Archief - Warmeluchtblazer van den aldi

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rider

Legacy Member
effe de kleine elentrieker tip van de dag :

Hang zo'n verwarming NIET op een dominostekker.
2000 watt verbruikt krijgt best z'n eigen wandcontact. De bedrading in een dominostekker is meestal niet breed genoeg voor veilig zo'n vermogens door te laten lopen. Heb op m'n werk al tegengekomen dat zo'n blok met een verwarmingstoestel en frigo gewoon voor de helft weggesmolten was, puur van de stroom die erdoor liep.

Steek zo'n cheap ding dus ZEKER niet in dezelfde verdeeldoos als je PC of andere electronica ;)

Guard

Legacy Member
voor 20€ ja, is niet veel
maar zij maar zeker dat je dubbel en dik terugbetaald op je elektriciteits rekening.
en die prijzen zullen nog stijgen in de toekomst

dus op lange termijn gaat het je dus veel meer kosten :x

w00tw00t

Legacy Member
bLz zei:
291e per maand aan electriciteit als je die 24/7 aanzet. ;)
(PS uit wanneer ik slaap ofc ;) )

kom je op den duur goedkoper af door gewoon fatsonelijk te isoleren :/

Block

Legacy Member
Om die brandgeur te vermijden, kan je best af en toe de weerstanden properblazen. Door het zuigen van de radiator zuigt er stof mee op de weerstand.

Block

Legacy Member
spliffrider zei:
effe de kleine elentrieker tip van de dag :

Hang zo'n verwarming NIET op een dominostekker.
2000 watt verbruikt krijgt best z'n eigen wandcontact. De bedrading in een dominostekker is meestal niet breed genoeg voor veilig zo'n vermogens door te laten lopen. Heb op m'n werk al tegengekomen dat zo'n blok met een verwarmingstoestel en frigo gewoon voor de helft weggesmolten was, puur van de stroom die erdoor liep.

Steek zo'n cheap ding dus ZEKER niet in dezelfde verdeeldoos als je PC of andere electronica ;)

Zegt meer over die dominostekker dan het toestel, 3500W moet een dominostekker of verlengkabel aankunnen. Hoger moet een 16A zekering springen.

Rider

Legacy Member
Block zei:
Zegt meer over die dominostekker dan het toestel, 3500W moet een dominostekker of verlengkabel aankunnen. Hoger moet een 16A zekering springen.

Ge snapt toch ook dat de meeste mensen zo goedkoop mogelijke stekkerkes (die intern bedraad zijn met 0.75 - 1 mm²) kopen en daar maar op blijven doorlussen zonder zich vragen te stellen bij de gevolgen daarvan. Het AREI beschrijft trouwens uitdrukkelijk dat ge zo'n verwarmingstoestellen niet op zo'n manier moogt voeden (en het zal wellicht nog is in de handleiding van de verwarming zelf vermeld staan). Als dat m.a.w. aan de bron van uw huisbrand ligt, kunt ge naar de verzekering fluiten.

EuT.be

Legacy Member
Euh, wandcontact welke voorzien van een 2.5mm van bekabeling, anders zou het goed kunnen dat de kabelisolatie zou kunnen smelten en hierdoor een kortsluiting tot zelfs eventueel de nodig brand. De meeste nieuwbouwen zijn hierop voorzien maar oude woonsten kunnen zelfs bekabeling bevatten van zelfs nog 0.5mm (zogelijk ik dus) tot 1mm en 1.5mm met wat vlas en/of rubber rond met soms nog is een extra laagje lood.

De meest verkrijgbare Verlengsnoeren en Dominostekkers zijn ook maar voorzien van een 1.5mm bekabeling, dus vooral goed de specifikaties lezen en soms beter €0,02 extra uitgeven dan die €0,02 te besparen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan