Archief - Werkstraffen...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
nuja je kan hier een ganze discussie over de laksheid van het rechtsysteem beginnen, waar criminelen zelf geen werkstraf krijgen en een gewone burger die per ongeluk een fout begaat zo beboet wordt.

Maar dat doen we beter niet veronderstel ik.

Maar uiteindelijk té belachelijk voor woorden, ik dacht dat straffen 'volgens ons reintregatie systeempje van belgie' inhield dat personen hun fouten niet meer zullen herhalen, dit is dan toch te belachelijk bij een ongelukje.

Afotai

Legacy Member
CyberOps zei:
zou de wet geen achterdeurke hebben om da niet te (moeten/kunnen) doen?

Hij kan natuurlijk altijd protest aantekenen bij de politierechtbank, dan moet hij gewoon een formaliteit invullen met een reden waarom hij protesteert op de uitspraak, bv dat argument dat het direct betaald is. Als het dan meezit kan je straf kwijtgescholden worden, en als het geweigerd wordt, dan zal je die werkstraf wel moeten doen.

Arifiene

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
nuja je kan hier een ganze discussie over de laksheid van het rechtsysteem beginnen, waar criminelen zelf geen werkstraf krijgen en een gewone burger die per ongeluk een fout begaat zo beboet wordt.

Maar dat doen we beter niet veronderstel ik.

Maar uiteindelijk té belachelijk voor woorden, ik dacht dat straffen 'volgens ons reintregatie systeempje van belgie' inhield dat personen hun fouten niet meer zullen herhalen, dit is dan toch te belachelijk bij een ongelukje.

doe dat vooral niet als ge niet weet waarover ge spreekt (ohja, en 'den jos van achter den hoek heeft iet veel erger gedaan en is niét gestraft => dat zijn geen argumenten ;))

Sebek

Legacy Member
Afotai zei:
Hij kan natuurlijk altijd protest aantekenen bij de politierechtbank, dan moet hij gewoon een formaliteit invullen met een reden waarom hij protesteert op de uitspraak, bv dat argument dat het direct betaald is. Als het dan meezit kan je straf kwijtgescholden worden, en als het geweigerd wordt, dan zal je die werkstraf wel moeten doen.

ok, bedankt. proberen waard hé ;)

Kysr

Legacy Member
De politierechtbank van Dendermonde staat bekend om zijn harde aanpak.
Je hebt ongeluk gehad vrees ik.

DeBuGGeR

Legacy Member
maakt iets kapot moet je ervoor betalen, dat vind ik niet meer dan logisch, die werkstraf vindek er gewoon teveel aan.

en ja ik vind dan wel dat er wat schort aan het rechtsysteem als werkstraffen voor "overtredingen" zoals deze worden uitgedeeld.

Disa

Legacy Member
syNk zei:
De politierechtbank van Dendermonde staat bekend om zijn harde aanpak.
Je hebt ongeluk gehad vrees ik.

idd. Is "ons Mireille" daar niet politierechter of een of ander hoofd? :D

De mensen die de Knack lezen weten wel wat ik bedoel ^^

MilM

Legacy Member
Heb je het ongeval zelf aangegeven of zijn ze er later zelf achtergekomen ?
In het eerste geval begrijp ik het niet goed, in het tweede geval zou het omwille van vluchtsmisdrijf kunnen zijn.

Disa zei:
idd. Is "ons Mireille" daar niet politierechter of een of ander hoofd? :D

De mensen die de Knack lezen weten wel wat ik bedoel ^^

Ik lees de knack niet, dus ik weet niet wat ge bedoelt :p
Maar het is dus vooral politierechter D'hondt die Dendermonde deze reputatie bezorgd heeft. (ik weet niet of hij de Mireille is dat jij bedoelt? :p)

Kysr

Legacy Member
Disa zei:
idd. Is "ons Mireille" daar niet politierechter of een of ander hoofd? :D

De mensen die de Knack lezen weten wel wat ik bedoel ^^

Ja ik denk het wel, maar t is inderdaad Dhont die voor de reputatie gezorgd heeft. Ons Mireille & Karel zien er twee toffe uit vindek :d
(voor alle duidelijkheid t gaat over Mireille Scheurs echtgenote van Karel De Gucht en tevens politierechter)

Sebek

Legacy Member
MilM zei:
Heb je het ongeval zelf aangegeven of zijn ze er later zelf achtergekomen ?
In het eerste geval begrijp ik het niet goed, in het tweede geval zou het omwille van vluchtsmisdrijf kunnen zijn.

Politie is direct verwittigd geweest en ter plaatse gekomen, absoluut geen sprake van vluchtmisdrijf.

MilM

Legacy Member
Sebek zei:
Politie is direct verwittigd geweest en ter plaatse gekomen, absoluut geen sprake van vluchtmisdrijf.

Dan ontgaat mij het nut van de werkstraf volledig :s

zarathustra zei:
de schade vergoeden is stap 1 eh, dan volgt er nog een straf uiteraard.

De logica ontgaat mij hier toch even.
Er is een onderscheid tussen een accident dat onbewust gedaan werd en het bewust overtreden van de wet (zoals uw voorbeeld van diefstal).

Straks moet een persoon die pas zijn rijbewijs heeft en toevallig zachtjes tegen een geparkeerde auto rijdt ook al een werkstraf gaan uitvoeren.
Mss van eerste keer paar jaar in de bak steken.

Een straf is in dit geval (indien er geen belangrijke informatie werd verzwegen) ongepast.

fordjah

Legacy Member
zijt blij met die werkstraf. Kheb vorig jaar ook een paal (redelijke groten wel :p ) uitgereden. Moet nu 836euro boete betalen :doh: :sop:

Chickenlal

Legacy Member
fordjah zei:
zijt blij met die werkstraf. Kheb vorig jaar ook een paal (redelijke groten wel :p ) uitgereden. Moet nu 836euro boete betalen :doh: :sop:

Die paal is al betaald...

Sebek

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Die paal is al betaald...

Schade aan de paal is al betaald ja maar een boete moest er blijkbaar ook nog bij.

fordjah zei:
zijt blij met die werkstraf. Kheb vorig jaar ook een paal (redelijke groten wel :p ) uitgereden. Moet nu 836euro boete betalen :doh: :sop:

Vandaag ook mijn vonnis te horen gekregen.

Eerst was het €1700 boete, ze zijn dan teruggekomen op hun vonnis en hebben besloten mij een boete doen te betalen van €850 of 26 uur werkstraf (lang leve de politierechtbank :scream:)

Disa

Legacy Member
syNk zei:
Ja ik denk het wel, maar t is inderdaad Dhont die voor de reputatie gezorgd heeft. Ons Mireille & Karel zien er twee toffe uit vindek :d
(voor alle duidelijkheid t gaat over Mireille Scheurs echtgenote van Karel De Gucht en tevens politierechter)

Oh crap, kdacht dat Dhont politierechter van aalst was. Khad anders ook al nen hele reply klaar staan over kiekeskoten ze ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan