Archief - wetenschappelijke actualiteit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stiche

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Ik ben 17, wat denk je :p

Inderdaad bezoeken, maar het is nog niet zeker, maar hopelijk...
Da kan ik ni weten è, da ge nog ma 17 zijt ;)
Ma tis wel is de moeite om dat te bezoeken, maar ik denk ni ga op veel plaatsen gaat binnen mogen als gewone bezoeker, want ze zijn daar vrij streng qua beveiliging heb ik gemerkt toen ik daar was...

Of gaat ge deelnemen aan zo'n studiereis die sommige unifen doen naar 't cern? Dan zult ge al in ewa meer plaatsen binnen mogen.

Dieleman_F

Legacy Member
Als het al doorgaat, is het met het KVIV (koningklijke vlaamse ingenieurs vereniging...), dus dan zal wel al iets meer kunnen dan gewone bezoeker, hopelijk? :p

Stiche

Legacy Member
Hopelijk voor u wel ja ;)
En ge moet ook ewa chance hebben wanneer ge daar juist zijt.
Toen wij daar waren was ps en sps (tweevan de voorversnellersvan LHC) juist aan het proefdraaien, dus daar mochten we ni binnen...
Ma we hebben dan wel ne prof gehad die ons op eigen initiatief (na een beetje te vermelden da we nog niveel gezien hadde :p ) ergens anders dan mee binnen heeft genomen.

Ge moet daar echt chance hebben om veel te kunnen zien.

wlibaers

Legacy Member
killgore zei:
ik heb daar een jaarabbonement op gewonnen eens.

Ik vond het niet meer wetenschappelijk dan de wetenschappelijke artikels in de humo. Vrij "sensationeel" allemaal, niet zoveel nuttige info & ook niet echt wetenschappellijk, eerder gewoon verhaaltje vertellen. En toen ik het las was het nog eens voor 90% natuur ook, fysica, informatica, scheikunde, ... kwamen toen zelden aan bod, maar ik weet niet of dat nu nog zo is.

Soms zijn ze wel interessant, maar natuurlijk niet zo grondig als Nature of Science (die op hun beurt ook vaak minder gedetailleerd zijn dan de meer op bepaalde specialisaties gerichte vakbladen).

Ik ken eigenlijk geen echt goede wetenschappelijke tijdschriften voor een groot publiek. Natuur & Techniek is qua niveau ongeveer te vergelijken met EOS. Scientific American was vroeger vrij goed, maar lijkt de laatste tijd ook wat verslapt te zijn. Misschien gaan we gewoon naar een situatie waar de populaire wetenschapsbladen gewoon een soort grote versie van een wetenschapsbijlage van een krant worden, terwijl de grondiger versie alleen toegankelijk is voor diegenen met een wetenschappelijke opleiding.

Zeta Reticula

Legacy Member
EOS heeft inderdaad een heel zwakke periode gekend. Het was toen zo'n beetjen een echo van wat er de vorige maand op het internet verschenen was. Ze hebben dit zelf ondervonden en zichzelf herpakt. En zoals EOS nu is, valt dit best wel mee. Het is natuurlijk geen academische lectuur, maar dat is ook de bedoeling niet van dit tijdschrift...

Sertu

Legacy Member
Scientific American is nog steeds nummer 1 imo. Eos is meer een reclame boekske voor camera's ect geworden. Natuur en Techniek was super maar is de laatste jaren gewoon kinderachtig geworden.

killgore

Legacy Member
wlibaers zei:
Soms zijn ze wel interessant, maar natuurlijk niet zo grondig als Nature of Science (die op hun beurt ook vaak minder gedetailleerd zijn dan de meer op bepaalde specialisaties gerichte vakbladen).

Ik ken eigenlijk geen echt goede wetenschappelijke tijdschriften voor een groot publiek. Natuur & Techniek is qua niveau ongeveer te vergelijken met EOS. Scientific American was vroeger vrij goed, maar lijkt de laatste tijd ook wat verslapt te zijn. Misschien gaan we gewoon naar een situatie waar de populaire wetenschapsbladen gewoon een soort grote versie van een wetenschapsbijlage van een krant worden, terwijl de grondiger versie alleen toegankelijk is voor diegenen met een wetenschappelijke opleiding.

Natuur & techniek viel dacht ik beter mee, maar ik heb daar maar 1 magazine van gelezen voor een werkje, zodus.. Ik ken inderdaad ook geen goede nederlandse tijdschriften.

Aan de andere kant, ik zoek ook al zeer lange tijd naar een echt deftig IT boekje voor mensen uit de sector (dus niet eentje dat vol staat met tips over hoe u pc te onderhouden of over vergelijkingen tussen de beste digitale cameras of fotobewerkingsprogrammas en zo).

Die dingen zijn echt zeer zeldzaam :p

Exorikos

Legacy Member
viewer zei:
ow yea :cool:

kvind 'm heel goed meevallen voor een gratis boekske

Too much propaganda for one man to handle, imo. :p

Voor IT-nieuws is slashdot nog wel de referentie, maar die kende je misschien al... Ik nog maar pas (News for nerds, stuff that matters ! xD)

killgore

Legacy Member
Exorikos zei:
Too much propaganda for one man to handle, imo. :p

Voor IT-nieuws is slashdot nog wel de referentie, maar die kende je misschien al... Ik nog maar pas (News for nerds, stuff that matters ! xD)

slashdot == online, ik zoek een boekje :) (kvinnet maar marginaal om cst in de les me laptop te zitten, ik doe dat wel soms, maar dat is eerder omdat dat informatica-lessen zijn ).

QplQyer

Legacy Member
killgore zei:
Natuur & techniek viel dacht ik beter mee, maar ik heb daar maar 1 magazine van gelezen voor een werkje, zodus.. Ik ken inderdaad ook geen goede nederlandse tijdschriften.

Aan de andere kant, ik zoek ook al zeer lange tijd naar een echt deftig IT boekje voor mensen uit de sector (dus niet eentje dat vol staat met tips over hoe u pc te onderhouden of over vergelijkingen tussen de beste digitale cameras of fotobewerkingsprogrammas en zo).

Die dingen zijn echt zeer zeldzaam :p
Computer ofzo: http://www.computer.org/portal/site/ieeecs/index.jsp
Zelf wel nog geen ervaring mee.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan