Archief - Werken in de bouw ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Slayerbe

Legacy Member
vloeren valt mssn nog mee maar van plakken heb ik toch al serieus andere dinges gehoord hoor

cram

Legacy Member
Ik werk in de wegenbouw,keiplezant.Lekker in weer en wind.
Plezante sfeer,Veel varia in het werk.
Momenteel zijn we bezig in Deurne in de Galifortlei.

J3rry

Legacy Member
en op een dag staat cram voor uw deur met zijn trilplaat :p (sorry kon het niet laten :p)

yep als ge bij een goeie firma zit met een vaste ploeg is den bouw plezant
kheb zo 3 jaar lang bij 1 firma gezeten ik moest alle dagen van aalst naar hoogstraten in weer en wind niks kon mijne dag slechtmaken :)

^MystiQ

Legacy Member
-=Spyder.LA=- zei:
hmm krijg meer en meer goesting om het toch te doen :D:D:D

Ga er toch gewoon voor, ge zijt jong, alst u niet aanstaat kunde nog altijd terug naar de fabriek ( hoewel ik het nie zie gebeuren ) echt, ga ervoor !! :)

cram

Legacy Member
Gewoon doorzetten.
Er zullen goede en slechte dagen zijn,maar dat is overal zo.
Je zult verschieten hoe snel je lichaam aanpast aan het werkritme

SIO

Legacy Member
één van de grootste pluspunten: tijd ga veel rapper voorbij als wanneer ge op bureauke zit, en goed betaald zal het ook wel zijn, veel tekort idd

(ö)CerberuS

Legacy Member
Ik zou doen wat ik graag doe eerlijk gezegd, heftruckchauffeur is wel heel erg slecht voor de rug dus daar zou ik inderdaad van afstappen. Er zijn ook genoeg technieker jobs die heel interessant zijn voor u denk ik en heel toegangkelijk zijn voor een ruim publiek.


Ter illustratie:

Ik werk nu reeds een jaartje als technieker in een aluminium gieterij, en wij krijgen een heel lessenpakket te verwerken in een erkend opleidingscentrum in limburg. Dit is allemaal onder meer gesubsidiëerd door de Vlaamse overheid en we krijgen er allemaal officiële diploma's van (staat goed op de cv). Ik ben heeeeel tevreden over mijn huidige job.

Dit is zeker geen alleenstaand geval er zijn tegenwoordig meer en meer bedrijven die geen gegraduëerden vinden die hun handen willen "vuil" maken. De industrie heeft hier dan ook een simpele oplossing voor gevonden door met een A2 diploma op peperdure opleidingen te sturen :cool:.

Zoek naar zoiets, het is zeker meer dan de moeite waard

R€B€L

Legacy Member
werk nu 4 jaar in de bouw als metser.
Ik doe deze job na 4 jaar nog altij even graag, altijd ander werk, ge sta buiten, goeie verdiensten, veel zwart werk etc...
Nadelen zijn wel dat ge altij vuil thuiskomt. Maar da word ge ook wel gwoon:)

Uw clichés kloppen toch ook wel ze,
bij ons worden er toch ook wel is pintjes gedronken(vooral met warm weer) nix zaliger om af te koelen:), en bij vele andere firma's is dit toch ook nog zo...
posters hangen in de camionetten....

eerste jaar da ge ga werken komt ge idd zwaar vermoeid thuis, maar da wend allemaal wel.

Ik zou zeggen probeer het toch maar is. Als het tegenvalt kunt ge nog altij iets anders gaan doen he

Quilombo

Legacy Member
nog een thread hijacking: is een aso diploma een a3? of heeft dat zo gene naam :s

HansP

Legacy Member
a3 is gewoon einde BSO

a2 is TSO afmaken of specialisatiejaar in BSO dat ik gedaan heb maar gebuist door kloteleraar

twoen

Legacy Member
Slayerbe zei:
vloeren valt mssn nog mee maar van plakken heb ik toch al serieus andere dinges gehoord hoor

als ge ne goede plakker zijt dan zijde binnen ... veeeel vraag weinig deftig aanbod

een prof bij ons (burg arch) zei in het eerste jaar da als ge er nie doorgeraakte en zou stoppen met studeren dat ge dan plakker moest worden want da ge dan supermakkelijk geld verdient
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan