Archief - www.opnaartelenet.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pixie360

Legacy Member
De enige manier dat we kunnen tonen aan telenet is een protest actie ondernemen aan het kantoor te Telenet Mechelen!
Dit moet een vreedzame protest actie zijn.

Het plan van opnaartelenet.be

1.Personen op trommelen voor protest actie te telenet mechelen
2.Vreedzame protest actie datum afspreken
3.Min 100 Mensen zoeken
4.Petitie overhandelen aan Telenet Mechelen
5.Proberen om een Telenet Manager te spreken aan het kantoor!
Kopie van http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=8536 dus voor meer info ga naar daar!

Starrk

Legacy Member
Petities halen in 90% van de gevallen niets uit. (en dit volgens onderzoek!)

Pixie360

Legacy Member
En wie nooit buiten komt gaat de wereld ook niet kennen...

Stimpy

Legacy Member
da maakt nix uit
telenet weet heus wel dat 4% van de klanten hogere limieten willen

ohnee er staat 100 man voor de deur, nu moeten we wel limieten verhogen .. right

Pixie360

Legacy Member
Telenet gaat het niet uitmaken maar wanneer daar 100 man gaat gaan staan dan komt dit in het nieuws en is het weer eens slechte reclame voor telenet en dan gaan weer meer mensen het weten en kan het gebeuren dat er weer mensen weg gaan bij telenet en dan pas gaan we telenet een flinke duw geven want de enige manier om telenet iets of wat te dwingen is door aan hun geld te zitten!

Towlie

Legacy Member
Misschien krijgt dit onderwerp wat media-aandacht dan?

Maar ik zou nooit gaan protesteren daarvoor :p

Time

Legacy Member
Gedoemd te mislukken.:) Zelfs als je een paar honderd man samenkrijgt én de media komt daarop af. Wat ga je zeggen als ze vragen waarom je niet toekomt? Omdat je 4h per dag online zit te gamen of te downloaden?:lol:
Dan krijgen we 2h later een hilarisch stukje op Youtube.:)

Het aandeel Telenet-gebruikers dat niet toekomt met alleen legale activiteiten is zo marginaal dat het niet meer dan normaal is dat Telenet ze negeert.

Pixie360

Legacy Member
Of je nu alles legaal of niet download doet er niet toe. Het is het pricipe alleen al dat telt! Voor 60 euro zou je toch wel veel meer mogen downloaden dan slecht 35GB. In Nederland kan het, in Duitsland kan het en in de rest van de wereld kan het ook, maar in België niet!

|2AiD

Legacy Member
idd ocharme die gwne abonnement gebruikers update ne keer u windows en u limiet is er door :doh:

DéWé

Legacy Member
Als ge de moeite kunt doen om daar even wat te gaan protesteren kunt ge ook van provider veranderen? En als ge nie moogt vanwege de ouders, pech dan :) Dat komt dan neer op: We mogen niet van de ouders veranderen van provider dus laten we telenet dwingen om hun aanbiedingen te veranderen. :p

Valkyrium

Legacy Member
DekadeZ zei:
Petities halen in 90% van de gevallen niets uit. (en dit volgens onderzoek!)

Hopelijk zijn wij bij de 10% :)
Als iedereen naar Dommel zou gaan, zou het nog grotere shit zijn aangezien zij die hoeveelheid mensen niet zouden aankunnen.
En 't is niet omdat we van de papa en de mama niet mogen veranderen dat dit niet aangeklaagd mag worden...
België is een van de rijkste regio's van Europa, het internet wordt steeds meer veeleisender en het afschaffen van limieten is een logische stap. Het internet is er voor iedereen en zou door iedereen onbeperkt gebruikt mogen worden, het is niet aan Telenet om tegen ons te zeggen hoeveel we mogen downloaden en surfen!
Zij doen dat gewoon voor pure winst, zij hebben nog nooit een argument gegeven bij mijn weten waarom er limieten zijn enkel waarom ze ze niet willen afschaffen.

nTFs

Legacy Member
Pixie360 zei:
Telenet gaat het niet uitmaken maar wanneer daar 100 man gaat gaan staan dan komt dit in het nieuws en is het weer eens slechte reclame voor telenet en dan gaan weer meer mensen het weten en kan het gebeuren dat er weer mensen weg gaan bij telenet en dan pas gaan we telenet een flinke duw geven want de enige manier om telenet iets of wat te dwingen is door aan hun geld te zitten!

Telenet staat garant voor slechte reclame dus dat maakt al niks meer uit.
Dat er klanten weggaan interesseert hun ook al niet meer.
Ze hebben hun doel bereikt met de nieuwe drukknop actie. Jan met de pet ziet de advertenties en stelt zich geen verdere vragen en word klant bij Telenet.

blackrabbit

Legacy Member
nTFs zei:
Telenet staat garant voor slechte reclame dus dat maakt al niks meer uit.
Dat er klanten weggaan interesseert hun ook al niet meer.
Ze hebben hun doel bereikt met de nieuwe drukknop actie. Jan met de pet ziet de advertenties en stelt zich geen verdere vragen en word klant bij Telenet.
Een gerichte actie met media-aandacht kan de effecten van die campagne anders wel teniet doen of zelfs terugdraaien.
Petitie overhandigen kan daar 1 facet van zijn.


Begrijp trouwens niet waarom mensen altijd klagen over Telenet's limieten, maar er toch steeds klant bij blijven.. ADSL is toch overal beschikbaar?

Verder is het ook vrij dom om te beweren dat men met 12GB (of hoeveel biedt Telenet?) kan toekomen op een maand, zonder illegaal te downloaden.. Hierthuis wordt intensief gesurft en amper/niet illegaal gedownload, en we komen aan minimum 400MB/dag. Tuurlijk zijn er veel mensen die met 12GB toekomen, dat ontken ik ook niet.

Pixie360

Legacy Member
blackrabbit zei:
Een gerichte actie met media-aandacht kan de effecten van die campagne anders wel teniet doen of zelfs terugdraaien.
Petitie overhandigen kan daar 1 facet van zijn.


Begrijp trouwens niet waarom mensen altijd klagen over Telenet's limieten, maar er toch steeds klant bij blijven.. ADSL is toch overal beschikbaar?

Verder is het ook vrij dom om te beweren dat men met 12GB (of hoeveel biedt Telenet?) kan toekomen op een maand, zonder illegaal te downloaden.. Hierthuis wordt intensief gesurft en amper/niet illegaal gedownload, en we komen aan minimum 400MB/dag. Tuurlijk zijn er veel mensen die met 12GB toekomen, dat ontken ik ook niet.

En dat noem ik nog niet - legaal - intensief surfen. Tijdens de examens kan ik er makkelijk 600mb doordraaien door juist naar filmpjes te kijken van youtube, trailers, ...

Darius Craven

Legacy Member
Tjonge jonge... Waarom, oh WAAROM ga je dan niet naar een andere provider?
Ik surf elke dag, maar game nooit online, bekijk geen youtube stuff, download geen demo's, niks... Net zoals er duizenden, zoniet honderdduizenden zijn die hun internet "gewoon" gebruiken...

Het enige signaal dat je echt ka ngeven is weggaan van Telenet, met die limiet als reden. That's it... Al die acties, al die petities... Terwijl de oplossing simpel is!

Ik ga akkoord dat de limiet te laag is als je gaat streamen, downloaden, leechen, ... noem maar op...
Maar als je die dingen doet, en je bent intensief op het internet bezig, surf dan mss ook eens naar een site van een andere provider heh. En steek je licht daar eens op.

nTFs

Legacy Member
blackrabbit zei:
Begrijp trouwens niet waarom mensen altijd klagen over Telenet's limieten, maar er toch steeds klant bij blijven.. ADSL is toch overal beschikbaar?

Beschikbaar wel.
Bruikbaar is iets anders. Aan een gammele connectie die constant uitvalt heb ik niet veel omwille van de afstand woning -> centrale.

blackrabbit

Legacy Member
Pixie360 zei:
En dat noem ik nog niet - legaal - intensief surfen. Tijdens de examens kan ik er makkelijk 600mb doordraaien door juist naar filmpjes te kijken van youtube, trailers, ...
Dat is filmpjes kijken, niet intensief surfen :p

blackrabbit

Legacy Member
nTFs zei:
Beschikbaar wel.
Bruikbaar is iets anders. Aan een gammele connectie die constant uitvalt heb ik niet veel omwille van de afstand woning -> centrale.
In Lommel?

Zonder het te testen kan je het allezins niet weten.. En áls er zich connectieproblemen voordoen, dan kunnen die vaak opgelost worden door de telefoonlijn beter af te stellen (ruis beperken etc).


Wij wonen in een doodlopende straat in het midden van velden. Tot vorig jaar lag hier geen deftige wegverharding en alle kabels (TV, telefoon, electriciteit) hangt hier nog omhoog aan houten palen. Dichtsbijzijnde 'kastje' staat aan het begin van deze vrij lange (1km+) straat.

Toch nooit echte/langdurige problemen gehad met ADSL, en al járen klant (Planet Internet periode).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan