Archief - 8" ANDROID 2.3 / SAMSUNG S5PV210 TABLET PC VANAF € 135

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

retspan

Legacy Member
2 stuks AiShuo A818 Android 2.3 Tablet PC

- 8" Galaxy Tab lookalike met snelle Samsung CPU voor multimedia en games.
- 4:3 beeldverhouding, perfect gevoelig aanraakscherm en slechts 470gr!
- Youtube en native flash compatibel, 1.3MP camera (beat that, iPad!)


INFO & FOTO'S - EIGEN FOTO
VIDEO 1 (zou het geluid maar uit laten)
VIDEO REVIEW A816: 1 | 2 | 3 (vrijwel zelfde hardware, andere behuizing)

Beginbod: € 135 excl.
Meeneemprijs: € 185 excl.
Degelijke verpakking en verzending met Taxipost Secur: € 10 per stuk

Ongebruikt in originele verpakking met USB kabel, headphones, charger en handleiding. 9mnd fabrieksgarantie (in geval nodig de helft verzendkosten voor koper).

Specificaties:
OS: Android 2.3 Gingerbread (Hardware compatibel met 3.0, update is in ontwikkeling)
CPU: Samsung S5PV210 (= Galaxy S !!)
GPU: PowerVR SGX540
RAM: 512MB DDR2
ROM: 4GB NAND flash
EXT: MicroSD (max. 16GB)
DISPLAY: 8", 800*600px resistive (highly responsive)
Wi-Fi: 802.11B/G
Camera: 1.3MP, front facing
3G: Compatible, external USB dongles available
Connectivity: HDMI-out, USB (host), MiniUSB (OTG), audio jack, MicroSD
Support: 3D Gaming, Flash 10.1, HD video
Battery: On full charge, 2.5hrs with Wi-Fi, 4+ without, 8+ on standby
Other: Microphone, 270/360 degree Motion-sensor

Video: Support 720P HD video decoding play: MPEG1, MPEG2, WMV9, MPEG4-SP, ASF, DIVX, H.263, H.264, TS, FLV, AVI, RM, RMVB, MKV, WMV, MOV, MP4, PMP, MPEG, 3GP, MPG.
Music: MP3, WMA, MP2, OGG, AAC, M4A, MP4, FLAC, APE, 3GP, WAV
Apps: FULL ANDROID MARKET, Gmail (multiple accounts), Browser, PDF, Calculator, Calendar, Camera, Clock, Contacts, Dev Tools, Email, ES File Explorer, Gallery, Messaging, Music, Search, Settings, Sound Recorder, Talk, MSN… ANDERE BEKENDE APPS/GAMES STAAN GEÏNSTALLEERD.

Opmerkingen: Bij gebruik van Gingerbread is de indicatie van de battery charge incorrect (accu laadt WEL volledig op) en werkt de HDMI-out - afhankelijk van de gebruikte software - niet met alle toestellen. Bij gebruik van 2.2 Froyo doen deze bugs zich niet voor, een update met fix voor 2.3 is in ontwikkeling bij de fabrikant en in de grote community voor deze familie tablets (Aishuo A815, A816, A818). Ook wordt er hard gewerkt aan de update naar Honeycomb (3.0), waarvan al een Alpha-versie beschikbaar is. Eventueel binnenkort via mij een case of keyboard case verkrijgbaar.

Graag on-topic blijven. Bieden = akkoord met het feit dat ik het onvoorwaardelijk recht behoud om de verkoop naar eigen inzicht te laten verlopen of te staken.

whitestars

Legacy Member
Waar aangekocht? Hoe oud? In welke mate kan dat ding 720p afspelen? (theoretisch zie ik boven al staan maar wat is jou impressie?

retspan

Legacy Member
whitestars zei:
Waar aangekocht? Hoe oud? In welke mate kan dat ding 720p afspelen? (theoretisch zie ik boven al staan maar wat is jou impressie?
Vorige maand via importeur gekocht van fabrikant (trade samples), 720p playback is 100% vloeiend en zelfs 1080p gaat heel behoorlijk (afhankelijk van codec). Zie ook tests in diverse video reviews van productfamilie (A816/MID816/S5PV210 8").

Met de vraagprijs zit het verder echt wel goed, product heeft een aantal top features, zie ook tablet processor rankings e.d., dit is de snelse Cortex A8 cpu (flink sneller dan de A4 in de iPAD). Door ook een top resistive scherm geeft dit model een vele malen vlottere gebruikerservaring dan wat hier voor <250-300 in de winkels ligt.

Kan bod Amadeke niet noteren.

Fervet opus

Legacy Member
Is die oplaadbaar via usb aangezien de lader mij een andere uitgang lijkt te hebben?
Alsook is het mogelijk om hiermee livestreams te bekijken? Ben zelf niet zo bekend met android dus kan zijn dat dit standaard wel/niet gaat met dolphin hd browser...

retspan

Legacy Member
Jonah zei:
Is die oplaadbaar via usb aangezien de lader mij een andere uitgang lijkt te hebben?
Alsook is het mogelijk om hiermee livestreams te bekijken? Ben zelf niet zo bekend met android dus kan zijn dat dit standaard wel/niet gaat met dolphin hd browser...

Laden met bijgeleverde charger of inderdaad op de Mini USB aansluiting. Streaming video in mijn ervaring geen enkel probleem met de standaard Android browser, Dolphin HD of Firefox.

1213

Legacy Member
hoe lang gaat de batterij mee als je video kijkt (720p)
interesse hier !

retspan

Legacy Member
1213 zei:
hoe lang gaat de batterij mee als je video kijkt (720p)
interesse hier !

Zou in de buurt van de 3-4u moeten zitten maar hangt ook af van codec en de daarvoor nodige rekenkracht.

retspan

Legacy Member
Amadeke zei:
fabrieksgarantie = opsturen naar cn?

Mocht bijvoorbeeld het scherm of de accu het af laten weten dan sturen ze in principe liever een nieuwe op en vergoeden ze lokale herstelling, zo niet kan het vaak via hun distributiekanalen terug (ze krijgen steeds meer dealers in Europa). In het slechtste geval zou het terug moeten naar het verre oosten. Hoe dan ook biedt deze fabrikant altijd wel een schappelijke oplossing - IN HOEVERRE HET OOIT NODIG ZOU ZIJN NATUURLIJK... Toestellen werken perfect, heb dezelfde nu 2mnd dagelijks in gebruik.

kan bod '1213' helaas niet noteren.

retspan

Legacy Member
1213 zei:
115&#8364; (3 à 4 uur is eigenlijk weiing voor een tablet)

Neem wat betreft batterijduur ajb alles mee in je vergelijking, grootte van scherm, snelheid cpu, etc. Lagere specs doen idd wonderen voor de batterijduur en je zal me niet horen zeggen dat dit een troef is van dit model. Als je echter één en ander 'ns op een rijtje zet en ziet wat er voor dergelijk geld te koop is, dan blijkt al gauw dat we het over in het algemeen (zwaar) inferieure producten hebben, met Eclair ipv Froyo, laat staan Gingerbread. Bijvoorbeeld dat model komt volgens de reviews ook niet veel verder dan 4u voor video - als die het al fatsoenlijk kan afspelen.

Om het op gang te trekken wil ik een beetje water bij de wijn doen, but you're going to have to meet me in the middle. Zal ieder bod vanaf &#8364; 129 excl. per tablet noteren.

Fervet opus

Legacy Member
Ik wil wel 129 bieden, indien het mogelijk is om dit weekend af te spreken aan het station van brugge... Ga dit weekend toch naar wenduine. Daar afspreken is uiteraard ook mogelijk of blankenberge of w/e :)

1213

Legacy Member
ik haak af sorry (die kost via webshops 200&#8364; nieuw incl verzending)
kga toch voor een 10" denk ik

retspan

Legacy Member
Jonah zei:
Ik wil wel 129 bieden, indien het mogelijk is om dit weekend af te spreken aan het station van brugge... Ga dit weekend toch naar wenduine. Daar afspreken is uiteraard ook mogelijk of blankenberge of w/e :)

Wil het voorlopig noteren maar je zal het even wat verderop in het Brugse centrum moeten afhalen (kan aan de receptie van m'n werk).

Bod definitief?

1213 zei:
ik haak af sorry (die kost via webshops 200&#8364; nieuw incl verzending)
kga toch voor een 10" denk ik

Deze zijn nieuw en je hoeft geen 3 weken te wachten op iets dat hopelijk, al dan niet met douanekosten gaat komen. 10" gaat je batterijduur nu niet bepaald helpen en is naar mijn persoonlijke ervaring erg onhandzaam - maar iig succes ermee.

Fervet opus

Legacy Member
Kga ook nog eens even het internet afschuimen dan of te zien of er nog alternatieven zijn met free shipping. Ik laat zo snel mogelijk nog iets weten..

Techie

Legacy Member
Zou je mij kunnen vertellen hoe het met de kwaliteit van het beeld zit ? (niet het scherm zelf dus, maar echt de beeldkwaliteit) :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan