Archief - wetenschappelijke actualiteit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Colli

Legacy Member
Hey, ik moet een kranten artikel zoeken en dit bespreken tijdens de les chemie of fysica. Het moet dus ook met een van deze te maken hebben, maar nu is het nadeel ik heb geen inspiratie.
weet er iemand van jullie mss toffe onderwerpen?

Stiche

Legacy Member
Ga naar de bib en neem daar nekeer ne Scientific American vast, daar sta genoeg in...
Of Eos.

chosen1

Legacy Member
zoek iets over die gigantische deeltjes-versneller die men aant maken is onder de grond van Frankrijk en Oostenrijk?

Rivers

Legacy Member
Ja in het tijdschrift EOS staan altijd interessante dingen ;).

Stiche

Legacy Member
chosen1 zei:
zoek iets over die gigantische deeltjes-versneller die men aant maken is onder de grond van Frankrijk en Oostenrijk?
LHC noemt hem ;)
Moest ge daarvan meer info wille, kheb daarvan nog een powerpoint presentatie staan en een artikel van eos (in het nederlands dus).

Zeta Reticula

Legacy Member
Collishop zei:
Hey, ik moet een kranten artikel zoeken en dit bespreken tijdens de les chemie of fysica. Het moet dus ook met een van deze te maken hebben, maar nu is het nadeel ik heb geen inspiratie.
weet er iemand van jullie mss toffe onderwerpen?
Mensen betalen mij nochtans veel geld voor mijn inspiratie. Ben je echt zo inspiratieloos? Nuja, niet iedereen kan zijn diploma halen...

Colli

Legacy Member
chosen1 zei:
zoek iets over die gigantische deeltjes-versneller die men aant maken is onder de grond van Frankrijk en Oostenrijk?
jammer genoeg heeft iemand dit enkele weke trg al gedaan. Sebiet maar eens naar de bib dan ^^
Ik heb al een mogelijk onderwerp, maar dit is niet zo super. electroshocks gebruike om kindere van hun zelfmoordneiginge af te helpe.

Fighting Hobbit

Legacy Member
killgore zei:
kidding, right?

Officieel is dat toch een wetenschappelijk magazine, staat ook in de wetenschapsbibliotheek in leuven. Het is inderdaad wel grotendeels "sensatie", maar bon.
Persoonlijk zou ik trouwens voor science of nature gaan.
Of de Kijk :p

Hellrabbit

Legacy Member
Als het een krantenartikel moet zijn : zoek iets omtrent analytische scheikunde.
Honderden dopingschandalen, voedselvergiftingen, ... die analytisch onderzocht worden ^_^;;

Stiche

Legacy Member
killgore zei:
kidding, right?
Is eos zo slecht op wetenschappellijk gebied?
Kben gene kenner ze, kheb ooit nekeer één artikel gelezen uit den eos van ne prof van mij en da viel toch mee. Alé tis natuurlijk wel allemaal sterk vereenvoudigt enzo ma das ook de bedoeling peisik :)

killgore

Legacy Member
Stiche zei:
Is eos zo slecht op wetenschappellijk gebied?
Kben gene kenner ze, kheb ooit nekeer één artikel gelezen uit den eos van ne prof van mij en da viel toch mee. Alé tis natuurlijk wel allemaal sterk vereenvoudigt enzo ma das ook de bedoeling peisik :)

ik heb daar een jaarabbonement op gewonnen eens.

Ik vond het niet meer wetenschappelijk dan de wetenschappelijke artikels in de humo. Vrij "sensationeel" allemaal, niet zoveel nuttige info & ook niet echt wetenschappellijk, eerder gewoon verhaaltje vertellen. En toen ik het las was het nog eens voor 90% natuur ook, fysica, informatica, scheikunde, ... kwamen toen zelden aan bod, maar ik weet niet of dat nu nog zo is.

metaphore

Legacy Member
killgore zei:
ik heb daar een jaarabbonement op gewonnen eens.

Ik vond het niet meer wetenschappelijk dan de wetenschappelijke artikels in de humo. Vrij "sensationeel" allemaal, niet zoveel nuttige info & ook niet echt wetenschappellijk, eerder gewoon verhaaltje vertellen. En toen ik het las was het nog eens voor 90% natuur ook, fysica, informatica, scheikunde, ... kwamen toen zelden aan bod, maar ik weet niet of dat nu nog zo is.

Kdacht altijd dat da heel interessant was.
Tot ik der eens daadwerkelijk een in men handen kreeg over de menselijke hersenen.
Heeft me nix nieuws bijgebracht :(

viel wel tegen

Fighting Hobbit

Legacy Member
killgore zei:
ik heb daar een jaarabbonement op gewonnen eens.

Ik vond het niet meer wetenschappelijk dan de wetenschappelijke artikels in de humo. Vrij "sensationeel" allemaal, niet zoveel nuttige info & ook niet echt wetenschappellijk, eerder gewoon verhaaltje vertellen. En toen ik het las was het nog eens voor 90% natuur ook, fysica, informatica, scheikunde, ... kwamen toen zelden aan bod, maar ik weet niet of dat nu nog zo is.

Ik heb bij de tandarts er ooit een artikel over Einstein in gelezen, stond er misschien toevallig in maar daar stond toen ook nog iets over sterrenkunde in dus zo abnormaal weinig was dat niet. Misschien gewoon een goeie editie :) (persoonlijk ben ik ook niet heel erg voor die boeksjes die mensen zo de illusie geven dat ze veel van wetenschap weten na het lezen van enkele artikels.

Dieleman_F

Legacy Member
chosen1 zei:
zoek iets over die gigantische deeltjes-versneller die men aant maken is onder de grond van Frankrijk en Oostenrijk?

Waar ik misschien naar toe zal gaan :D

NecroNeo

Legacy Member
454 sequencers/pyrosequencers zijn nu de hot-stuff op het gebied van dna sequenering (is wel meer biochemie/biologie). Mss kan je de chemische achtergrond hiervan bespreken.

http://www.454.com/

Verder kan je wel es op www.pubmed.com gaan kijken, kan je tamelijk wat papers vinden, maar is wel ZEER gespecialiseerd. En de beste linken door naar Nature, Science, ... maar kan je enkel aan mits betaling.

NecroNeo

Legacy Member
killgore zei:
ik heb daar een jaarabbonement op gewonnen eens.

Ik vond het niet meer wetenschappelijk dan de wetenschappelijke artikels in de humo. Vrij "sensationeel" allemaal, niet zoveel nuttige info & ook niet echt wetenschappellijk, eerder gewoon verhaaltje vertellen. En toen ik het las was het nog eens voor 90% natuur ook, fysica, informatica, scheikunde, ... kwamen toen zelden aan bod, maar ik weet niet of dat nu nog zo is.

Laatste keer dat ik h'm kocht stond er 'n artikel in waar nauwelijks meer in stond dan wat ik als eerstekanner in m'n eindwerk wetenschapsfilosofie had staan. Op zich geen bezwaar was het niet dat ik dat eindwerk 3 jaar voordien had geschreven , echt heet van de naald was het dus alles behalve.

Dieleman_F

Legacy Member
Stiche zei:
Daar gaan werken of hem bezoeken?
Bezoeken heb ik ook al gedaan, das wel is de moeite :)

Ik ben 17, wat denk je :p

Inderdaad bezoeken, maar het is nog niet zeker, maar hopelijk...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan