen.. alleen harde schijf is klein voor de rest is het een goede laptop.

cb_

Legacy Member
Wat sommige mensen toch durven bieden...
Zonde dat HW zo snel in prijs daalt, waarschijnlijk heeft de verkoper er veel meer voor moeten betalen

MinM

Legacy Member
oxidoxic zei:
ga ergens anders lachen.. alleen harde schijf is klein voor de rest is het een goede laptop.


zie je mij lachen.... SERIEUS BOD geplaatst maar jij bent de verkoper dus jij beslist. UW HARDWARE IS RETE OUD IN COMPUTERLAND..........
alleen omwille van uitlerlijk wil ik het nog verhogen naar 150€

http://www.dell.com/be/p/xps-laptop...d=1237676729205617#facets=93410~0~1450394&p=1

goedkoopste XPS 17 inch core I3 sandy bridge voor 649€, en deze is een PAK sneller dan de uwe

cb_ zei:
Wat sommige mensen toch durven bieden...
Zonde dat HW zo snel in prijs daalt, waarschijnlijk heeft de verkoper er veel meer voor moeten betalen


Normaal bod voor een verouderde notebook. De verkoper zal er +- 1500€ hebben voorbetaald, echter nu is de markt veranderd met komst van de netbooks. laptop is hoogstens 150 min meeneem 200 dat is echt realistisch maar 500€ GL met het zoeken van de zot die da er voor wilt geven.
GARANTIE IS OOK VERVALLEN DOET OOK VEEL AAN DE PRIJS...

Zelanus

Legacy Member
MinM zei:
laptop is hoogstens 150 min meeneem 200 QUOTE]

Waarom ga je hier dan zelf maar 125 euro bieden?
Geef toe dat je nergens een dergelijk systeem zal vinden voor deze prijs.
Akkoord, je kan tegenwoordig voor weinig geld deftige zaken kopen, maar voor 125 euro ben ik nog nergens een dergelijke xps tegen gekomen

Als je die laptop die je daar aangeeft met een high res scherm neemt, zoals deze laptop heeft, dan kom je trouwens ook op 1000 euro. Dat zijn juist de zaken die een laptop duurder maken.

st3eZz

Legacy Member
oxidoxic zei:
Alles is in orde er scheelt helemaal niets aan.

Iets meer info namelijk aantal minuten bv....

Laptop is idd niet meer zo veel waard. Maar als de batterij het nog even uithoud dan is hij nog makkelijk 250 euro waard.

MinM

Legacy Member
Zelanus zei:
MinM zei:
laptop is hoogstens 150 min meeneem 200 QUOTE]

Waarom ga je hier dan zelf maar 125 euro bieden?
Geef toe dat je nergens een dergelijk systeem zal vinden voor deze prijs.
Akkoord, je kan tegenwoordig voor weinig geld deftige zaken kopen, maar voor 125 euro ben ik nog nergens een dergelijke xps tegen gekomen

Als je die laptop die je daar aangeeft met een high res scherm neemt, zoals deze laptop heeft, dan kom je trouwens ook op 1000 euro. Dat zijn juist de zaken die een laptop duurder maken.


Je zit op een 2de hands site waar geboden kan worden. Iedereen probeert hier iet gade te slaan. Bij deze een bod 25€ onder de min prijs zoals ik denk dat deze waard is. Koper gaat niet akkoord, zijn goed recht. Ik verhoog naar 150€ wat ik denk echt wel minimum is voor deze. @ uw argument over het scherm, zou zeggen volg een cursus lezen, volgens mij hebben al deze XPS notebooks van de pagina die ik heb tentoongesteld HD truelife 1600*900reso. Als je de toestellen aanpast bij DELL, heb je 2 optie's, standaard scherm zoals vermeld en het 1900*1200 3D scherm. De verkoper zijn scherm heeft een hoge reso maar GPU is te zwak om bepaalde games van deze generatie op die reso te spele. XPS is namelijk de game versions van dell dus de vergelijking mag wel opgaan. Uw argument slaagt op niets m.a.w.

st3eZz zei:
Iets meer info namelijk aantal minuten bv....

Laptop is idd niet meer zo veel waard. Maar als de batterij het nog even uithoud dan is hij nog makkelijk 250 euro waard.

Aan de hand van de leeftijd voorspel ik bij gebruik batterij nog een max capaciteit van 30%, als hij de batterij niet zou hebben gebruikt zou hij dit beter vermelden want dit trekt inderdaad de prijs omhoog. Echter trek betwijfel ik dat hij deze niet zou hebben gebruikt.

@ verkoper ik laat het bod staan, geen verplichting, gewoon voor u als ge er echt niet vanaf geraakt voor meer als deze prijs kan je mij contacteren.

oxidoxic

Legacy Member
MinM zei:
Zelanus zei:
Je zit op een 2de hands site waar geboden kan worden. Iedereen probeert hier iet gade te slaan. Bij deze een bod 25€ onder de min prijs zoals ik denk dat deze waard is. Koper gaat niet akkoord, zijn goed recht. Ik verhoog naar 150€ wat ik denk echt wel minimum is voor deze. @ uw argument over het scherm, zou zeggen volg een cursus lezen, volgens mij hebben al deze XPS notebooks van de pagina die ik heb tentoongesteld HD truelife 1600*900reso. Als je de toestellen aanpast bij DELL, heb je 2 optie's, standaard scherm zoals vermeld en het 1900*1200 3D scherm. De verkoper zijn scherm heeft een hoge reso maar GPU is te zwak om bepaalde games van deze generatie op die reso te spele. XPS is namelijk de game versions van dell dus de vergelijking mag wel opgaan. Uw argument slaagt op niets m.a.w.



Aan de hand van de leeftijd voorspel ik bij gebruik batterij nog een max capaciteit van 30%, als hij de batterij niet zou hebben gebruikt zou hij dit beter vermelden want dit trekt inderdaad de prijs omhoog. Echter trek betwijfel ik dat hij deze niet zou hebben gebruikt.

@ verkoper ik laat het bod staan, geen verplichting, gewoon voor u als ge er echt niet vanaf geraakt voor meer als deze prijs kan je mij contacteren.

Ik ga even enkele nodige details erbij vermelden:
De batterij is NOOIT gebruikt, de laptop was bedoelt om te gaan studeren maar omdat ik hier geen zin in had bleef hij altijd op mijn kamer staan. Dus adapter stak ALTIJD in!
De nieuwprijs was € 1450. De laptop gaat zeker niet weg voor de prijs die u mij geeft. Dell XPS laptoppen moet je niet enkel beoordelen op de prestaties maar ook om het design, dit maakt de laptop al een stuk duurder in de eerste plaats. Ik heb net een desktop gekocht van een jaartje oud en deze is zeker niet sneller dan men oudere laptop.

timofp

Legacy Member
Laptops verouderen inderdaad snel waardoor de waarde afnemen, maar ik vind 150 toch ook wel een zeer laag bod hoor. Ik zou de waarde op 200 schatten en door een goede batterij 250. Je moet ook denken dat zoveelste duurder je laptop wordt, des te hoger de procentuele waardevermindering zal worden.

De meeste laptops dalen namelijk in waardeniveau naar 150-300 euro, afhankelijk van de hardware. Waar in het begin bij aankoop tussen een laptop van 500 en 1500 euro een zeer groot prestatieverschil zit, is dit relatieve prestatie 2 jaar later marginaal. En dan heb ik het hier vooral op het gebied van games.

Trouwens, buiten het gebruik van Games is dit nog steeds een zeer deftige laptop hoor. voor gewoon internet, multimedia en office gebruik zal je het verschil tussen een C2Duo en een cori3 dual core niet snel merken. Ik heb zelf een Dell Latitude E6500 van 2,5 jaar met vergelijkbare specs welke nog steeds goed mee gaat.

XanVandepitte

Legacy Member
€250?
Ik heb gelezen dat ie 250 waard is nog...
Of blijft u bij uw onmogelijke 575?

djFexx

Legacy Member
oxidoxic zei:
lager dan 500 euro ga ik niet

Ik begrijp je volledig 150euro's is ronduit belachelijk.. Idd spijtig dat zo'n dure systemen snel dalen in waarde, ik heb enkele jaren terug dezelfde gekocht voor een 2000euro's ong. Als ik u was zou ik hem gewoon houden kan altijd van pas komen, cpu is verouderd GPU is ok, scherm ook,.. Succes met de verkoop, free up!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan