Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mee zei:Dat slaagt op niks.
Of ge nu 5000 kW/maand verbruikt ipv 3000 kw/maand in een "groen" huis (cijfers zijn trouwens volledig uit de lucht gegrepen, ik heb geen idee hoeveel "een huis" verbruikt), dat maakt niet uit hè
![]()
Je hebt gelijk dat je in een goed geisoleerd huis veel minder stookkosten zal betalen maar in de meeste gevallen gaat dat niet veel invloed hebben op hoe snel je de investering in zonnepanelen gaat terugverdienen aangezien de meeste mensen in dit land geen elektrische verwarming hebben maar op olie of gas stoken.preske zei:Ok einstein, als ge toch zo slim zijn. Waar gaat ge het snelst uw geld van uw zonnepannelen uit terughalen denkt ge?
Een slecht geisoleerd huis, of een huis dat zo groen mogelijk gemaakt is, met driedubbele beglazing en goede isolatie en weet ik veel wat??
Allé dan, aan de hand van een voorbeeldje:preske zei:ge hebt geen idee hoeveen een huis verbuikt, maar toch zijt ge absoluut zeker dat het niets uitmaakt.
mag ik daar even een grote :ironic: opgeven?
Ok einstein, als ge toch zo slim zijn. Waar gaat ge het snelst uw geld van uw zonnepannelen uit terughalen denkt ge?
Een slecht geisoleerd huis, of een huis dat zo groen mogelijk gemaakt is, met driedubbele beglazing en goede isolatie en weet ik veel wat??

Mee zei:Allé dan, aan de hand van een voorbeeldje:
Jan de grootverbruiker verbruikt 5000 kW/maand. Hij heeft vorig jaar zonnepanelen gelegd die zo'n 2000 kW/maand opleveren. Jan moet dus nog 3000 kW/maand betalen.
Griet heeft het slimmer aangepakt. Zij heeft haar huis goed geïsoleerd waardoor er maar 3000 kW wordt verbruikt per maand. Ze heeft vorig jaar ook zonnepanelen gelegd die 2000 kW/maand opleveren. Griet moet dus nog 1000 kW/h betalen.
Jan met zijn slecht, niet-groen huis heeft dus 2000 kW/maand bespaard, en Griet heeft dit ook bespaard.
M.a.w, ze hebben beide evenveel bespaard, hoewel Griet procentueel meer winst maakt door zonnepanelen te leggen, in de portefeuille is er echter geen verschil.
Of zie ik het echt zo verkeerd?![]()

Volledige fictieve bedragenvirtualdude zei:Eigenlijk heeft Griet te veel zonnepanelen.
Men raadt meestal een bepaald percentage aan (1/3 ongeveer.)
Trouwens 5000KW is niet echt een grootverbruiker ze![]()
.virtualdude zei:Eigenlijk heeft Griet te veel zonnepanelen.
Men raadt meestal een bepaald percentage aan (1/3 ongeveer.)
Trouwens 5000KW is niet echt een grootverbruiker ze![]()
preske zei:zonnepanelen werken pas echt goed als ge een huis hebt dat zo "groen" mogelijk gebouwd is en functioneert.

How zeker... juist gaan vragen hoeveel wij hier jaarlijks verbruiken: 16.000 kWhthemummy123 zei:Een gemiddeld gezin verbruikt 3500kWh dacht ik.
.Dáár sluit ik mij wel bij aanreteiP zei:maar je bedoelt waarschijnlijk dat goede isolatie en dergelijke meer bespaart dan je wint aan zonnecellen.

dat zal wel een foutje zijn. Tenzij je huis 35 kamers heeft waar de lichten altijd branden.Mee zei:How zeker... juist gaan vragen hoeveel wij hier jaarlijks verbruiken: 16.000 kWh.
Dáár sluit ik mij wel bij aan![]()
themummy123 zei:Een gemiddeld gezin verbruikt 3500kWh dacht ik.

Er staat wel 24u/24 een 2000 watt filter voor het zwembad te draaien + slecht geïsoleerd + airco's in zomer + verwarming via elektriciteitsnake_880 zei:dat zal wel een foutje zijn. Tenzij je huis 35 kamers heeft waar de lichten altijd branden.
.Mee zei:Er staat wel 24u/24 een 2000 watt filter voor het zwembad te draaien + slecht geïsoleerd + airco's in zomer + verwarming via elektriciteit.
Ik vind het ook veel, maar het is toch zo zenne...

dan is het wel normaal natuurlijk.Mee zei:Er staat wel 24u/24 een 2000 watt filter voor het zwembad te draaien + slecht geïsoleerd + airco's in zomer + verwarming via elektriciteit.
Ik vind het ook veel, maar het is toch zo zenne...
Ah ja, enkel zomer natuurlijkCyc1oon zei:Een 2000W filter die constant aanstaat? Zo'n groot zwembad die constant gebruikt wordt?![]()
.Lijkt mij toch maar al te logisch dat zo'n installatie alleen niet zal volstaan om u van warm water te voorzien in de winter.Poenanie zei:wij hebben dat thuis en ik kom der soms slecht van omdat da water dan lauw is ofzo , in de zomer ebt ge warm water te veel , in de winter moet ge toch nog uwen boiler laten stoken of ge krijgt zo ne lauwen douche waar ge heel den dag zeikig van loopt![]()