Archief - Defecte Dell Studio 1720

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sonina

Legacy Member
Anjooh zei:
Het gaat er niet over wat jij of ik wel of niet leuk vinden, het gaat erover dat de regels gewoon moeten gevolgd worden.

Allee, een voorbeeld :
Je biedt samen met iemand op een GSM en je start aan een bod van 100 euro.
Jullie overbieden elkaar en op een bepaald ogenblik geeft iemand op. Er staat 150 euro op het bord. Het is hem dat bedrag niet meer waard. Dat betekent toch niet dat die GSM buiten gaat voor 100 euro omdat iemand zich terugtrekt uit het bieden. dan gaat die voor 150 euro buiten, of voor 145 euro aan de tweede in lijn (in de veronderstelling dat er per 5 euro werd opgeboden).

Opgelet, dit is dus wat hier gebeurde hé.
En nogmaals, dat noteren heeft er niks mee te maken, als je een genoteerd bod overbiedt binnen een geldige termijn is uw bod automatisch geldig.
De verkoper hoeft hierbij niet te melden dat het genoteerd is.
Dat bod is automatisch genoteerd.
zie regel 4 : bieden is kopen.

Wel eigenlijk is jouw voorbeeld niet wat er hier gebeurde. De ander bieder had totaal geen interesse meer in deze laptop, ook niet voor X aantal euro wegens verkeerd gelezen. Door zijn ' fout ' ben ik blijven bieden en dit was achteraf gewoon niet nodig geweest.

Daarom dat die 130 van mij en al de rest wat er geboden was door mij ook verwijderd is geweest.

Anjooh

Legacy Member
Dat hij verkeerd gelezen heeft maakt noch mijn/uw/iemand anders zijn rekening.
Hij heeft geboden, dus tellen zijn boden.
Hij had maar beter moeten lezen.
Alles stond in de thread.

Ik zal je maar -tot vervelens toe- nogmaals regel 4 citeren : bieden = kopen.
Dat telt zowel voor u als voor ThaSound.
Je moet dus echt niet denken dat ThaSound een geldige reden had om zich terug te trekken he.
Zijn boden tellen evenveel als de uwe.
Zijn terugtrekken en verwijderen van zijn bod zijn gewoonweg verkeerd.
(hij heeft zich met zijn laatste post hier wel op een positieve manier uitgedrukt, waarvoor dank). Maar niettemin tellen dus ALLE boden hier gedaan.

Sonina

Legacy Member
Welja, dit kan een eindeloze discussie worden..

Als ThaSound niet had geboden, had ik niet meer moeten bieden. Daar komt het uiteindelijk op neer.

Uiteindelijk komt het er op neer dat ik, of 50 euro meer betaal, of een negatieve I trader krijg. =/

Anjooh

Legacy Member
Sonina zei:
Uiteindelijk komt het er op neer dat ik, of 50 euro meer betaal, of een negatieve I trader krijg. =/

Daar komt het inderdaad op neer.
Want nogmaals, alle boden waren legit.

Cyaankali

Legacy Member
Beste Anjooh,

Ik had blijkbaar iets te snel gelezen en je hebt gelijk omtrent desbetreffende situatie.

Mijn excuses daarvoor.

Een klein en niet onbelangrijk detail is dat jou sniper-regel toch ook met een korrel zout moet genomen worden.

Het is voor interpretatie vatbaar maar 1 uur verlengen elke keer is onnodig rekken dus een variatie op dit gegeven zou wenselijk zijn.

Anjooh

Legacy Member
het is zo dat ik die regel probeer zoveel mogelijk te hanteren omdat je altijd kerels hebt die om xxh59 nog een bod uitbrengen. En als je een uur verlengt, dan doen ze net weer hetzelfde.
Dus ga ik vanaf nu ALTIJD die regel gebruiken.
Dit is niet om onnodig te rekken, maar om de echte geïnteresseerden te beschermen.
En als men goed rondkijkt op het forum ben ik waarschijnlijk niet de enige die dit zo ziet, want er zijn er nog die deze regel hanteren.

Maar cool dat je er op die manier op terugkomt ;)
Mag ook gezegd worden...

Dus Sonina, hoe regelen we dit nu verder?

Sonina

Legacy Member
Jammer dat het zo moeten lopen is maar kom..

Pm mij maar om verder af te spreken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan