FroFro zei:
t Gaat er echter niet van komen vrees ik, want 'k vind het langs den ene kant nogal gewaagd, stel da het u ni bevalt zitte daar een jaar e...
Wie niet waagt, blijft maagd

Gewoon doen, en als het totaal niet klikt in het gezin, kunt ge een transfer aanvragen. Zo staat het toch te lezen op de site van YFU
En idd, met klasgenoten ervaar je het volledig anders. Je bent tenslotte in een groep en leeft nog altijd in de west-europese mentaliteit. Als je echter alleen bent, zul je je moeten aanpassen naar hun waarden en normen, en dat is wat ik wil.
Mijn moeder zei vanavond tijdens het eten dat ik beter zou sparen en een week of 2, misschien zelfs een maand naar daar te gaan. Toen ik zei dat dat hetzelfde niet is, zei ze dat ik nooit content ben
Kheb ook al gedacht aan die 5 weken indien een jaar/semester niet zou lukken.
Die onderdompeling lijkt me ook wel interessant. Dan zou ik, net als jij FroFro, Japan als eerste keuze zetten. Qua cultuur is dat land gewoon boeiender dan de VS. Om dan nog maar van de natuur te zwijgen.
Maar ik denk niet dat ik er een jaar zou kunnen leven

En ik heb ook gelezen op de site van YFU dat je, als je naar de VS gaat, in het college programma na een semester nog 5 weken kunt rondtrekken op jezelf. Maar je moet tegen een uiterste datum terug aan de luchthaven zijn waar je aangekomen bent.
Over de tarieven, op de site van YFU spreken ze over 50€ inschrijvingsgeld (schoolprogramma) en 75€ (college programma). Daarnaast komt er nog een kost van 125€ bij het aanmaken van je dossier bij YFU. Maar een totaalprijs wordt niet gespecifieerd, wat ik toch wel misleidend vind. Ik zal straks nog een e-mail sturen in de hoop dat ik daaromtrend meer info zal krijgen.
updates volgen dus nog
