Archief - Asus HD6950-2GB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tom the batu

Legacy Member
Na aankoop van deze kaart bleek mijn 550W voeding niet voldoende. Omdat deze voeding erg recent aangekocht is heb ik besloten deze nieuwe graka van de hand te doen.

specs
link naar Asus site

ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 Radeon HD 6950 2048MB GDDR5
Clock Rate 810Mhz
Memory Clock 5000 MHz
4 DisplayPort
Dual DVI
Crossfire ready

staat
Nieuw, alleen dus al uit de doos gehaald en in mijn pc gestoken.

opmerking
minimum systeem vereisten:
600W voeding (12V en 30A)
1*6pin en 1*8pin Express power connectoren
Deze kaart is ongeveer 30 cm lang

extra
DVI naar HDMI connector
crossfire bridge
molex naar 6pin Express connector

woensdag avond sluit ik af
Ik ben in het bezit van de aankoop factuur.
Enkel afhaling.

minimumprijs: 200€
meeneemprijs: 250€

V1nce

Legacy Member
Raar want ik heb ook een 550 watt voeding met ne serieus overclockte cpu en ook een 6950 2 gig overclocked en da draait perfect.
Welke voeding hebt gij dan ?
En uw videokaart is toch ook recent want ge hebt ze pas, rare uitleg waarom ge dan verkiest uw kaart weg te doen.

Tom the batu

Legacy Member
@ V1nce:
Mijn pc is al enkele jaren oud en dus ook mijn graka. Recent is hier de bliksem ingevallen en was mijn voeding kapot, deze is dan ook kortlings geleden vervangen door een 550W exemplaar.
Ik wou nu ook mijn graka updaten naar de HD6950 maar ik krijg in windows meldingen dat er niet genoeg stroom getrokken kan worden voor de kaart.

nieuwe voeding is de: 550W NZXT Hale Series

nTFs

Legacy Member
Dan doe je toch iets fout qua aansluiten ofwel is die voeding niet goed want hier draait een 6950 goed op een 430 watt voeding.

Iphigeneia

Legacy Member
We weten niet wat de rest van zijn systeem is heh. Als hij daar 10 hd's aan heeft hangen een h2o systeem dan is 550 w erg weinig ;)

Maar anders is het inderdaad erg raar dat die voeding dat niet trekt!

inkbiegel

Legacy Member
En wat kost een 2de hands voedingske als ge zo een bom van een kaart hebt gekocht...

Helemaal geen opmerking naar de verkoper toe ofzo, vind het gewoon raar. Hier op 9-lives slaan ze u dood met voedingen 650W en meer.

Iphigeneia

Legacy Member
Tom the batu zei:

Je weet dat vanaf het moment je noteert je verplicht bent om te verkopen aan die prijs binnen 7 dagen?

Zou je een afsluitdatum kunnen geven?

Mvg,

Tom the batu

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Je weet dat vanaf het moment je noteert je verplicht bent om te verkopen aan die prijs binnen 7 dagen?

Zou je een afsluitdatum kunnen geven?

Mvg,

mijn aflsuitdatum staat in mijn eerste post

P4man

Legacy Member
Volgens mij is de OP gewoon vergeten de PCI-E connectoren aan te sluiten. Die NZXT voeding kan 45A leveren voor +12V. Dat is meer dan fatsoenlijk en zou genoeg moeten zijn voor 2 zo'n videokaarten.

V1nce

Legacy Member
P4man zei:
Volgens mij is de OP gewoon vergeten de PCI-E connectoren aan te sluiten. Die NZXT voeding kan 45A leveren voor +12V. Dat is meer dan fatsoenlijk en zou genoeg moeten zijn voor 2 zo'n videokaarten.

Zo lomp zal em wel nie zijn.
Maw der klopt der nie veel van zen verhaal

Sjoepap

Legacy Member
hey Tom,

Kan je even bevestigen dat je kaar niet defect is? Heb je beide stoomconnectors aangesloten? En toch nog krijg je een foutmelding in Windows?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan