Archief - Xanax

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joyraider

Legacy Member
Hello allemaal,
ik ga over een paar maanden op vakantie (per vliegtuig), maar ik heb behoorlijke vliegangst (wel, geen echte vliegangst, maar zodra het vliegtuig een neerwaartse beweging maakt schiet ik dicht > ontzettend snelle hartslag, zweten, wit uitslaan, hevige angst, etc).

Tot nu toe heb ik altijd gevlogen met Atarax; voornamelijk een medicijn tegen huiduitslag, met ook een licht kalmerend effect. Nu, de laatste keer heb ik 4 van die dingen gepakt, en er nog niks van gemerkt.

Tegenwoordig hoor je vaak (ook in films e.d.) over Xanax; dit heeft maar één effect: kalmeren. Dit klinkt dan ook véél interessanter dan Atarax (ik wil niet bewusteloos liggen gedurende de vlucht, maar het moet wel werken), dus ik vraag me af of iemand het neemt/genomen heeft, en of je er over het algemeen een voorschrift voor kan krijgen?

Alvast bedankt ;)

HighWire

Legacy Member
Pak ne valium of 2 :p

Nee serious, ga nekeer langs den dokter of langs den apotheek, er zijn allerhande van die dingen tegen vliegangst die kalmeren en dergelijke :)

jorrelemargi

Legacy Member
ik zou langs nen dokter passeren in plaats van op filmadvies af te gaan ;)

joyraider

Legacy Member
jorrelemargi zei:
ik zou langs nen dokter passeren in plaats van op filmadvies af te gaan ;)


Ik ga niet af op filmadvies! :p Zelf wa research gedaan hoor, en Xanax blijkt echt wat ik nodig heb. Nuja, 't zal sowieso doktersbezoekje worden, maar ik wou er gewoon wat informatie over van anderen ;)

ec8or

Legacy Member
ja en als je iets wilt wat echt werkt zou ik sowieso eerst bij de dokter voorbij gaan, want zonder voorschrift denk ik niet dat je veel bang voor je buck zult krijgen.

SweetEmmaRose

Legacy Member
maar dus ok hij gaat naar de dokter gaan, iemand die al van die kalmerende pillen heeft genomen???

ec8or

Legacy Member
xanax, valium, temesta - allemaal al eens euhm.. geprobeerd ja :p

ik lig van een kwart of half al in slaap - voor mij werkt het dus (te) goed.

Drossie

Legacy Member
Probeer iets homeopatisch ofzo te krijgen!

Xanax is, net als valium, temesta, loramet,... Een benzodiazepine en dat geeft snel gewenning en afhankelijkheid! Ok niet van eentje, maar als je zomaar naar pillen grijpt, acht ik de kans groot dat je het nog zult nemen... Want ja, je koopt toch geen doos om maar 1 pilletje te nemen?

Gavin

Legacy Member
touristil

dat is toch een pilleke voor de niet zo tukke vliegeniers onder ons
al weet ik niet wat het doet..en of het u wel zal helpen als ge al denkt aan the heavy stuff :D

« ei »

Legacy Member
Touristil is tegen overgeven en misselijk zijn, bij mijn weten kalmeert het je niet :)

dJeez

Legacy Member
Als je naar een hogere dosis grijpt "omdat je niks voelt", dan is Xanax alvast niks voor u. Je voelt daar nl. lichamelijk niks van (ik althans toch niet), maar het werkt wel. Het wordt trouwens voornamelijk voorgeschreven als anti-depressivum.

Heb je buiten bij het vliegen ook wel eens last van angstaanvallen? Indien ja dan kan je misschien beter daar proberen mee om te gaan (voornamelijk letten op ademhaling - goed diep in- en uitademhalen - en je concentreren op iets anders helpt - althans bij mij toch :p).

En hoewel ik je niet wil aanzetten tot drinken kan een pintje drinken voor je vertrekt misschien ook wel helpen hoor (1 pintje hé, geen biersloot anders mag je 't vliegtuig niet op).

ComputerVISTA

Legacy Member
Ga nondeju naar uwen docter, die zal u wel iets voorschrijven dat aangepast is aan u.

Xanax is trouwens vrij verslavend.

Thin Liz

Legacy Member
Xanax als antidepressivum? Eerder als spierrelaxans en angstremmer... Het is trouwens geen lachertje als geneesmiddel en dien je met voorzicht te gebruiken, als je het al kan voorgeschreven krijgen.

boogje

Legacy Member
Bier? :unsure:

(als je niet té zat bent, anders kan je naar je vlucht fluiten :p)

Thales

Legacy Member
eens een seroxat gepakt, ne trauma voor men leven
wat ik die nacht doorstaan heb.. extreme rillingen, hyperventilatie, flauwtes om de 5 seconden, misselijk, constant gevoel van flauwvallen...
ik schoot opeens recht

FloggingTourist

Legacy Member
Of een goeie joint ^^
Wordt je ook altijd heel rustig van.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan