Archief - Waterpijp & werking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Grike

Legacy Member
Misschien een domme vraag... Ik ben gestopt met roken maar ik zou toch graag eens appeltabak willen uitproberen in een waterpijp...
Ik wil wel niet opnieuw verslaafd geraken aan sigaretten.

Is da mogelijk...allé ja is dat tabak zonder al de verslavende stoffen die je in de gemiddelde sigaret vindt ?

Killstick

Legacy Member
Wat em toont is een one-hitter bong :p geen Hookah op wa gij et hebt grike

Volgens mij zit der sowieso nicotine in dus wss wel. Mja wilskracht e

dajonaz

Legacy Member
principe is toch hetzelfde?
wij thuis hebbe er zo een turkse staan en het principe is net hetzelfde
alleen legt de lucht een langere weg af, en moet je de tabak aansteken met een soort houtskool

Killstick

Legacy Member
een bong trekte de kamer vol me rook carb openen en alles in een keer binnenpakken. Een Hookah rookte gwn wa ge trekt ge trekt ni voor en der is geen carb. Tga van het zelfde principe uit om de rook doort water te krijge. Ma het gebruik is wel voor andere dingen, op andere manieren en op andere plaatsen

http://blurofinsanity.com/blurhomeframes02.html voor zelfgemaakte. Ik zou ze anders maken voor de stem en bowl omdat het zo dikwijls vettig word.

In een winkel in aalst betaalde voor een relatief kleintje 30 €wa wel cava is

Mja de vraag was voor verslaving en die nicotine zal daar toch wel inzitte?

PS: Neem is een paar fotos van dat ding mss is die schroef erop om de oude rook " stale" eruit te doen als die erin zit

Krosser

Legacy Member
Yoshingy zei:
Wat em toont is een one-hitter bong :p geen Hookah op wa gij et hebt grike

Volgens mij zit der sowieso nicotine in dus wss wel. Mja wilskracht e

0% nicotine
mijn fruittabak toch.. verschilt mss wel per merk of whatever

Raukaris

Legacy Member
Yoshingy zei:
In een winkel in aalst betaalde voor een relatief kleintje 30 €wa wel cava is

Welke? Met de festivals in aantocht eentje gaan halen. Desnoods in pm ofzo.

Cycloon

Legacy Member
Grike zei:
Misschien een domme vraag... Ik ben gestopt met roken maar ik zou toch graag eens appeltabak willen uitproberen in een waterpijp...
Ik wil wel niet opnieuw verslaafd geraken aan sigaretten.

Is da mogelijk...allé ja is dat tabak zonder al de verslavende stoffen die je in de gemiddelde sigaret vindt ?

Je inhaleert nog steeds nicotine, wil je dus niet terug verslaafd worden aan nicotine blijf je er beter af (nicotine is fysisch verslavend vanaf de eerste inhalatie en dat is ook al wetenschappelijk aangetoond voor de kindjes die toch het tegengestelde willen bewijzen)

Nog een quote over de negatieve kant van een waterpijp die mensen vaak negeren:

Een roker inhaleert per 'trek' veel meer rook van een waterpijp dan van een sigaret, en rookt ook langer aan een pijp dan aan een sigaret. Zo levert de waterpijp veel grotere hoeveelheden schadelijke stoffen als teer en koolmonoxide, dan een sigaret zonder filter. Waterpijprokers krijgen veel meer kankerwekkende stoffen binnen als arseen, chroom en nikkel. En ook lood komt vele malen meer uit een waterpijp dan uit een sigaret. Jarenlang waterpijp roken kan de longfunctie aantasten en het risico op kanker aan de longen, de blaas en de lippen verhogen, blijkt uit de studies.

Zelfs in vergelijking met mensen die vijftien tot veertig sigaretten hadden gerookt, hadden waterpijprokers beduidend meer koolstofmonoxide en nicotine in hun bloed. De nicotine, die verslaving veroorzaakt, wijst het BfR aan als een van de voornaamste problemen van het waterpijpgebruik. Daarnaast zou het gemeenschappelijk gebruik van de pijp ook de verspreiding van infectieziekten als tuberculose in de hand werken.

Elmoi

Legacy Member
sneax zei:
ma wa is het nut van da water dan?

door de onderdruk die je maakt in de bol (door te zuigen) wordt de rook en het roet , naar beneden gezogen. Aangezien het roet in het water blijft en de warme lucht uit het waterstijgt, adem je dus enkel de rook in en niet de niet verbranden achter blijfsels :)

Moest je er geen water in doen zou je

a) harder moeten zuigen

b) de rook zou niet gefilterd worden en dan kan je even goed gewoon boven het smeulende goedje gaan hangen :)

Killstick

Legacy Member
Raukaris zei:
Welke? Met de festivals in aantocht eentje gaan halen. Desnoods in pm ofzo.

St jorisstretje in de Shanti anders moete is na gent gaan zien als ge dar geen vind. Ma een waterpijp is van glas op festivalweides dus een dikke no go vrees ek. Kan u mss wel tonen hoe ge een zelf gemaakte bong maakt. Hookah wil ik wel is probere kan alleen maar grappig worden ma moet lukken uit plastieken flesse enzo

BTW het water kan me alcohol filteren, koelen, een smaakje aan geven. Vergeet vooral niet het leuke geluid en de looks

JeanPerrier

Legacy Member
Yoshingy zei:
St jorisstretje in de Shanti anders moete is na gent gaan zien als ge dar geen vind. Ma een waterpijp is van glas op festivalweides dus een dikke no go vrees ek. Kan u mss wel tonen hoe ge een zelf gemaakte bong maakt. Hookah wil ik wel is probere kan alleen maar grappig worden ma moet lukken uit plastieken flesse enzo

BTW het water kan me alcohol filteren, koelen, een smaakje aan geven. Vergeet vooral niet het leuke geluid en de looks

ik denk dat plastiek flessen niet zo goed tegen zo een kooltje kunnen.

trouwens nooit een gewone sigaret roken door een waterpijp (bong dus). tis gelijk da ge de filter aant oproken zijt

Raukaris

Legacy Member
Yoshingy zei:
St jorisstretje in de Shanti anders moete is na gent gaan zien als ge dar geen vind. Ma een waterpijp is van glas op festivalweides dus een dikke no go vrees ek.

Op de camping om ewa te chillen na een zware festivaldag é :p

TheAntropoid

Legacy Member
ik zal hier morgen eens een goede link posten over roken.
Daarin zie je een wetenschappelijk filmpje dat nader uitlegt watvoor vuiligheid je feitelijk wel inademt.
Ga je ff anders opkijken

Killstick

Legacy Member
JeanPerrier zei:
ik denk dat plastiek flessen niet zo goed tegen zo een kooltje kunnen.

trouwens nooit een gewone sigaret roken door een waterpijp (bong dus). tis gelijk da ge de filter aant oproken zijt


Tis geen rocket science om zulke dingen te maken. Gwn zien da der genoeg stuff tss de plastiek en kooltjes zitte ma tis cker te doen.

Kepa

Legacy Member
Mannen AUB, dit is een thread over waterpijpen en hopelijk niet pro/anti-drugsthread numero 50846.
1. Doe nooit weed in uw waterpijp, de geur gaat ge er heel moeilijk of zelfs niet meer uitkrijgen!!
2. I agree with jeltex, munttabak is rommel.

oh btw, waterpijp =/= bong eigenlijk. Indien er een slang komt bijkijken (die dus het water verbind met uw mond) is het een waterpijp, indien het enkel een houder is en je vanboven je mond moet houden is het een bong. Wat er uiteraard niks aan verandert dat die 2 termen heel vaak door elkaar worden gebruikt.
Nuja, zo werd het mij toch uitgelegd.


@Cyc1oon, heel veel dingen zijn verslavend...maar dat bekent niet dat ge een verslaving gaat krijgen. Ik ben er 100% zeker van dat als ge uzelf oplegt dat ge geen sigaretten gaat roken maar af en toe eens waterpijp wilt proberen dat het lukt....maar ge moet het wel willen uiteraard.
@TheAntropoid, nee echt serieus?? Schadelijk ofwat? En ik maar denken dat die zwarte rook en vuile teer heel gezond was :unsure: :unsure:
Serieus.....Als mensen willen roken dan weten ze dat het ongezond is. Ze hebben het aanvaard en hoeven niet elke 5m een wannabe goedaardige samaritaan aanhoren die denkt dat hij meneer doctor is omdat die wat anti-rokers reclames heeft gekeken:ironic: .


bludgeoned zei:
Wil dus wel wil zeggen dat gebruikproblematischer is dan ooit.
neje, dat betekent gewoon dat meer en meer jongeren te lui zijn om er zelf iets aan te doen en door hun ouders worden ingesproken dat cannabis macht over hun heeft en niet omgekeerd. Ze zijn gewoon vergeten wat "neen zeggen" betekent.
Het grote % bezoekers wordt vaak na een week of 2 terug vrijgelaten, wat uiteraard absurd kort is moest het over een echte verslaving gaan.
Dit volledig terzijde uiteraard.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan