Archief - Defecte Dell Studio 1720

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anjooh

Legacy Member
Ik sluit dus vanavond om 20h af.

Momenteel is het hoogste bod 80 euro excl van Sonina.

Om (onnozele) snipebiedingen tegen te gaan, gaat er iedere keer 1h bij ieder laatste bod.

Sonina

Legacy Member
Ik denk dat ik ondertussen het laatst geldige en genoteerde bod heb.

Graag dan ook een pm van de verkoper.

TheSounds

Legacy Member
Sorry voor het ongemak, maar ik trek me hier volledig terug. Had niet gemerkt dat de eerste post was aangepast (hier stond eerst dat er een t9300 cpu inzat).

Mijn excuses! Denk niet dat dit uiteindelijk een groot probleem is aangezien er nog geen boden van mij genoteerd waren, vooral mijn excuses dus aan Sonina!

PS: Had deze post al eens geplaatst, maar perongeluk verwijderd samen met het verwijderen van mijn boden....

Anjooh

Legacy Member
Sorry mannen maar deze vlieger gaat hier effe niet op hoor!

Jullie kunnen wel tot een stuk in de nacht zitten snipebieden tegen elkaar met iedere keer een raise van 5 euro, maar de thread deftig lezen, hola!
@ TheSounds : dat jij deze thread niet helemaal gelezen hebt is uw probleem. Je kon wel constant snipebieden tegen Sonina.
En de boden hoefde ik niet constant te noteren daar jullie al in overtime aan het overbieden waren tov een bod die al eerder genoteerd was.
Dus stop dienen BS maar...
En zomaar posts verwijderen gaat ook niet.
@Sonina : het is niet omdat 1 persoon zo idioot is om zijn boden te verwijderen dat je hem ook moet volgen en nu effe pretenderen dat die 80 euro het hoogste bod is.
Ik heb op mail alle inkomende 9L postmeldingen met de boden.
Tevens kunnen de mods de verwijderde posts toch nog zien/terugzetten.

De boden van vannacht tellen en trekt jullie plan maar.
Bieden is kopen. Excuses achteraf tellen niet meer.
Mochten jullie het nu op zijn minst op een 'eerbare' manier gedaan hebben, had ik er (misschien) geen probleem mee.
Maar zomaar effe 8-10 posts verwijderen en hier dan onzin komen verkopen pik ik niet.
Hoogste bieder moet zijn verantwoordelijkheid opnemen (da's toch hetgeen ik doe).

@ Mod : kan je hier ingrijpen aub wat de verwijderde posts betreft ??

Sonina

Legacy Member
Voor zover ik weet dient een bod genoteerd te worden alvorens het geldig is.

Dus daar doen wij niets fout aan.

Wij zijn toch vry elk bod te verwijderen als het niet genoteerd is?

Het laatst genoteerde bod was mijn bod van 80 euro. Dus dat lijkt mij ook het winnende bod.

Anjooh

Legacy Member
Nope, ik hoef geen bod te noteren.
Met uw 81 positieve deals zou je dat al moeten weten.

Quote mezelf :

genoteerd.
dinsdag 20h sluit ik af.

Quote 2 mezelf :

Ik sluit dus vanavond om 20h af.
Momenteel is het hoogste bod 80 euro excl van Sonina.
Om (onnozele) snipebiedingen tegen te gaan, gaat er iedere keer 1h bij ieder laatste bod.


Je biedt over 80 euro excl binnen de geldige termijn? Awel dan is uw bod automatisch geldig.
Komaan zeg, je gaat toch dienen toer niet opgaan? Uw laatste bod in mijnen mailbox was 130 euro btw.

Sonina

Legacy Member
Ik weet goed genoeg wat mijn laatste bod was.

En voor zover ik weet is een niet genoteerd bod geen geldig bod, en kan dit dus aangepast worden.

Geef toe, het heeft toch geen nut ( behalve voor U ) dat ik hoger ga bieden dan mezelf?

Anjooh

Legacy Member
Komaan kerel, stop toch eens uw bs ??

IK HOEF UW BOD NIET TE NOTEREN ALS DEZE BOVEN EEN VORIG GENOTEERD BOD IS BINNEN EEN GELDIGE TERMIJN !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat versta je hier niet ?
Een tekeningetje kan ik niet maken, maar je verstaat toch zelf wel dat je onzin aan het uitkramen bent, gewoon om het in uw kraam te doen passen???? En geldige boden verwijderen is mijn ogen zelfs heel low en zouden zwaar mogen aangepakt worden imo.


4.) Bieden is kopen , tenzij er verborgen gebreken zijn.

8.) Bieden kan enkel tot een vast afsluituur. Als verkoper is men vrij deze regel 'aan te passen'. Dit wil zeggen, de bieding laten lopen tot 24u na het laatste bod, ...of iets dergelijks. Indien hier niets over vermeld wordt is het tot dat uur en geen seconde later meer. Het afsluituur is max 7 dagen na het laatste, hoogste, geldige bod.

Sonina

Legacy Member
Laat mij hier de situatie nog eens verduidelijken..

Tot gisteren een half uur voor afsluiten had ik het hoogste ( en genoteerde ) bod van 80 euro excl.

Een half uur ongeveer voor afsluiten bied TheSounds 85 euro.

Wij blijven wat opbieden tot ik het laatste bod van 130 euro had gezet, en merkte dat TheSounds zich vergiste en dus elk bod van hem niet meer gelde.

Daarop heb ik uiteraard elk bod van mij ook weggedaan dat nog niet genoteerd was. En bleef ik als enige over met een genoteerd bod van 80 euro.

Dit bod was dus ook effectief het laatst geldende bod binnen de afsluittermijn. Ik ga uiteraard niet tegen mezelf opbieden, als achteraf gezien elk bod van TheSounds niet meer geldig is.

In principe zelfs al zouden onze biedingen blijven staan ( van mij en TheSounds ) ben ik nog steeds de koper van deze laptop met mijn bod van 130 euro ( dat ik ook verwijderd had ), en waar 1 uur lang ook niet over geboden was.

TheSounds

Legacy Member
Sorry, had met het verwijderen van de posts ook helemaal niet de bedoeling iets te verdoezelen. Wou het gewoon terug iets overzichtelijker maken. Dat jij van elke post een mail krijgt weet ik ook wel. Als het zoveel voor jou betekend mogen die posts hier gerust terug gezet worden hoor, staat niets verkeerds in buiten boden...

Nogmaals mijn excuses, ik heb mijn lesje wel geleerd ondertussen. Ik hoop dat jullie er in onderling overleg nog uit geraken...

Cyaankali

Legacy Member
Het laatste geldige bod was van TheSounds om 19.52 u. Al de boden die daarna zijn uitgebracht zijn niet meer geldig.

Bij deze zijn uiteraard alle recente boden die gemaakt zijn verwijderd maar dat wil nog niet zeggen dat men de regels niet moet opvolgen.

Als TheSounds niet meer geinteresseerd is mag hij zich soieso aan een negatieve itrader verwachten wegens het verwijderen van boden + terugtrekking.

Banale praktijken zoals dit zijn een immens tijdsverlies als je het mij vraagt.

Sonina

Legacy Member
Cyaankali zei:
Het laatste geldige bod was van TheSounds om 19.52 u. Al de boden die daarna zijn uitgebracht zijn niet meer geldig.

Bij deze zijn uiteraard alle recente boden die gemaakt zijn verwijderd maar dat wil nog niet zeggen dat men de regels niet moet opvolgen.

Als TheSounds niet meer geinteresseerd is mag hij zich soieso aan een negatieve itrader verwachten wegens het verwijderen van boden + terugtrekking.

Banale praktijken zoals dit zijn een immens tijdsverlies als je het mij vraagt.


De TS legt zelf een ' anti snipe regel ' op van 1 uur verlening bij bieden in het laatste uur. Dus is elk bod nog geldig dat binnen 1 uur geplaatst is op het volgende volgends mij?

Dus nu zou in principe TheSounds gewonnen hebben met zijn bod van 85 euro? :) :help:

Anjooh

Legacy Member
@ Cyaankali : als je zelfs de tijd niet neemt om de thread volledig door te nemen en enkel komt jammeren betreffende uw tijdsverlies had je beter niet geantwoord en dit doorgegeven aan een mod die wel wil moeite doen.
Er staat duidelijk dat er een uur bij ieder snipebod komt. Dus bij ieder bod komt er sowieso nog een uur bij. Er werd tot na middernacht opgeboden met iedere keer 5 euro.
Waaraan bepaal jij dan dat het laatste geldig bod om 19h52 was?
Er werd geboden tot 130 euro (ik dacht dat Sonina het hoogste bod had, ik check het seffens eens) binnen de geldige periode.
Dus mocht er wel ietwat duidelijkere taal gesproken worden....


PS : Indien ik uw tekst verkeerd geïnterpreteerd heb, mijn excuses.

Anjooh

Legacy Member
Sonina zei:
De TS legt zelf een ' anti snipe regel ' op van 1 uur verlening bij bieden in het laatste uur. Dus is elk bod nog geldig dat binnen 1 uur geplaatst is op het volgende volgends mij?

Je hebt het systeem uiteindelijk toch begrepen ;)

Sonina

Legacy Member
Deze comment was vooral op Cyaankali bedoeld. Ik begrijp er totaal niets meer van..

Ik begrijp volledig u standpunt, dat je het niet leuk vindt dat ik mijn biedingen annuleer, maar langs de andere kant. Als ik moet bieden tegen iemand die achteraf bekeken die laptop niet wou, dan is het toch te belachelijk dat ik meer ga betalen dan mijn laatste bod, dat tevens ook genoteerd was?

Anjooh

Legacy Member
Het gaat er niet over wat jij of ik wel of niet leuk vinden, het gaat erover dat de regels gewoon moeten gevolgd worden.

Allee, een voorbeeld :
Je biedt samen met iemand op een GSM en je start aan een bod van 100 euro.
Jullie overbieden elkaar en op een bepaald ogenblik geeft iemand op. Er staat 150 euro op het bord. Het is hem dat bedrag niet meer waard. Dat betekent toch niet dat die GSM buiten gaat voor 100 euro omdat iemand zich terugtrekt uit het bieden. dan gaat die voor 150 euro buiten, of voor 145 euro aan de tweede in lijn (in de veronderstelling dat er per 5 euro werd opgeboden).

Opgelet, dit is dus wat hier gebeurde hé.
En nogmaals, dat noteren heeft er niks mee te maken, als je een genoteerd bod overbiedt binnen een geldige termijn is uw bod automatisch geldig.
De verkoper hoeft hierbij niet te melden dat het genoteerd is.
Dat bod is automatisch genoteerd.
zie regel 4 : bieden is kopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan