Archief - Watervergiftiging?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheOrdreMan

Legacy Member
Drinken van gedestilleerd water versnelt het proces. Aangezien daar geen mineralen inzitten. Ik raad het ten zeerste af pure H2O te drinken.

Shyheim

Legacy Member
ik heb vandaag al 5 liter gedronken, en tegen 24u zal ik aan 6 zitten... :unsure:

edit: hm, TheOrdreMan, long time no see :unsure:

metaphore

Legacy Member
LessThanJake zei:
ik heb vandaag al 5 liter gedronken, en tegen 24u zal ik aan 6 zitten... :unsure:

edit: hm, TheOrdreMan, long time no see :unsure:

6l in 2u <-> 6l in 12u
der zit wel degelijk een verschil in kunnen we stellen

Hollow

Legacy Member
TheOrdreMan zei:
Drinken van gedestilleerd water versnelt het proces. Aangezien daar geen mineralen inzitten. Ik raad het ten zeerste af pure H2O te drinken.

Hoe smaakt puur h2o eigelijk :)
Is bvb één slok dodelijk?
En gewoon in u mond houden om te proeven, en daarna uitspuwen, kan dat kwaad?

Kepa

Legacy Member
Ulixes zei:
6 liter op 45minuten...
Dat zijn dus twee van die "rolling bottles" van Spa :/
Lijkt mij toch wel héél straf :unsure:
den prof (aj gastcollege van een of andere specialist in drugs voor vlaamse overheid) haalde water aan als voorbeeld dat alles giftig is in te hoge concentraties. Hij vermelde bijvoorbeeld dat er ooit een student is gestorven vanwege zijn doop opdracht, waar hij zo'n 6 liter water had opgedronken (zal wel op relatief korte tijd zijn geweest hoor). Hij vermelde nu niks over de student zelf (gewicht, grootte, leeftijd zal wel rond 20 zijn geweest peins ik) maar het schetst wel een algemeen beeld. Teveel water verstoort de ionen/elektrolyten concentraties waar uw lichaam zich eigenlijk de ganse dag mee bezig houdt om ze stabiel te krijgen (homeostase).

heb ook ooit (ik schat, want weet het niet precies) in de 3l water gedronken op een uur voor een kutspelleke... gevolgen waren dat ik me echt slap voelde en begon te rillen..
Aldus, een dom idee....ik doe het geen 2e keer meer.

Hollow zei:
Hoe smaakt puur h2o eigelijk :)
Is bvb één slok dodelijk?
En gewoon in u mond houden om te proeven, en daarna uitspuwen, kan dat kwaad?
nee 1 slok is niet dodelijk en het heeft niet echt een smaak aangezien het niet kan blijven hangen op uw smaakpupillen.... ze zeggen dat ge eraf moet blijven omdat het zowiezo geen goed kan doen. Uw lichaam heeft de mineralen even hard nodig als het water zelf. Door puur H2O te drinken gaat ge de cellen laten opzwellen waardoor alle concentraties gaan minderen in uw lichaam (en concentraties zijn belangrijk). Ge kunt beter de kraan opzoeken en bruin kraantjeswater drinken dan gedistileerd water als ge echt dorst hebt.

Kepa

Legacy Member
Quilombo zei:
bruin kraantjeswater?
where the hell do u live :x
genk, we hebben naar het schijnt bronwater (dus heel proper)... maar ik geef het maar aan als vergelijking. Je moet niet alles tot in de details analyseren ;), tenzij ge echt niks beter te doen hebt in het leven.....

Bart Religion

Legacy Member
2l water per dag is echter geen luxe (naast alle andere dranken whatever)

virtualdude

Legacy Member
Frykt Sclavak zei:
Dus uiteindelijk is 0.8333ml per seconde dodelijk!!!
het is niet de hoeveelheid per seconde welke dodelijk is maar de totale hoeveelheid.

Door veel water krijg je een osmosereactie welke zouten, mineralen en co uit je lichaam zal ontrekken met de gekende gevolgen.

Tijdens de zomer zal je er trouwens sneller last van hebben daar je zweet en dus al een zout, mineralen tekort hebt

grey-turtle

Legacy Member
virtualdude zei:
het is niet de hoeveelheid per seconde welke dodelijk is maar de totale hoeveelheid.

Door veel water krijg je een osmosereactie welke zouten, mineralen en co uit je lichaam zal ontrekken met de gekende gevolgen.

Tijdens de zomer zal je er trouwens sneller last van hebben daar je zweet en dus al een zout, mineralen tekort hebt

Ik denk juist het omgekeerde, dat er meer water in verhouding met zout zal wegdampen. Ik weet dat mensne met uitdrogingsverschijnselen verhoogde ionenconcentraties zullen hebben omdat er minder water is. Die mensen gaan dan ook een verhoogde rbc-aantal hebben, waardoor je bijna zou denken dat ze aan de epo zitten.
Er bestaat een ziekte ,diabetis insipidus, waarbij je veel moet urineren omwille van slechte werkende nieren en dus veel moet drinken. daarnaast heb je ook potomanie, een ziekte waarbij de persoon heel veel drinkt omwille van een psychische stoornis.

Bovendien als je pist nadat je liters water opgeronken hebt, ga je urine op water lijken (met goed functionerende nieren).

bert janssens

Legacy Member
Ik zelf ben in behandeling geweest voor men overmatig watergebruik,ik kom van 12 litter per dag en drink nu 8 liter per dag.

Krulle

Legacy Member
Als je geen demi water mag drinken hoe zit het dan met regenwater?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan