Archief - Welke maatregelen kan ik treffen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nico

Legacy Member
Hallo,
ik hoop dat dit een goede plaats is om mijn probleem uit te leggen.

Sinds 7 september is ups(de pakjesdienst) een xbox360 console komen halen en die moest opgestuurd worden naar het repaircentrum (was kapot)
MS garandeert dat je je herstelde console binnen 15 werkdagen terugkrijgt.
ik wacht nu al 21 werkdagen en ik wordt niet goed geholpen op de helpdesk. daar luidt het : het repaircentrum is een anders bedrijf, wij kunnen u niet helpen... ik kan ook geen contact opnemen met het repaircentrum want die gegevens mogen ze niet geven blijkbaar.

nu heb ik vandaag een mail ontvangen waarin doodleuk staat dat wanneer alles goed gaat, ik mijn console eind volgende week terug krijg.

ik heb geen zin om te wachten.

Nu wil ik dit even weten :
-heb ik recht op een nieuwe console?
-kan ik andere dingen doen?(alles behalve wachten)
-zijn er bevoegde instanties zoals bijvoorbeel Test aankoop waar je een klacht kan indienen?
-...


bedankt.

dr.salt

Legacy Member
lol , wacht is een weekske :sop:

wees blij dat in dezen tijd ge nog zone service überhaupt aangeboden krijgt waar ge nie voor betalen moet

nico

Legacy Member
ik zal je mss wat meer info geven.

als je zoveel geld geeft voor iets dat stuk gaat verwacht je een degelijke service.

+ er zijn genoeg mensen (op dit forum en andere fora) die na mij hun console hebben ingeleverd, en die hem al terug hebben.

er is naar mijn console nog niet eens gekeken, dat heeft een MS medewerker mij gezegd.

dr.salt

Legacy Member
Wel dan zullen ze eerst de kleine probleempjes behandelen misschien ? Wees blij dat het nog maar enkele weekjes in totaal is , thad evengoe paar maand kunnen zijn ;)

iig kunde daar niks tegen doen aangezien ze contractueel nie verplicht zijn binnen een bepaalde termijn het product te repareren.

Arifiene

Legacy Member
nico zei:
ik heb geen zin om te wachten.

Nu wil ik dit even weten :
-heb ik recht op een nieuwe console?
-kan ik andere dingen doen?(alles behalve wachten)
-zijn er bevoegde instanties zoals bijvoorbeel Test aankoop waar je een klacht kan indienen?
-...


bedankt.
-neen
-neen
-ja, ma die zullen es goed lachen

je moet als klant kunnen rekening houden met een REDELIJKE vertraging bij de hersteldiensten, als dit geen bvb 3 maand is staat ge nerges
als ge daar al klacht wil voor indienen, zielig hoor, trouwens, een wasmachine kost veel meer, en daar kunde ook lange wachttijden bij hebben, kostprijs heeft hierbij nix te maken.
als ge daarvoor test aankoop zult raadplegen zullen ze gwn lachen, er zijn 1000'en mensen die veel erger tegenkomen, die nix meer horen van hun producent etc, en gij hebt bericht gekregen van een vertraging, maja je WILT ni wachten :ironic:
edit: recht op een nieuwe, gij zijt goed, ze zullen aan iedereen die wat vertraging heeft een nieuwe geven, denk toch es logisch na zeg

Pol

Legacy Member
Het enige wa hier meestal helpt is eens goed van u kloten maken tegen de helpdesk... dat opent soms nieuwe deuren

soms eh

KIA_Killer

Legacy Member
Weet ge... ik heb ooit is ne stomme cd speler gekocht (discman dus) en die was kapot, makro garandeede gratis herstellinge en shit, binnen de 2 weken terug.. was kapot en ik lever die in, nooit nog van gehoord.. tof hé ;)

nuja tis ni da et mij veel kon schele want kwou toch ne mp3 kope of eender wa ma kwil ma zegge, zijt ma blij dage zo ne service nog hebt ;)

nico

Legacy Member
ik zal wel elders een thread openen. als iedereen zo moeilijk doet.

als het u vootvalt zal jij ook niet willen wachten. trouwens : dat iemand langer moet wachten op bijvoorbeeld hun wasmachine, dat is mijn zaak niet. ik wil oip tijd geholpen worden, net zoals ze beloven.

ne keer van uw oren maken kan idd soms helpen, maar dat zal voor mij toch de laatste stap zijn.

Anoniem04

Legacy Member
moeilijk doet, ze hebben u een antwoord gegeven in uw nadeel. Meer niet.

lttuvix

Legacy Member
nico zei:
ik zal wel elders een thread openen. als iedereen zo moeilijk doet.

als het u vootvalt zal jij ook niet willen wachten. trouwens : dat iemand langer moet wachten op bijvoorbeeld hun wasmachine, dat is mijn zaak niet. ik wil oip tijd geholpen worden, net zoals ze beloven.

ne keer van uw oren maken kan idd soms helpen, maar dat zal voor mij toch de laatste stap zijn.
geduld is een schone deugd :)

SMa

Legacy Member
ik ga 100% akkoord met nico
wat voor kloteservice zeg...
als ze 15 dagen beloven dan MOET dat 14 dagen zijn

nico

Legacy Member
Dillyracer zei:
moeilijk doet, ze hebben u een antwoord gegeven in uw nadeel. Meer niet.

neen, sommigen zeggen : het is zielig da je niet wilt wachten.
dat heeft niets met mijn vraag te maken.

de rest van de reacties kan ik begrijpen.

lttuvix

Legacy Member
SMa zei:
ik ga 100% akkoord met nico
wat voor kloteservice zeg...
als ze 15 dagen beloven dan MOET dat 14 dagen zijn
sja jong als nico zijne een klein probleem heeft aan zijn console, en der zijn ergere gevallen

prioriteiten stellen noemt men dat.

Tis een gratis service, en der zijn weinig services die kunnen uitvoeren wat ze beloven (qua datum)

Stancke

Legacy Member
Wat zou je dan eventueel zeggen?

'Ja,ik krijg hem pas volgende week terug maar ik zou graag een nieuwe willen omdat het te lang heeft geduurd' ?

Pas op,ik begrijp het wel (heb ook al ervaring maar dan met ander gerief)

Heb gewoon nog 1 week geduld,iedere dag blijft 24u duren en de tijd zal nog wel 1 week evenlang duren!

Radiance

Legacy Member
Lees de kleine lettertjes er op na ivm die herstellingsservice, als daar letterlijk instaat dat de console binnen die termijn moet terugzijn kunt gij gaan klagen, het contract zal dan ook wel vermelden waaruit hun tegemoedkoming bestaat.
Het zou mij echter verwonderen dat ze daar zo'n strikte (en korte) termijn opzetten bij consumentenproducten, in de bedrijfswereld is dat wat anders.

Als je heilig van uw gelijk overtuigd zijt, ga klacht indienen. Is dat het waard? Ik betwijfel het.

nico

Legacy Member
mss niet. en daar heb je gelijk in.
maar als je ies belooft, moet je dat ook waarmaken.
Het stoort me ook dat men zegt : we houden je op de hoogte, morgen bellen we en dan hoor je niets. dan bel je zelf terug en dan zegt men : wij kunnen u niet helpen. wij hebben het repaircentrum gemaild, das alles wat we kunnen doen.


1 ding weet ik wel : op een klantendienst werken is een shity job :p

Arifiene

Legacy Member
nico zei:
neen, sommigen zeggen : het is zielig da je niet wilt wachten.
dat heeft niets met mijn vraag te maken.

de rest van de reacties kan ik begrijpen.
In mijn geval bedoelde ik eerder in de zin: zielig dat je daar direct al 'maatregelen' wil voor nemen, allé, moest het nu nog zo zijn dat ge nix meer van hen hoort ofzo, maarnee, ze hebben u duidelijk gezegd: als alles goed gaat, een week. Wees er maar zeker van als ge em persé eerder terugwilt dat ze er niet naar gekeken zullen hebben.

nico

Legacy Member
ik heb net iemand aan de telefoon gehad en die zei : hij staat nog niet eens geboekt om te repareren. dus het zal langer dan een week zijn vrees ik.

sorry, had uw uitleg verkeerd opgenomen.

scorpion007

Legacy Member
kom seg , tis mer een xbox , care , een van deze weken heb je die zeker terug en kan je weer wat gamen , ga ondertusse es buite , geniet van de temperatuur nu het nog kan (je kan effectief nog buitenlopen zonder da je tene aan de grond vriezen :p). En voor je het weet , heb je hem terug voor de koude wintermaandjes wanneer er minder te doen is ;)

nico

Legacy Member
het is heus niet dat ik niet buitenkom, maar die heeft mij veel geld gekost, en ik zou ervan willen genieten ook ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan