Archief - Welke computerwinkel gaat u?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

]GoW[Hermes

Legacy Member
Hardware: tones hier in Mechelen

De rest:hcw (het computerwinkeltje) hier in Mechelen.
Mss iets duurder, maar je kan bijna zeker zijn dat je geen rommel in uw handen gestopt krijgt.

dendaak

Legacy Member
Achja, voor boeken ga ik ook naar het computerwinkeltje mechelen, voor hardware,... ZETA !

Flokky

Legacy Member
Lucky's pc vind ik niet slecht. Toffe gast.

Alleen riekt het daar soms nr kattepies

spray-bunny

Legacy Member
1.Wallabie Lokeren. Omdat het dichtbij is. In ieder geval gaan ze mij niet meer zien. Om de één of andere reden ben je daar altijd in de zak gezet.
Eerste keer: te weinig wisselgeld terug.
Tweede keer: iets gekregen wat ik niet had besteld.
Derde keer: Ik ga om een HD van Lacie(speciale actie van hen, enkele maanden terug) en die mens probeert me voor dezelfde prijs minderwaardig materiaal te verkopen voor dezelfde prijs. Reden: hij wou ze niet uit z'n kelder gaan halen (zei hij zelf). Ik vermoed uit luiheid ofzo.

2.Andere pc-winkel in Lokeren: PC-center. Maat van mij ging om een LAN-kabel, en die verkoper heeft 3 uur nodig gehad om dat schoentje op die kabel te krijgen. I rest my case...

Nummer 3: computer checkpoint te Lokeren: Ik krijg reclame binnen voor oa een laserprinter van €100. Ik had dringend één nodig dus ik bestel die en betaal al een voorschotje. Meer dan een maand moeten wachten i.p.v. de beloofde 3 dagen. De meegeleverde cassette was slechts voor 20% vol en heb ik nog geen 1000 pagina's mee kunnen doen. De reclame beloofde nochtans minstens 8000 pagina's en vertelde niks over een cassette die slechts 20% vol is. Dan moet je weten dat die cassettes nieuw €65 kosten (meer dan de helft van de prijs van de printer).
Daarenboven hebben ze me dan ook nog eens een extra USB-kabel aangesmeerd die er ook al niet bijzat. Maar daar kan ik nog inkomen.

Een andere keer steek ik bij Computer Checkpoint een printer binnen om te reparen. De week nodig voor reparatie duurde er uiteindelijk 3. Hun mening: 'die printer is onherstelbaar kapot'. Ik vond dat maar zever dus pakte ik die mee naar huis om zelf eens te bekijken. Gewoon eens uit elkaar gehaald, proper gemaakt en hij werkte weer. Nu 4 jaar later nog altijd...

Ik begrijp dat de winstmarges in de sector laag zijn, maar da's nog geen reden om mensen stelselmatig in de zak te zetten. Dat werkt zelfs contra-productief. Zowat elke keer ik iets van hardware kocht in de conventionele pc-winkels was ik op een manier in de zak gezet.

Nu koop ik hardware via Duitse sites. Goedkoper en betere service.

Godzilla*Akira

Legacy Member
Tweak37 zei:
azerty.nl

heel goedkoop en qua aanbod miss wel het beste in de benelux (ik heb iig nog niet beter gevonden)
:niceone:

Tones vroeger (2 volledige pc's +- 4000 €), maar daar ga ik niet meer, is te ver en niet altijd de goedkoopste. Is daar echt wel lang wachten, ale de 2 keer dat in naar daar geweest ben toch.

Voor de rest eens bij Bytes@work en Hofline gekocht.

onnozele dingen koop ik hier in de veel te dure, trage, ik heb bijna nergens stock van en je hebt niet veel keuze kwa aanbod, lokale pc winkel www.com1.be :p .

Anders kijk ik gewoon eens rond en vergelijk ik wat prijzen enzo. Liefst niet te ver weg zodat het iets sneller gaat, indien ik van de RMA services gebruik moet maken.

Lon$daLe

Legacy Member
lokale pc winkel in de buurt...kan alles krijgen op bestelling , loopt de bestelling uit geeft u met ne knipoog 10% korting , altijd open van 10 tot 19u , altijd bereikbaar en komt na zen werkuren ook rap naar uw huis als je dringende inbouwingen nodig hebt ofzo

EagleEye

Legacy Member
spray-bunny zei:
Ik begrijp dat de winstmarges in de sector laag zijn, maar da's nog geen reden om mensen stelselmatig in de zak te zetten. Dat werkt zelfs contra-productief. Zowat elke keer ik iets van hardware kocht in de conventionele pc-winkels was ik op een manier in de zak gezet.
Het jammere (is dat een woord?) van de zaak is dat de meeste mensen niet eens merken dat ze worden afgezet. Er zijn op dit forum wat smerige verhaaltjes aan het licht gekomen van mensen die in zo'n PC winkels gewerkt hebben, bij velen is het gewoon mensen afzetten aan de lopende band... Voor service, that is. Het probleem is natuurlijk dat zóveel mense zó weinig van computers kennen dat ze voor helemaal niks hun pc binnendoen. Daar word je nonchalant van, en misschien terecht.

kUg

Legacy Member
Beste is forcom www.forcom.be : das ni zo ver af van schoten en ge gaat tog niks kopen op uw fietske zeker :p; btw nog ni veel goeiekopers gezien dan daar.
Geckocomputers is dichterbij maar daar kom ik ni meer, iets duurder en die begonnen mij uit te lachen toen dak zei als snotneus van 15 dat ik alles zelf in elkaar ging steken, maar zie nu hahaha :s ahum...

Handsome Hermit

Legacy Member
koop mijn onderdelen en volledige computers bij aldatho in Leuven. Die kerel is goedkoop, snel en correct. Geen gezever en gefoefel om u minderwaardig materiaal aan te smeren, hij geeft wat ge vraagt. Herstellingen doe ik zelf en sommige randapparatuur koop ik ook waar het het goedkoopste is (makro, exell (zelden goedkoopste), fnac, vandenborre (afdingen met hun "zeker voor de laagste prijs,...))

EternalSilence

Legacy Member
Shellshock zei:
Welke computerwinkel bezoeken jullie? Ervaringen: prijs, service, keuze, enz. Goed of slecht?

Zelf zoek ik een goede winkel in de buurt van Schoten, Merksem.

vroeger ging ik naar alfa solution, in waregem.
die winkel is SLECHT!
ze jagen totaal op winst bejag, en weten maar half over wat ze praten
zo was ik op zoek naar een voeding van 500w minstens die 12A kon leveren voor mijn 3D kaart.
vragen wij een 500w voeding aan de kassa, komen ze af met al voor mij onbestaand merk, de prijs was: 50€.
had al iets van :: zo weinig? zo ne bucht moe ik nie hebben.
vroegen dan hoeveel ampere er uitkwam, ze wist het nie :wtf:
en toch beweerde ze dat ze het gebruikten in al hun computers

bleek die voeding nog minder stroom te leveren van mijn 370W voeding.


nu:
zoals velen wss :p :: Tones
waarom? simpel, ze weten over wa ze praten, de prijzen zijn nie het duurste (maar ook nie het goedkoopste), ze verwittigen u als er problemen zijn met u samenstelling, of bestelling.
en de leveringen laten niet lang op zich wacht

EN .. belangrijk voor mij, je bent niet verplicht om online te betalen, je kan het bestellen, laten aan huis leveren, en 20€ extra betalen (voor da vervoer).

spijtig genoeg wel, waren ze ook verkeerd met die voeding.
en de pc die ik daar bestelde freezed heel den tijd, blijkbaar is er iets mis met mijn hardware... :/ niemand vind het antwoord
en dat al voor meer dan 2jaar

Metalheart

Legacy Member
http://www.ldlc.be
Is wel in frankrijk , franse site eveneens ...
Maar als ik bvb in het weekend materiaal bestel is het zeker op dinsdag geleverd (dus snelle service) , qua verzendkosten valt het zeer goed mee in vergelijking met sommige belgische...(chronopost)
Veel keus , zelfs hersteld retour materiaal (aan goedkopere prijs) of materiaal waarvan de doos is geschonden, direkt een stuk goedkoper...
Mooie acties , cadeaubon met uw verjaardag , nu en dan korting op bepaalde categorien onderdelen....
Veel keus voor inktcartridges ook ( originele , huismerk en andere )

jodamode

Legacy Member
wij kopen onze stukken bijna altijd aan bij AMBUPC zitten goed in prijs en als je veel stukken koopt en hen mailt krijg je wel altijd een extra korting of iets gratis erbij . Heb al eens een kapot moederbord gehad en direct kreeg ik een ander zonder dat ik mij moest verdedigen (in andere pc zaken is dat wel eens het geval :-( )
Als je kleine stukken koopt betaal je ook geen 15 euro verzendkosten zoals bij andere online winkels wel het geval is.

Doe zo verder mannen GOE BEZIG :-)

I like them

Dirkxke

Legacy Member
meestal alles bij tones als het om hardware gaat.


hopelijk hebben ze rap nieuws van msi over mijn K8n mobo :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan