Archief - wie haat CD-doosjes?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bosvos

Legacy Member
man ik haat CD-doosjes, 3/4 van mijn doosjes zijn kapot van ooit eens te laten vallen, versturen of het vervoeren ervan...

ik denk dat ik eens een nieuwe methode van CD-opbergen ga zoeken.
zo'n map voldoet niet aan m'n eisen, ik wil m'n boekskes in de buurt van m'n schijf:p

iemand suggesties?

GMotha

Legacy Member
Ze hebben van die kartonnen mapkes. Of steek ze in dvd-dooskens.

ComputerVISTA

Legacy Member
Plastic envelopjes, daar steek ik al mijn dingen in.

SweetEmmaRose

Legacy Member
ze zoude daar eigenlijk is iets beters voor moete uitvinde.
komaan brainstorme iedereen!

Bosvos

Legacy Member
GMotha zei:
Ze hebben van die kartonnen mapkes. Of steek ze in dvd-dooskens.

maar dan zit ik natuurlijk weer met 4 CD-rekken die ik niet meer gebruik:D

zou er zo niets bestaan zoals DVD-doosjes in CD-formaat? die dingen zijn niet kapot te krijgen...

Yo-Han

Legacy Member
hmmm nieuw formaat bvb blu ray..systeem a la minidisc..veel krasbestediger door omgeven bescherming en geen behoefte aan externe doos...voor cd's...tjah komaan zo een slim dooske vernieuwt ge snel en kost nie veel meer in t'groot

amaray is een pro merk in doosjes..steviger,maar ook wat durder

SweetEmmaRose

Legacy Member
ja idd slim zwarte cd doosjes zijn mijn lievelings, keb AALLL mijn doosjes vervangen doos die dunnekes :D kost echt ni veel, maar daar moetge voorzichtig mee zijn, 1x een boek op late valle en tis gedaan :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Vroeger staken cd's en cdroms ook in zo'n doosje zoals ene minidisc hoor, allez, je moest ze erin steken alvorens je ze in de cdspeler of cdromspeler stak, kan permanent ook.

zarathustra

Legacy Member
ik denk dat het correcte antwoord is: Cd-doosjeshaterman!

:unsure:

Flare'

Legacy Member
Kartonnen doosjes zoals bij sommig elektroluv compilaties vind ik persoonlijk het beste. Ik laat echter nooit mijn doosjes vallen dus meestal heb ik geen kapotte doosjes; maar ik heb wel vaak bij dubbelcd's dat zo dat stuk waar u 2 cd's opzitten afbreekt. Dit is vaak door een slechte kwaliteit want dit is niet bij alle compilaties. (bij solid sounds heb ik dit bv. nooit)

Ach ja elke opslagmethode heeft zijn nadelen en voordelen

GMotha

Legacy Member
hoofdschooier zei:
zou er zo niets bestaan zoals DVD-doosjes in CD-formaat? die dingen zijn niet kapot te krijgen...
Er zijn plattere dvd-doosjes, maar ik denk niet dat er zijn van de afmetingen 142 mm × 125 mm × 10 mm (jewel case afmetingen dus).

ComputerVISTA

Legacy Member
Er zijn ook cd doodjes die gemaakt zijn uit een flexibel plastic en dus niet breekbaar zijn, lagen overlaatst in den aldi per 10 tekoop.

pieta

Legacy Member
rubber doosje,s dta ge ze vb per 5 kutn steken, met vanvoor plaats voor boekskes...

themummy123

Legacy Member
Men heeft hier al iets tegen gevonden. Namelijk usb-sticks

Blanco

Legacy Member
Die klotedingen zijn speciaal gemaakt om kapot te gaan... soms zelf door gewoon open te doen, ze hoeven zelf niet te vallen.

Ik heb plastieke hoesjes (doublesided), ik heb er mij ooit eens een 600tal gekocht in de Club, ik heb er heel wat korting opgekregen :p

Avondland

Legacy Member
Wat me meer irriteert dan kapotte hoesjes is de binnenkant waar de cd aan vastge'klikt' kan worden. Als dat kapot is is het vrij degoutant want het valt niet te repareren en heeft meer nadelen dan een kapotte voorkant.

mobman

Legacy Member
ge hebt toch ook vn die "onbreekbare" plastieken cd doodsjes, zo int oranje , groen,...

Karre

Legacy Member
Avondland zei:
Wat me meer irriteert dan kapotte hoesjes is de binnenkant waar de cd aan vastge'klikt' kan worden. Als dat kapot is is het vrij degoutant want het valt niet te repareren en heeft meer nadelen dan een kapotte voorkant.

Idd, of ze zijn zodanig straf dat ge dan uwe cd er amper uitkrijgt en dan eens per ongeluk breekt :tongue: .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan