Archief - Werken in de bouw ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HansP

Legacy Member
ik werk nu als heftruck - bulldozerchauffeur voor een klinkerbedrijf
maar ik kan beginne als electricien in de bouw ( grotendeels mijn regio ) met afwisseling dan ff vloerwerken , mss sanitair etc etc , dus redelijk wat afwisseling
ik kan dit wel allemaal wel

maar is het interessant in de bouw tegenwoordig ?

zijn er hier mss nog die in de bouw werken die me er meer over kunne vertellen?

als ik begin krijg ik nieuwe camionette enzo na paar maanden als ze weten en beslissen of ik kan blijve ja of nee ...

maar tis een grote stap denk ik overstap van fabriek naar bouw ?

wat wel leuk is voor mij vind ik vroeg beginne ipv vroege en late shift ...
dan elke dag vroeg

iemand goeie pro's of contra's ?

viewer

Legacy Member
kan nu aan mij liggen, maar het grootste deel van uw tekst begrijp ik precies nie :wtf:

Boukreev

Legacy Member
keb een maandje vakantiewerk gedaan in den bouw. was wel plezant, fysiek eel zwaar, ma toffe manne. de clichés kloppe trouwes: lege flesjes bier everywhere en een playboyposter/kalender op elke hoek.

ma veel ken ek er dus ni van sinds ik maar jobstudentje was. ma grote pro vind ek toch da je ziet da je echt iets doet, snapte. int begin was er gwn e stort en uiteindelijk maakter een schoon gebouw van, alle, der zit zo nog wa bevredeging in, wa ge tegewoordig in veel beroepe mist. ok doeje steeds iets anders, tis ni repetitief. ke ok 2 weke in den tupperware gestaan en das fysiek veel minder zwaar, ma hell ik zit 100x lievr in den bouw ze.

J3rry

Legacy Member
ik ben 5 jaar bekister geweest in de bouw en ben al een 3tal maand bezig met opleiding voor het besturen & halen van attest met een dumper, hydrolische graafmachine, minigraver, wiellader, combiné, bandenkraan, bull

ik heb vaak electriciens in de bouw bezig gezien, geloof mij tis een smerig beroep
leidingen uitslijpen in gesloten ruimtes, gaten boren, een stofmasker dragen in zulke gevallen doen al nie veel meer uit, gevolg na 10 jaar uw longen kapot

machinist is veel beter betaald en bij de meeste firmas jan de nul, heijmans, denys, aertssen etc... krijgde al een bedrijfswagen en in sommige gevallen gaan ze u zelfs naar de rijschool sturen op hun kosten op uw C rijbewijs af te leggen omdat ge met den dumper op de baan moet

eecky

Legacy Member
Werk zelf als electricien en is inderdaad soms vuil werk, alhoewel ik soms naar mijn hoofd gesmeten wordt dat wij de mooiste werkjes hebben.
Je moet het inderdaad graag doen.
Maar als ik zo lees doen ze zowat alles daar, dus afwisseling genoeg.
Als ik moest kiezen tussen fabriek en een werf, geef me dan toch maar een werf. Zelf al in fabrieken geweest voor het werk en lijkt me toch eentonig.

Maar als chauffeur moet je zeker werk vinden in de bouw, plaatsen normaal genoeg en aangezien je dees al doet.

hatetn

Legacy Member
eecky zei:
Werk zelf als electricien en is inderdaad soms vuil werk, alhoewel ik soms naar mijn hoofd gesmeten wordt dat wij de mooiste werkjes hebben.
Je moet het inderdaad graag doen.
Maar als ik zo lees doen ze zowat alles daar, dus afwisseling genoeg.
Als ik moest kiezen tussen fabriek en een werf, geef me dan toch maar een werf. Zelf al in fabrieken geweest voor het werk en lijkt me toch eentonig.

Maar als chauffeur moet je zeker werk vinden in de bouw, plaatsen normaal genoeg en aangezien je dees al doet.



da's bij alles in de bouw zo
gelijk wa ge moe doen al de rest gaat altijd een schoonder jobke hebben dan gij(zelfs als het zo niet is)
imo blijft het smerigste werk in de bouw zandstralen en schijven


Firion zei:
keb een maandje vakantiewerk gedaan in den bouw. was wel plezant, fysiek eel zwaar, ma toffe manne. de clichés kloppe trouwes: lege flesjes bier everywhere en een playboyposter/kalender op elke hoek.


kom kom u cliché's
alcohol in de bouw is verboden en als ze u der van de veiligheid mee zien kunde naar huis gaan, en u posters zijn ook overdreven of ge zat juist op een goede plek waar et wel nog kan


en als ik eerlijk moe zijn
het eerste jaar is zwaar daarna wordt het meer en meer routine en zijde meestal nie eens vermoeid als ge thuiskomt(enkel uitgehongerd+ maar ge kunt meer snoepen omda ge meer kalorieën verbrand)
nog voordelen: alst schoon weer is stade buiten(schoon kleurke in de zomer), ge krijgt er macht en spieren van(zonder te moeten trainen= gratis fitnesscenter)
je ge moe soms in de regen en in de kou staan maar ge komt er hard van

HansP

Legacy Member
nja denk gewoon probere en mss wel doen...

heftrucker is ni goe voor rug ...

Boukreev

Legacy Member
hatetn zei:
kom kom u cliché's
alcohol in de bouw is verboden en als ze u der van de veiligheid mee zien kunde naar huis gaan, en u posters zijn ook overdreven of ge zat juist op een goede plek waar et wel nog kan

ik zeg et toch... kwist ni eens da alcohol verbode was, ma daar werd goe gedronke, ni zat natuurlijk, verre van. ma 's middags kreeg ik ok 2 puntjes, en tijdes de laatste pauze ok eentje. da elke dag vo zoveel man, dan is da toch behoorlijke consumptie...

en ja, daar hinge wel degelijk veel kalenders...

alle, beetje belachelijk dak 2de x identiek tzelfde moe poste, ma ik heb nooit beweerd dat et overal zo is, ma bij mij was et wel zo...

en ja, geloof mij dan ni e, tis lijk ni dak et mij aantrek

TheCrow7

Legacy Member
hatetn zei:
dge krijgt er macht en spieren van(zonder te moeten trainen= gratis fitnesscenter)

En rugklachten rond je 50ste.


hatetn zei:
kom kom u cliché's
alcohol in de bouw is verboden en als ze u der van de veiligheid mee zien kunde naar huis gaan, en u posters zijn ook overdreven of ge zat juist op een goede plek waar et wel nog kan

Op grote bouwbedrijven, ja. Op kleine bouwbedrijfjes wordt nog altijd bier gedronken.

HansP

Legacy Member
nee
het terrein gaat daar zo op en af en schokken tot en met ( is buiten )

dan moet ik nog constant lopen en zitte stressen omdat er 2 tijdslimieten op me liggen !

EverlastingHate

Legacy Member
bouw, zo 's morgens vroeg met zen allen in een camionnette in de file, daarna de niet leuke ochtenddauw in uw nek, warm ingepakt,... heffen die stenen.

brrrr :s

boe

Legacy Member
Ik zou het overwegen. Je kan niet heel je leven op een bulldozer zitten. Bovendien zit er afwisseling in, en hebt ge ineens regelmatige uren. Als ge dat 5 jaar doet, hebt ge een fijne CV, en zijt ge denk ik wel veel geld waard in "den bouw".

Ik zou zeker in uwe jongen tijd nergens té lang blijven. Probeer misschien zoals hierboven gezegd ergens een rijbewijs C (E) enzo te behalen, allemaal dingen die geld kosten als ge't zelf moet betalen. En dat brengt wel op, en bovendien ben je dan polyvalenter, en gaan ze staan springen om u aan te nemen. Maw : het zal dan aan u zijn om te beslissen wat ge nu het liefst doet, en wat het beste betaald wordt.

GMotha

Legacy Member
-=Spyder.LA=- zei:
maar is het interessant in de bouw tegenwoordig ?
Meer pree en zekerheid (volk tekort in den bouw, dus ge raakt altijd aan werk).

Dusja, trekt uw conclusie.

Godzilla*Akira

Legacy Member
FF thread hi-jacken, mijn excuses hiervoor.
Maar waar kun je een brevet/bewijs krijgen dat je met heftruck of dergelijk kunt rijden. Want meestal staat er op ervaring vereist of bewijs ofzo hebben. In de zoekertjes voor werk.

OT; je kan toch in de bouw wat omhoog klimmer. Werfleider ofzo iets. Zal wel niet voor direct zijn maar kom... De pree is ook wel redelijk goed, je werkt er dan wel fysiek voor.

spray-bunny

Legacy Member
Dark^Wolverine zei:
FF thread hi-jacken, mijn excuses hiervoor.
Maar waar kun je een brevet/bewijs krijgen dat je met heftruck of dergelijk kunt rijden. Want meestal staat er op ervaring vereist of bewijs ofzo hebben. In de zoekertjes voor werk.
VDAB.

HansP

Legacy Member
heb mijn via randstad gekregen omdat ik ergens soliciteerde voor heftruck ...

camion doe ik helemaal ni graag

aanschuive in file zal zelden zijn wegens altijd in mijn regio ( limburg ) werken dus niet over vlaanderen ...
en ken mijne weg hier redelijk goed !
dusja ...

DeadBull

Legacy Member
de grootste pro zal het zwart werk zijn

ma vloeren en plakken zijn de schoonste jobkes in den bouw, altijd binnen in bijna afgewerkte woningen/appartementen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan