scipicore
Legacy Member
Ik heb net geprobeerd om wat chips te maken maar ik ben op een probleem gestoten; hier volgt mijn manier van werken
Het probleem zit er hem nu in dat die sneetjes aardappelen nogal hard aan elkaar plakken waardoor ik gewoon 5 grote stukken krijg met als resultaat dat de sneetjes die tussenin liggen gewoon zoals frieten worden. De sneetjes die niet in een hoop tesamen lagen waren geweldig lekker
Weet er nu iemand hoe ik ervoor zorg dat die sneetjes nie zo hard aan elkaar plakken? Andere tips zijn ook altijd welkom
- Ik neem een aantal aardappelen
- Ik was en schil ze
- Ik snij ze in zeer dunne plakjes ( < 1mm)
- Ik doe er zout bij en verdeel het zout tussen de sneetjes met mijn handen
- Ik zet een pan op en doe er arachide-olie in
- Wanneer de olie klaar is doe ik de gesneden aardappelen in de pan
- Ik bak ze tot ze bruin zijn
- Ik eet ze op
Het probleem zit er hem nu in dat die sneetjes aardappelen nogal hard aan elkaar plakken waardoor ik gewoon 5 grote stukken krijg met als resultaat dat de sneetjes die tussenin liggen gewoon zoals frieten worden. De sneetjes die niet in een hoop tesamen lagen waren geweldig lekker
Weet er nu iemand hoe ik ervoor zorg dat die sneetjes nie zo hard aan elkaar plakken? Andere tips zijn ook altijd welkom


