Atrox zei:
Ik verzamel militaria en zou graag een verzamelaarsvergunning willen krijgen (zoals uwe pa dus, maar dan enkel WO2). Jammer genoeg is het nu nogal moeilijk om eentje te krijgen, dus wacht ik af tot de wet wat versoepeld is. Gelukkig is er al een wijziging gekomen wat betreft vrij verkrijgbare wapens!
Mijn padre heeft een verzamelingsvergunning voor Tweede Wereldoorlog, en het is inderdaad moeilijk om deze te verkrijgen. En dat gaat niet via de Vlaamse Sportschuttersconfederatie, maar via de gouverneur. Hij heeft onder andere een Thompson, Mauser, M4, Luger, ...
Maar met deze volautomatischen mag hij niet gaan schieten, maar mag ze wel hebben in kader van wapenverzamelaar van de Tweede Wereldoorlog.
Daarbuiten heeft hij M16 en Kalajsnikov die op half-automatisch zijn ingesteld en ik moet zeggen dat Kalasjnikov zeer goed schiet en niet een te harde terugslag geeft, M16 is wat zwaarder maar het gaat nog.. Het zwaarste dat hij heeft zijn de geweren met lever-action(getrokken loop) en Riotgun(met dit wapen schiet je geen 5 maal achter elkaar) En buiten deze heeft hij nog 20 zwarte kruit wapens van ver voor de Eerste Wereldoorlog.
En voor de moraalridders: de munitie voor dit alles zit achter slot en grendel met sleutel die hij altijd mee heeft en met cijfercombinatie in een brandkast.
Als we op reis gaan, worden de wapens naar de politie gedaan die ze dan in hun brandkast steken. Dus veiligheid voor alles.
En buiten de wapens heeft hij een waanzinnige collectie van uniformen uit verschillende landen en veldslagen. Als je nog vragen hebt, mag je ze gerust stellen hoor
