Archief - warmwater

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

frenzal

Legacy Member
In Engeland en VS gebruiken ze vaak een elektrisch toestel om water te verwarmen dat geen watervoorraad nodig heeft. Bij het open draaien van de warm water wordt deze onmiddelijk verwarmt via het toestel. Waarom vind je dergelijke toestellen precies nergens in belgië en moet je het stellen met grote lompe water boilers die heel de dag blijven opwarmen?

Hier is een voorbeeld maar er zijn er nog veel ander..
http://www.e-tankless.com/

killgore

Legacy Member
dat zijn bij mijn weten gewoon soort miniboilers die ze gelijk ook in senseo en al gebruiken.

viewer

Legacy Member
Het lijkt me zoiezo veel minder energie-efficiënt dan het boilersysteem wat we hier hebben. En wij hebben trouwens wel zo'n ding om het water van het zwembad op te warmen, en er zullen denkelijk nog wel een hoop toepassingen van zijn.

killgore

Legacy Member
Gavin zei:
Een Senseo heeft toch wel een reservoir?

enkel koud water, der is daar binnen in een miniboiler (die ook eerst even moet opwarmen of course als je hem oplegt, moet rekening houden dat het ier iets warmer moet zijn dan "warm water" uit de kraan). Dat water in dat groot reservoir warmt niets op hoor :p.

viewer

Legacy Member
welja, maar het is niet in dat reservoir dat het water opgewarmd word. (of toch?)

frenzal

Legacy Member
het water gaat door wat leidingen in die "doos" op en neer en warmt ondertussen op omdat die leidingen warm worden gemaakt, en dan heb je warm stromend water. En zo heb je dus geen boiler van X aantal liter nodig die daar wat in de weg staat.

Epyon

Legacy Member
Niet populair in België? Zowat ieder huis met een centrale verwarming vanaf de jaren '90 heeft een doorstroom codensatieboiler :) . In Europese huizen zie je die aparte boilertjes niet vaak omdat er toch al een CV ligt en je niets wint als je overal nog aparte, dure boilertjes moet hangen. In de VS en het UK zijn de aard van de huizen anders (ofwel ouder ofwel andere structuur) en kiest men vaker voor dergelijke 'point of use' dingen.

Desalniettemin denk ik dat je zo'n boilertjes ook hier al courant kan krijgen hoor. Natuurlijk gaat niemand zijn werkende ketelboiler wegdoen om een nieuwe te hangen :p .

Gavin

Legacy Member
killgore zei:
enkel koud water, der is daar binnen in een miniboiler (die ook eerst even moet opwarmen of course als je hem oplegt, moet rekening houden dat het ier iets warmer moet zijn dan "warm water" uit de kraan). Dat water in dat groot reservoir warmt niets op hoor :p.
Och serieus? Knap, wist ik niet :)..
Ik heb voor het eerst zo een machientje gebruikt op mijn stageplaats, en ik was toch wat ontgoocheld in de hele hype.
Senseo = koffie produceren aan de lopende band!

frenzal

Legacy Member
allemaal goed en wel, toch leverd google gene vette op
vooral gasdoorstroomboilers vind ik dan

edit: bulex heeft blijkbaar zoiets, rond de 400 euro precies

CyberOps

Legacy Member
der zijn verschillende merken nogthans die dat hebben. Bulex is gewoon de bekendste en men gebruikt vaak de merknaam als soortnaam (beetje zoals 'velux', 'frigo' of 'bic'). Anyway, der zijn wss dure en goedkope modellen. Wat ik ook weet, is dat je dat om de zoveel tijd moet(/mag) laten ontkalken door een professional die aan huis komt.

Ble$$ed^

Legacy Member
frenzal zei:
In Engeland en VS gebruiken ze vaak een elektrisch toestel om water te verwarmen dat geen watervoorraad nodig heeft. Bij het open draaien van de warm water wordt deze onmiddelijk verwarmt via het toestel. Waarom vind je dergelijke toestellen precies nergens in belgië en moet je het stellen met grote lompe water boilers die heel de dag blijven opwarmen?

Hier is een voorbeeld maar er zijn er nog veel ander..
http://www.e-tankless.com/


informeer u anders is beter :/

CyberOps

Legacy Member
ik dacht iets gelijkaardig toen ik de post las, maar wou het niet meteen zo cru placeren :p

frenzal

Legacy Member
tis niet alsof je hier echt goede informatie vind en prijzen binnen belgië na 5 seconden googlen. Ondertussen wel al de naam "doorstroom boiler" ontdekt en die voorbeeld van bulex, maar deze zijn int algemeen precies toch groter dan wat ik bedoelde, en vele zijn ook bedoeld voor gas...

moloko

Legacy Member
Lieten ze dat systeem niet zien op "huizenjacht" nu dinsdag?Programma op VT4.

Zibro

Legacy Member
eh...doorstroomboilers zijn anders al heel courrant hier hoor :) Heb er pas nog ene geinstalleerd hier in huis. Nadeel is wel dat je een aantal liters koud water laat weglopen eer je warm water hebt.

CyberOps

Legacy Member
vergeet niet dat je daar 2x voor betaald :) Eén keer voor het propere water dat je krijgt, en één keer omdat je het opnieuw laat weglopen als zijnde 'vuil water'
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan