Archief - Youth For Understanding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ble$$ed^

Legacy Member
kzit nu aan mijn 2de jaar hogeschool , maar toch zou ik graag aan zo'n uitwisselingsprogramma naar amerika deelnemen:) om er is men 6de te doen.
Kwil gewoon die mentaliteit is meemaken , cheerleaders , de populariteit enzo.

Gewoon de cultuur op zen eigen =-) Kzou et echt graag meemaken

FroFro

Legacy Member
Kwas der ook ene aant zien om naar Amerika te gaan na dees jaar (6de middelbaar). Der zijn zoveel lande dak enorm graag zou wille doen (Japan, Nieuw-Zeeland, ...), maar toch springt de USA eruit als land om het schoolleven mee te maken, das uniek denkek. Kheb mij een jaar gelede geïnformeerd bij WEP, en daar was 't 6400 euro voor een heel jaar in de USA. 't Gaat er echter niet van komen vrees ik, want 'k vind het langs den ene kant nogal gewaagd, stel da het u ni bevalt zitte daar een jaar e... Langs den andere kant edde erna misschien geen zin meer om te studeren ^^ En als laatste ga ik waarschijnlijk proberen binnen te geraken in de KLS, en als da lukt zulle de studies al duur genoeg zijn :) Daarmee gade trouwes ook een half jaar naar Arizona om te leren vliege me eenmotorige vliegtuigen, ma das toch ni 't zelfde imo, aangezien ge ni bij een gezin zit he, en me uw eige klasgenoten van hier zit, dus ni echt de Amerikaanse mentaliteit hebt :)

Khad van YFU trouwens nog niet gehoord (toch niet intensief opgezocht), maar van WEP weetek wel da het zeer goed is ze. In den tijd alles nog doorgeleze enz, en het leek me toch allemaal snor te zitten ;) Succes!

*edit*
Merci voor de site trouwens, kheb es wa liggen opzoeken, en gevonden da ge ook 5 weken kunt in de grote vakantie. Da lijkt me wel tof (en kan niet monsterlijk duur zijn veronderstellek?) en een goed alternatief, al ga ik dan wel Japan kiezen denkek ^^ Kga het es bekijken en dan voorleggen aan mijn ouders, kzen nu toch aant sparen voor een voorlopig nog onbekend doel :p (en tbh heb ik het er voor over om voor zo'n ervaring zelf wa mee te betalen)

switchblade

Legacy Member
FroFro zei:
t Gaat er echter niet van komen vrees ik, want 'k vind het langs den ene kant nogal gewaagd, stel da het u ni bevalt zitte daar een jaar e...
Wie niet waagt, blijft maagd ;)
Gewoon doen, en als het totaal niet klikt in het gezin, kunt ge een transfer aanvragen. Zo staat het toch te lezen op de site van YFU :)

En idd, met klasgenoten ervaar je het volledig anders. Je bent tenslotte in een groep en leeft nog altijd in de west-europese mentaliteit. Als je echter alleen bent, zul je je moeten aanpassen naar hun waarden en normen, en dat is wat ik wil.
Mijn moeder zei vanavond tijdens het eten dat ik beter zou sparen en een week of 2, misschien zelfs een maand naar daar te gaan. Toen ik zei dat dat hetzelfde niet is, zei ze dat ik nooit content ben :x

Kheb ook al gedacht aan die 5 weken indien een jaar/semester niet zou lukken.
Die onderdompeling lijkt me ook wel interessant. Dan zou ik, net als jij FroFro, Japan als eerste keuze zetten. Qua cultuur is dat land gewoon boeiender dan de VS. Om dan nog maar van de natuur te zwijgen.
Maar ik denk niet dat ik er een jaar zou kunnen leven :crazy:
En ik heb ook gelezen op de site van YFU dat je, als je naar de VS gaat, in het college programma na een semester nog 5 weken kunt rondtrekken op jezelf. Maar je moet tegen een uiterste datum terug aan de luchthaven zijn waar je aangekomen bent.

Over de tarieven, op de site van YFU spreken ze over 50€ inschrijvingsgeld (schoolprogramma) en 75€ (college programma). Daarnaast komt er nog een kost van 125€ bij het aanmaken van je dossier bij YFU. Maar een totaalprijs wordt niet gespecifieerd, wat ik toch wel misleidend vind. Ik zal straks nog een e-mail sturen in de hoop dat ik daaromtrend meer info zal krijgen.

updates volgen dus nog :)

FroFro

Legacy Member
kheb ook een mail gestuurd voor de prijs van de cultuurbaden :) En toen ik het idee van een jaar weggaan vorig jaar voorlegde aan mijn moeder zei ze wel da de USA mocht, maar Japan niet ^^ Ze had schrik da da een té grote verandering was :p

Khoop enkel da het ni in gedrang komt me enige ingangsexamens of whatsoever, ma da zalk dus op voorhand moete uitpluizen e :p

systech

Legacy Member
Zoiets moet je gewoon doen, de levenservaring die je hiermee krijgt, zou je anders thuis nooit krijgen in zo'n korte tijd ...

Ah ja, en school is daar naar het schijnt vrij simpel :p

Cultuurschok is meestal ni zo'n probleem voor Vlamingen ... het zit in hun bloed om zich aan te passen.

Maar ik zou het doen opt unif/hogeschool ... want eigenlijk 'verspil' je zo een jaar, aangezien je je secundair al hebt afgewerkt ... Als je dit doet via unif/hogeschool (dus het Erasmus-programma), kost het ten eerste niet zoveel, past het in je studieprogramma (dus gn jaar 'verspilt')en tegen dan ben je waarschijnlijk ook iets rijper om om te kunnen gaan met de aanpassingen

gnat

Legacy Member
een andere organisatie die ook zo'n dingen organiseert: web. ik ben hiermee een 7 maanden naar australie geweest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan