++ vriend leren kennen waar ik al een paar maanden dolgelukkig mee samen ben
++ ex na bijna een jaar kunnen verwerken (don't ask

)
++ een veel betere relatie tussen mij en mijn beste vriendin
+ nieuwe, geldopslorpende hobby gevonden
+ volwassener geworden
+ goed verdienende vakantiejob gevonden
+ geleerd dat je zonder diploma niet altijd ver in het leven komt!
+ eindelijk mijn neuspiercing laten zetten waarvan ik al zolang droomde
+- nieuwe school, nieuwe richting, nieuwe mensen,... ik haat het nieuw gevoel
- eerste jaar zonder mijn pepe (vorig jaar 29 dec. is hij gestorven, sucks

)
- momenteel niet echt positieve resultaten op school, maar examens komen nog
- zus gaan werken, dus mijn ouders denken dat ik ook een inkomen heb en ik krijg precies minder geld om eens weg te gaan ofzo

- gebuisd eerste jaar hogeschool, richting was te moeilijk
Al bij al was het een slecht jaar voor mij, maar bepaalde factoren hebben mij gelukkig gehouden tijdens soms wel moeilijke tijden.