Archief - Watervergiftiging?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RCoasterB

Legacy Member
Kheb al eens wat gegoogled enzovoort, maar een echt duidelijk antwoord vind ik er niet op.

Dus is mijn vraag redelijk simpel:

Kun je van meer dan 5 liter water per dag een vergiftiging oplopen?

LSDsmurf

Legacy Member
RCoasterB zei:
Kun je van meer dan 5 liter water per dag een vergiftiging oplopen?
Ja, als je erg veel water op korte tijd drinkt.

Wanneer te veel water en te weinig elektrolyten worden ingenomen kan dit leiden tot een waterintoxicatie. De elektrolytenconcentratie van het extracellulaire vocht bereikt dan dergelijke lage waarden dat te veel water de cellen binnendringt vanuit het extracellulaire vocht of dat er te veel kalium de cellen verlaat. De gevolgen zijn spierkrampen, een verlaagde bloeddruk en een gevoel van slapte. Waterintoxicatie van de hersenen kan leiden tot een coma en zelfs tot de dood door ademhalingsproblemen. Wanneer zuigelingen met diarree worden behandeld met wateroplossingen waarin te weinig elektrolyten zitten, bestaat het gevaar voor een waterintoxicatie.

http://www.nice-info.be/html/PROF/p...NE/NNwaterIN.htm?CFID=341002&CFTOKEN=35527409

Bij 5 liter gespreid op een dag gebeurd dat normaal niet.

GroovyBeatsss

Legacy Member
Frykt Sclavak zei:
Ik dacht dat 3 liter op 1 uur dodelijk was.
Nja denk niet dat dit waar is!
Heb ooit 2.5Liter op een uur gedronken op werk zonder problemen dus..

EDIT: ale zonder problemen, moest wel om het kwartier gaan pissen ofzo ma kom:p

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Frykt Sclavak zei:
Ik dacht dat 3 liter op 1 uur dodelijk was.
Geloof er niks van, en morgen bewijs ik het :cool:. Kzal het daarna wel posten of ik nog leef of nie.

Frykt Sclavak

Legacy Member
Eeh wacht eens, 3 liter op 1 uur, dus eigelijk 1,5 liter op een half uur..
Dus uiteindelijk is 0.8333ml per seconde dodelijk!!!
Ik zal voortaan enkel maar en beetje slurpen van mijn glas. :unsure:

Blackend

Legacy Member
Frykt Sclavak zei:
Eeh wacht eens, 3 liter op 1 uur, dus eigelijk 1,5 liter op een half uur..
Dus uiteindelijk is 0.8333ml per seconde dodelijk!!!
Ik zal voortaan enkel maar en beetje slurpen van mijn glas. :unsure:

anderzijds moogt ge wel 26280L per jaar drinken :)

Om toch beetje ontopic te zijn: ik denk dat vanaf 5-8 liter/paar uur het wel gevaarlijk wordt.

Paar maand geleden ging het in het nieuws over 'doden door duiveluitdrijvingen' :) . Een vrouw moest 10Liter water drinken om de duivel uit haar lichaam te zuiveren ofzo. Ze is er dan ook aan gestorven. Ge zult er dus niet ver naast zitten. (want er is nog verschil tussen watergegiftiging <-> ook werkelijk sterven hé)

boostah

Legacy Member
1 keer als opdracht voort een of tander 30 glazen waten op 45 minuten opgedronken, voelde niks van, alleen paar uur later moede ongeloofelijk veel en lang gaan pissen

Blackend

Legacy Member
boostah zei:
1 keer als opdracht voort een of tander 30 glazen waten op 45 minuten opgedronken, voelde niks van, alleen paar uur later moede ongeloofelijk veel en lang gaan pissen

Dat zou neerkomen op 7,5L water op 3 kwartier, hoe ge zo iets uberhaupt binnenhoudt? :wtf:

boostah

Legacy Member
Blackend zei:
Dat zou neerkomen op 7,5L water op 3 kwartier, hoe ge zo iets uberhaupt binnenhoudt? :wtf:

opt gemakske drinken, glas in 3 keer, en zo gewoon verder doen (en 30 *20 cl is 6 liter dacht ik)

Radiance

Legacy Member
boostah zei:
1 keer als opdracht voort een of tander 30 glazen waten op 45 minuten opgedronken, voelde niks van, alleen paar uur later moede ongeloofelijk veel en lang gaan pissen
Da's praktisch onmogelijk denk ik.
Of 't moeten shotglaskes geweest zijn.

Arifiene

Legacy Member
k denk dat ge eerder dood zult gaan van verdrinking tijdens uw poging om te sterven door watervergiftiging
Als ge rap moet drinken en veel na elkaar, hebde veel kans dat er steeds kleine beetjes in uw longen terecht komen :)

Zenko

Legacy Member
Hangt ook van u lichaamsbouw af. Een klein manneke moet minder drinke om te sterven door watervergiftiging dan ne reus eh :P

prozackx

Legacy Member
vanaf je je limiet bereikt begin je automatisch over te geven => moeilijk om jezelf te vergiftigen met water.

gnat

Legacy Member
is naar het schijnt een probleem met mensen die half-uitgedroogd uit de woestijn komen en zo'n dorst hebben dat er sommige zich dooddrinken door een vergiftiging.

Spliffsnatcher

Legacy Member
De hoeveelheid en de tijd op zich doen er niet zoveel toe, het is de combinatie die telt en de mate waarin u lichaam het water opneemt + hoeveel zouten er nog aanwezig zijn.

hoe minder mineralen u water bevat hoe giftiger het dus is.

Veel drinken op korte tijd kan perfect, u lichaam kan toch maar een max verwerken de rest loopt er gewoon door. Veel water en geen andere voedingstoffen over lange tijd is wel schadelijk, na een tijd is u zoutgehalte zodanig verminderd dat er een vorm van elektrolyse optreed in u lichaam.
En dan val je in een wel heel diepe slaap.

Feignasse

Legacy Member
6 liter op 45minuten...
Dat zijn dus twee van die "rolling bottles" van Spa :/
Lijkt mij toch wel héél straf :unsure:

metaphore

Legacy Member
Arifiene zei:
k denk dat ge eerder dood zult gaan van verdrinking tijdens uw poging om te sterven door watervergiftiging
Als ge rap moet drinken en veel na elkaar, hebde veel kans dat er steeds kleine beetjes in uw longen terecht komen :)

van af en toe wat water in u longen te krijgen sterft ge niet...


verhaaltje van 30 glazen water in 45 min geloof ik nie :tongue:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan