Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[EZ]

Legacy Member
Is het mogelijk om op je iPod (Classic in mijn geval) artiesten van een compilatie-cd onder "VA" te laten vallen?
(zonder de artiest effectief naar VA te veranderen natuurlijk)

Ik vind wel een artiest-sortering veld maar daarmee lukt het precies toch niet?

Carrion

Legacy Member
Is er iemand die een goede RSS reader kent (gratis of betalend) met de volgende mogelijkheden:

- gebruik maken van notifications
- filteren op woorden, hiermee bedoel ik dat als ik het woord "voetbal" ingeef dat hij enkel items toont met het woord "voetbal" in de titel

Heb al wat zitten zoeken en RSS Notifier doet alles behalve het filter gedeelte.

Preacher92

Legacy Member
[EZ];18456840 zei:
Is het mogelijk om op je iPod (Classic in mijn geval) artiesten van een compilatie-cd onder "VA" te laten vallen?
(zonder de artiest effectief naar VA te veranderen natuurlijk)

Ik vind wel een artiest-sortering veld maar daarmee lukt het precies toch niet?

Albumartiest

[EZ]

Legacy Member
Baauer zei:
Heb ik al geprobeerd, de verschillende artiesten staan dan nog steeds allemaal apart in de artiesten-weergave.
(bij de album-weergave staat het album dan wel als 1 album, maar dat is niet wat ik bedoelde)

Destel

Legacy Member
Heb er ook effe last mee gehad. Je kan kiezen hoe het er uitziet, als je de juiste zaken enabled/disabled en bepaalde Metatags invult.

First keep in mind that the iPod classic only looks at the “Part of a Compilation” flag when the “Compilations” menu option is enabled under the Settings, Main Menu or Settings, Music Menu options. On prior iPod models, there was a specific “Compilations” option to toggle this feature on or off separately.

If both of these menu options are turned OFF, then all artists will be displayed on the artist listing and the concept of Compilations is ignored by the iPod. If either menu item is enabled, then albums that contain tracks tagged as “Part of a Compilation” will be listed under the Compilations menu.

When Compilations are enabled, if all tracks by a given artist are labelled as “Part of a Compilation” then the Artist name is hidden entirely from the Artist listing. However, if a given artist has even a single track that is not tagged as “Part of a Compilation” then the artist’s name is shown in the Artist menu and all of the tracks by that artist will be shown under the Artist’s name, regardless of whether the individual tracks are listed as “Part of a Compilation” or not. Note that this differs from how compilation support behaved on earlier iPod models where tracks tagged as “Part of a Compilation” were never shown under the Artist menu, regardless of whether the Artist otherwise appeared there.

If you don’t regularly use the “Compilations” menu on your iPod classic, then the simplest solution may be to simply turn it off by going to your iPod Settings section and ensuring that it is unchecked under both the Main Menu and Music Menu sections. This will disable Compilation support on the iPod entirely, treating all tracks the same whether they are listed as “Part of a Compilation” or not.

Alternatively, you may want to double-check your “Part of a Compilation” tags in iTunes to ensure that your tracks are labelled as you would expect. Normally, albums where all tracks are by the same artist should not be tagged as “Part of a Compilation” but it’s not uncommon to see erroneous data come through from either the iTunes Store or the Gracenote CD Database that is used to automatically tag tracks imported from CD. It seems many mistakenly believe that the “Part of a Compilation” setting should be used for “Best of” albums and other collections that are not original studio albums, and therefore mistakenly apply this tag to single-artist collections.


Bron: Compilations and Artist listing on iPod classic | iLounge Article

Eikel Father

Legacy Member
Moet ik iTunes of App Store kaarten aankopen voor in-app aankopen? Of gaan beide (Hearthstone boosters)

gumball4000

Legacy Member
Eikel Father zei:
Moet ik iTunes of App Store kaarten aankopen voor in-app aankopen? Of gaan beide (Hearthstone boosters)

Beiden gaan, als ik me niet vergis :). Vraag me zelfs af waarom ze 2 verschillende hebben gemaakt.

gumball4000

Legacy Member
Eikel Father zei:
Moet ik iTunes of App Store kaarten aankopen voor in-app aankopen? Of gaan beide (Hearthstone boosters)

Beiden gaan, als ik me niet vergis :). Vraag me zelfs af waarom ze 2 verschillende hebben gemaakt.

[EZ]

Legacy Member
Destel zei:
Heb er ook effe last mee gehad. Je kan kiezen hoe het er uitziet, als je de juiste zaken enabled/disabled en bepaalde Metatags invult.
Thanks, straks eens proberen :)

Therapy

Legacy Member
Iemand die een goed (e)book kent dat goed uitlegt hoe met een iPhone te werken?

Ik kan er zelf goed mee werken maar zou het eens willen uitleggen aan mijn ouders. En dingen uitleggen op een goede manier en zonder me op te jagen in hun onkunde is niet mijn sterkste punt. :p

Frado2005

Legacy Member
Zijn App Store kaarten niet voor de mac app store? Maw programm'a's voor op uw mac? En niet iTunes/iPhone dus? Niet 100% zeker..

camino

Legacy Member
Eikel Father zei:
Moet ik iTunes of App Store kaarten aankopen voor in-app aankopen? Of gaan beide (Hearthstone boosters)

Itunes en app store kaarten zijn hetzelfde voor zover ik weet; alles gebeurt met je zelfde account en of je nu eender welke code moet ingeven van gelijke welke kaart van Apple dan komt dat geld op je rekening en dan kan je der alles mee kopen via je macbook voor macbook apps, voor itunes en voor de appstore enz....
Ik snap ook niet zo goed waarom ze 2 verschillende hebben terwijl het niet uitmaakt welke je koopt :-).

MrDoreth

Legacy Member
Therapy zei:
Iemand die een goed (e)book kent dat goed uitlegt hoe met een iPhone te werken?

Ik kan er zelf goed mee werken maar zou het eens willen uitleggen aan mijn ouders. En dingen uitleggen op een goede manier en zonder me op te jagen in hun onkunde is niet mijn sterkste punt. :p

Zoek gwn in de appstore normaal die met de hoogste score zal wel goed zijn

Therapy

Legacy Member
MrDoreth zei:
Zoek gwn in de appstore normaal die met de hoogste score zal wel goed zijn

Ok, zal eens kijken.

Nog een tweede vraag, welke app monitort dataverbruik?

zLs

Legacy Member
pa7usevu.jpg


Iemand dit probleem al gezien? Overal rode strepen op scherm..


Sent from my iPhone using Tapatalk

MrDoreth

Legacy Member
Therapy zei:
Kan je met die app zien hoeveel elke app apart verbruikt? Mijn vader verbruikt na 1 week de helft van zijn data zonder dat hij actief internet gebruikt dus nu wou ik eens zien welke app de boosdoener was.

Ik weet het niet zal vanavond nog eens kijken

MrDoreth

Legacy Member
Therapy zei:
Kan je met die app zien hoeveel elke app apart verbruikt? Mijn vader verbruikt na 1 week de helft van zijn data zonder dat hij actief internet gebruikt dus nu wou ik eens zien welke app de boosdoener was.


https://itunes.apple.com/be/app/onavo-count-dataverbruikmanager/id543547474?l=nl&mt=8

Deze app kan je gzbruiken maar je zal nogmaals alles moeten aanlaten zodat je kan zien welke app problemen veroorzaakt. Wat gebeurd is voor de installatie van de app kan hij niet registreren. (Tis maar dat je het weet)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan