mekna5
Legacy Member
chosen1 zei:een zonneboiler en zonnepanelen hebben verschillende doelen.
panelen is voor stroom
boiler is voor warm water
wel nee u meent het alsof ik het niet weet
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
chosen1 zei:een zonneboiler en zonnepanelen hebben verschillende doelen.
panelen is voor stroom
boiler is voor warm water
Indien je panelen echt 15-20 jaar nodig hebben om uit de kosten te geraken (zelf met al die subsidies) dan is dat toch helemaal niet rendabel aangezien die panelen met een beetje geluk misschien 25 jaar meegaan? Ben je dan niet beter dat je je geld in beleggingen stopt?virtualdude zei:met de belastingskorting en certificaten die je krijgt zijn de kosten in max 15-20 jaar eruit gehaald maar het is inderdaad een serieuze beginkost.
Dat is een gok natuurlijk. Voor hetzelfde geld plant men binnen een paar jaar wat kerncentrales erbij en dan denk ik niet dat de electriciteitsprijs spectaculair gaat stijgen. Bij kerncentrales maakt de kost van de brandstof slechts 5% uit.Hoe meer de electriciteitsprijzen stijgen hoe snellen de panelen terugverdient.
den-kimi zei:voor hetzelfde geld zijn ze kapot binnen 10 jaar, en zijt ge gescheten met u inverstering op 15 jaar.

virtualdude zei:Zonnepanelen krijgen 25 jaar garantie![]()
Darks zei:Misschien nog éventjes wachten?
Het ziet er zo naaruit dat we ongeveer op het randje zitten van een serieuze stijging van energieprijzen (vooral olie dan). Als men over een aantal maanden 100+ USD/barrel moet betalen, zou dit dan niet leiden tot een stevige toename aan de vraag van zonnepanelen => groter aanbod => lagere prijs?
Anyway ik zit nog wel een aantal jaren thuis dus ik kijk de kat nog wat uit de boom. Tegen dat ik bouw zou ik het wel zeker overwegen.
Time^- zei:Of misschien kan de persoon die hier een thread onderuit haalt zelf met bronnen afkomen?![]()
Poenanie zei:wij hebben dat thuis en ik kom der soms slecht van omdat da water dan lauw is ofzo , in de zomer ebt ge warm water te veel , in de winter moet ge toch nog uwen boiler laten stoken of ge krijgt zo ne lauwen douche waar ge heel den dag zeikig van loopt![]()
en in de zomer niet douchen want je zweet binnen 5 minuten toch weer.preske zei:de oplossing : in de winter u niet douchen, ge zweet toch niet omdat het te koud is
![]()
Blackstone zei:@Threadstarter: Indien ge echt geïnteresseerd zijt in het plaatsen van zonnepanelen, nergeer dan deze thread en neem contact op met enkele leveranciers/de overheid voor meer informatie rond levensduur, subsidies en kostprijs. Deze thread staat vol zever afkomstig van individuen die helemaal niet weten waarover ze praten, dus laat dat niet de basis zijn waarop ge uw beslissing neemt.
Neem anders eens contact op met iemand die al zonnepanelen heeft? Of ga op zoek naar gespecialiseerde fora. In Nederland en vooral Duitsland zijn zonnepanelen al veel meer ingeburgerd dus er zal wel ergens iets te vinden zijn.

Op tweakers loopt er een topic over iemand die zonnepanelen heeft geplaatst.X_Forcemaster_X zei:Daar hebt ge gelijk in, maarja, kmoest da vans ons pa eerst eens op "mijn sites" vragen >.>
Khebbem deze reacties eens laten lezen en hij gaat idd eens wa leveranciers enzo bellen
Nuja, alle reacties worden natuurlijk geapprecieerd. =)
snake_880 zei:Op tweakers loopt er een topic over iemand die zonnepanelen heeft geplaatst.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1232232
Daar ben je misschien meer mee dan met een paar gamertjes.
Dat slaagt op nikspreske zei:zonnepanelen werken pas echt goed als ge een huis hebt dat zo "groen" mogelijk gebouwd is en functioneert.
.
), dat maakt niet uit hè 