Archief - Waterpijp & werking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

breezz

Legacy Member
Hey allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een waterpijp van men ouders gekregen (zaten voor een weekje in marokka daarmee ...) en die staat nu in mijn kamer.

Nu bed8 ik me net dat ik er meer aan zou hebben zou ik heb gebruiken :p
Hij is volledig uit hout en koper (of iets dat erop lijkt.) en ik ken het princiepe van een waterpijp maar half.

Je hebt helemaal onderaan het kopere kamer (om water in te doen wssn :lol:) met een "ingang" voor de slang. Dan heb je in het hout een "koker" naar boven an daar heb je een schaaltje en een dekseltje met enkele gaatjes daarin. Hier moet de tabbak en het kooltje niet ?

Nu snap ik de werking van een waterpijp niet zo goed, je legt wat tabak in dat schaaltje en een warm/brandend kooltje erbij ? de rook adem je in via de slang maar wat doet het water dan precies ? :) afkoelen ofzo ?

Kan iemand in het kort zeggen wat je allemaal moet doen ? en waar je die kooltjes haalt & opwarmt....

Alvast bedankt !!

PS : hoogst waarschijnlijk bestaat er reeds een waterpijp-topic, mijn excuses, maar je mag er hier ook op losrammelen over je mening/ervaring met een waterpijp !:)

breezz

Legacy Member
vind het echt niet op google :-) ik vind alleen egyptische waterpijpen denk ik, die hebben in het midden nog zo"n schaaltje etc. dat heeft die van mij niet... anders zou ik de moeite ook niet doen die tekst te typen.

prutseke

Legacy Member
geen idee hoe het werkt, maar heb het wel al eens geprobeerd bij een vriendin

aardbeiensmaak is aan te raden ;) want dat is wel zo mega fantastisch super lekker :D

jeltex

Legacy Member
breezz zei:
Hey allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een waterpijp van men ouders gekregen (zaten voor een weekje in marokka daarmee ...) en die staat nu in mijn kamer.

Nu bed8 ik me net dat ik er meer aan zou hebben zou ik heb gebruiken :p
Hij is volledig uit hout en koper (of iets dat erop lijkt.) en ik ken het princiepe van een waterpijp maar half.

Je hebt helemaal onderaan het kopere kamer (om water in te doen wssn :lol:) met een "ingang" voor de slang. Dan heb je in het hout een "koker" naar boven an daar heb je een schaaltje en een dekseltje met enkele gaatjes daarin. Hier moet de tabbak en het kooltje niet ?

Nu snap ik de werking van een waterpijp niet zo goed, je legt wat tabak in dat schaaltje en een warm/brandend kooltje erbij ? de rook adem je in via de slang maar wat doet het water dan precies ? :) afkoelen ofzo ?

Kan iemand in het kort zeggen wat je allemaal moet doen ? en waar je die kooltjes haalt & opwarmt....

Alvast bedankt !!

PS : hoogst waarschijnlijk bestaat er reeds een waterpijp-topic, mijn excuses, maar je mag er hier ook op losrammelen over je mening/ervaring met een waterpijp !:)

Ok hier volgt een gedetailleerd 10-stappenplan genaamd "waterpijp roken voor newbies" :)

Let wel, hieronder beschreven stappenplan is geschreven in de formele "we"-vorm. Het spreekt echter voor zich dat ik er waarschijnlijk niet zal bij zijn, en dat jij dit alles alleen moet doen. Ik gebruik deze vorm gewoon omdat ik vind dat het leuker leest :)

1. We nemen het bolle, onderste deel van de waterpijp eraf en vullen het voor 3/4de met water. (Soms staat er ook een lijntje tot waar het water moet komen.)

2. We zetten de waterpijp opnieuw in elkaar en plaatsen het ding op een vaste ondergrond. (We willen immers niet dat het ding plots omvalt en alle benodigdheden op ons kruis ofzo terecht komen.)

3. We vullen het bovenste schaaltje (met gaatjes) met tabak. Het spreekt voor zich dat je daarvoor geen gewone tabak gebruikt, maar wel tabak speciaal voor je waterpijp. Mijn persoonlijke favoriet is appeltabak, maar meningen verschillen natuurlijk. Enige uitzondering op die verschillende meningen is munttabak. Munttabak dient gemeden te worden, daarover is iedereen het roerend eens.

4. We nemen een vodje en vegen daaraan onze handen af, want die tabak is echt plakkerig en smerig spul.

5. We nemen een stukje aluminiumfolie ter hand, en spannen het over het met appel- of andere tabak gevulde schaaltje. Zorg er dus voor dat je er ook niet te veel tabak in doet, want het oppervlak vanboven moet vlak blijven.

6. We nemen een puntig voorwerp ter hand, zoals een dikke naald, een scherp geslepen potlood of eventueel zelfs een speld uit het haar van de aanwezige vriendin, en prikken kleine gaatjes in de aluminiumfolie. (best tussen de 56 en de 83 gaatjes, anders heb je een goeie kans dat het niet zal lukken :p)

7. We halen een kooltje uit de verpakking (je kooltje hoort rond, zwart en met een bolle bovenkant te zijn, anders heb je niet de juiste kooltjes) en houden het vast met een tangetje of iets dergelijks. Je wil dat ding niet met je handen vasthouden, geloof me. En nee dat zeg ik niet uit ervaring, ik ben heus niet dom. Iedere idioot kan zien dat dat ding verschrikkelijk heet wordt :)

8. We laten de pyromaan in ons los en steken het kooltje in de fik. We verwarmen dus de onderkant van het kooltje met een aansteker. Rechtshandigen houden de aansteker in de rechterhand en het tangetje met kooltje in de linkerhand, terwijl linkshandigen net andersom te werk gaan.

9. Als de onderkant van het kooltje voldoende gloeit leggen we het op de aluminiumfolie met de gaatjes. Daarna blazen we op het kooltje tot het ongeveer helemaal oranje wordt.

10. Als er een kapje bij de waterpijp zit zetten we dat over het kooltje en roken we door aan de slang te gaan lurken. Als er geen kapje bij de waterpijp zit maken we daar ons geen zorgen over en roken we gewoon zonder kapje :)

Bose

Legacy Member
doen met alcohol en het is nog is 10 keer zo goed :)
en google misschien...

menlor

Legacy Member
da van jeltex is echt goe :)
alleen gebruik ik tandenstokers voor de gaatjes, dus veel minder gaatjes. Gaat ook :)
En sommige kooltjes verwarmt ge aan een zijkant van het ronde gedeelte en op bepaald moment gaat da zo af en ziet ge da oranje vuurje door de hele kool gaan, das wel cool ^^

TheAntropoid

Legacy Member
kzou wel af en toe eens blazen in die pijp of je wordt zo high als een vogeltje ;)

Maar het eerst advies dat ik je geef.. smijt dien brol weg want je maakt er jezelf toch maar mee kapot.
Vandaag stond het nog in de gazet hoeveel mensen er wel niet verslaafd raken aan cannabis.
De media hangt een beeld op van ongevaarlijke drug maar dat is het feitelijk totaal niet.

De waterpijp hetzelfde.. je hebt ali babba dat misschien zien doen in een filmpje maar neem het aan van mij.. veel mensen raken er aan verslaafd en verhogen hun limiet
alcohol bij .. zwaarderen tabak .. nietmeer ontluchten etc etc
Dit is dan maar de eerste stap naar zwaardere tabak of drugs

My 2 cents

Killstick

Legacy Member
TheAntropoid zei:
kzou wel af en toe eens blazen in die pijp of je wordt zo high als een vogeltje ;)

Maar het eerst advies dat ik je geef.. smijt dien brol weg want je maakt er jezelf toch maar mee kapot.
Vandaag stond het nog in de gazet hoeveel mensen er wel niet verslaafd raken aan cannabis.
De media hangt een beeld op van ongevaarlijke drug maar dat is het feitelijk totaal niet.

De waterpijp hetzelfde.. je hebt ali babba dat misschien zien doen in een filmpje maar neem het aan van mij.. veel mensen raken er aan verslaafd en verhogen hun limiet
alcohol bij .. zwaarderen tabak .. nietmeer ontluchten etc etc
Dit is dan maar de eerste stap naar zwaardere tabak of drugs

My 2 cents

Pakt dan een bong en de hele lading in paar teugskes na binne. Zelf van tabak zijde dan toch ffkes bien

kben nooit een fan geweest van die sheeshas teveel tam tam voor wa ge der ma uitkrijgt

Racemaniac

Legacy Member
TheAntropoid zei:
Vandaag stond het nog in de gazet hoeveel mensen er wel niet verslaafd raken aan cannabis.

My 2 cents
da artikel eens gelezen?
het ging over het feit da 1 op 4 mensen die hulp zoeken ivm drugsproblemen da deden ivm cannabis gebruik...
zegt dus helemaal nix over hoeveel % van de cannabisgebruikers verslaafd is... en kan even goed betekenen da minder gebruikers van de andere drugs hulp zoeken...
wilt ni zeggen da ge gelijk hebt, da ze beter van drugs afblijven en zo, maar ik HAAAAAAAAT zo'n kutberichten met suggestieve titels en cijfers die totaal geen betekenis hebben....

bludgeoned

Legacy Member
Racemaniac zei:
da artikel eens gelezen?
het ging over het feit da 1 op 4 mensen die hulp zoeken ivm drugsproblemen da deden ivm cannabis gebruik...
zegt dus helemaal nix over hoeveel % van de cannabisgebruikers verslaafd is... en kan even goed betekenen da minder gebruikers van de andere drugs hulp zoeken...
wilt ni zeggen da ge gelijk hebt, da ze beter van drugs afblijven en zo, maar ik HAAAAAAAAT zo'n kutberichten met suggestieve titels en cijfers die totaal geen betekenis hebben....

Wil dus wel wil zeggen dat gebruikproblematischer is dan ooit.

Racemaniac

Legacy Member
bludgeoned zei:
Wil dus wel wil zeggen dat gebruikproblematischer is dan ooit.
zonder de absolute cijfers, en hoeveel da op de populatie is, zegt da compleet nix....

TheAntropoid

Legacy Member
natuurlijk .. maar laten we die discussie niet beginnen.
Kijk é voor mij is cannabis een drugs

Veel mensen ( jongeren vooral ) krijgen vanuit de media een negatief beeld over dit product.
Het is maar cannabis hoor; het mietjesdrugs.

Cannabis is echter een zeer gevaarlijke drugs waar mensen wel aan verslaafd worden en vooral mentaal aangetast worden. ( black-outs en flauwvallen zijn niet vreemd aan deze drugs )
Tevens is er cannabis van verschillende sterktes..

Iemand die even experimenteerd en direct een zware soort cannabis indraait kan voor gevaarlijke feiten staan nadien.

De regering had deze drugs nooit tot een bepaalde extentie moeten tolereren.
Kijk maar naar Nederland; hoe het daar misloopt ..
Men zou beter eens een wetenschappelijk programma maken over de nare effecten van cannabis.

Klink net al gelijk een ouwe pee ;)

( carmageddon is ownage idd ;p )

coap

Legacy Member
TheAntropoid zei:
kzou wel af en toe eens blazen in die pijp of je wordt zo high als een vogeltje ;)

Maar het eerst advies dat ik je geef.. smijt dien brol weg want je maakt er jezelf toch maar mee kapot.
Vandaag stond het nog in de gazet hoeveel mensen er wel niet verslaafd raken aan cannabis.
De media hangt een beeld op van ongevaarlijke drug maar dat is het feitelijk totaal niet.

De waterpijp hetzelfde.. je hebt ali babba dat misschien zien doen in een filmpje maar neem het aan van mij.. veel mensen raken er aan verslaafd en verhogen hun limiet
alcohol bij .. zwaarderen tabak .. nietmeer ontluchten etc etc
Dit is dan maar de eerste stap naar zwaardere tabak of drugs

My 2 cents


DRUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUGGGGGGGGGGGGGS DRUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUGGGGGGGGGGGSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
DRUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUGSSSSSSSSSSSS

Prolly zit gij 24/24 achter uwe pc ma meneer blijft wel af de levensgenietende middelen , ook gezond :D (en nee hier bedoelk ni mee canabis maar een lekker meloen tabkje is wtf super :D)

Karre

Legacy Member
Het is al langer als vandaag bewezen dat canabis mentaal verslavend kan werken en niet fysiek zoals bij een sigaret wat dus wilt zeggen dat mensen die mentaal niet sterk genoeg zijn dus verslaafd wordt. Net zoals bij chocolade :love:

Decay

Legacy Member
Tgaat hier over waterpijpen en opeens verspringt de discussie naar wiet. Wiet in waterpijp is zelfs redelijk dom, aangezien ge er veel meer in doet en het dus verspilling is. Wiet kan verslavend zijn ja. Geestelijk en das geen lachertje. Maar het is nog niks vergeleken met wat andere drugs kunnen doen. Op zich is wiet dus qua verslavingsverschijnselen een van de meest onschuldige drugs. Aleja imo he, anderen zullen dan weer beweren dat het all bad is ofc.

animo

Legacy Member
Heb je een echte bong gekregen voor cannabis, of een "hookah" (wikipedia) waterpijp voor appeltabak enz? Want daar is wel degelijk een verschil tussen..

jeltex

Legacy Member
Decay zei:
Tgaat hier over waterpijpen en opeens verspringt de discussie naar wiet. Wiet in waterpijp is zelfs redelijk dom, aangezien ge er veel meer in doet en het dus verspilling is. Wiet kan verslavend zijn ja. Geestelijk en das geen lachertje. Maar het is nog niks vergeleken met wat andere drugs kunnen doen. Op zich is wiet dus qua verslavingsverschijnselen een van de meest onschuldige drugs. Aleja imo he, anderen zullen dan weer beweren dat het all bad is ofc.

Dat is ongeveer wat ik net wou gaan zeggen, maar blijkbaar ben je me voor geweest ;)

Ik snap ook niet waarom er hier nu plots weer over cannabis geluld wordt, terwijl de topicstarter gewoon vraagt wat hij moet doen om een waterpijp te roken. Om alle misverstanden de wereld uit te helpen: een waterpijp roken staat dus NIET equivalent aan wiet roken. Je kan er natuurlijk wiet bij doen als je dat wil, maar de topicstarter zegt hier absoluut niks over dus ik denk ook niet dat hij dat van plan is.

Killstick

Legacy Member
idd Osi de naam is in het nederlands wa ongelukkig gekozen. Maja @ threadstarter. Tis de bedoeling da de rook door het water gaat via een buisje dan via die langere slang waar gij aan trekkt naar u dierbare longen. Het water der in kunde eerst is goe in de frigo zette of ge kunt der drank in doen ( klaren drank begin ni me bier of fristi pls ) Alcoholische drank der in doen ontsmet da spul directzoadat hem gemakkelijker proper te krijgen is.

Tzo uwel een goed idee zijn voor een waterpijp topic ma khad in men sig hoe ik er een maakte en ze gebruikte dus der zijn zo te zien wel limieten ivb met bongs/waterpijpen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan