Archief - Vuurwapens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Krayt

Legacy Member
Bloodraven zei:
Maar wat is het doel nu van je topic? Discussiëren over vuurwapens of enkele aanvragen binnenkrijgen van medeforummers?
Je ziet het fout, ik wil hier praten over mensen die een interesse hebben in wapens PUUR op sportvlak en voor mensen die al van plan zijn om een aanvraag in te dienen wil ik helpen. Wat kan mij het nu schelen of ik nu zoveel licenties "verkoop", ik word betaald per uur en niet per prestatie.
Anyway, ik wist niet dat dit zo'n gevoelig onderwerp was en dat men al direct racistisch begon te doen tegenover franstaligen.

Implar

Legacy Member
Krayt zei:
Anyway, ik wist niet dat dit zo'n gevoelig onderwerp was en dat men al direct racistisch begon te doen tegenover franstaligen.

@Optec, ik ben Vlaamstalig en mijn zin in de eerste post is inderdaad strafbaar slecht :'(

Huh?

message to short...

Krayt

Legacy Member
Optec zei:
Kdenk da diene mens Franstalig is en in dat geval mag je eens het omgekeerde doen. ;)
Was niet naar mij bedoeld he, maar naar de Franstaligen in het algemeen. Dus als je Frans spreekt kan je geen deftig Nederlands?
Slotje aub, want dit gaat fout aflopen ik wil mijn toffe ervaringen op het forum niet laten overschaduwen door een paar mensen die deftig willen/kunnen discussiëren.

ng

Legacy Member
Krayt zei:
Anyway, ik wist niet dat dit zo'n gevoelig onderwerp was en dat men al direct racistisch begon te doen tegenover franstaligen.

Franstaligen zijn geen ras hoor.

Optec

Legacy Member
Krayt zei:
Was niet naar mij bedoeld he, maar naar de Franstaligen in het algemeen. Dus als je Frans spreekt kan je geen deftig Nederlands?
Slotje aub, want dit gaat fout aflopen ik wil mijn toffe ervaringen op het forum niet laten overschaduwen door een paar mensen die deftig willen/kunnen discussiëren.

Heyyy, :naughty:

Dit was, in tegenstelling tot wat jij denkt, heel erg POSITIEF bedoeld.
Men maakte enkele opmerkingen (hij wil schiete dattem dan maar ns leert schrijven) en ik dacht dat je franstalig was en wat kleine foutjes schreef.

DAAROM suggereerde ik dat de mopperaars best konden zwijgen of het anders hun opmerkingen in het FRANS mochten schrijven. :D

Ik dacht dat dit duidelijk was but ....

Krayt

Legacy Member
Optec zei:
Heyyy, :naughty:

Dit was, in tegenstelling tot wat jij denkt, heel erg POSITIEF bedoeld.
Men maakte enkele opmerkingen (hij wil schiete dattem dan maar ns leert schrijven) en ik dacht dat je franstalig was en wat kleine foutjes schreef.

DAAROM suggereerde ik dat de mopperaars best konden zwijgen of het anders hun opmerkingen in het FRANS mochten schrijven. :D

Ik dacht dat dit duidelijk was but ....
Mijn fout dan!
Wapenstilstand?(Ja, beiden betekenissen)

Optec

Legacy Member
Too late!!
Nukes have been lauched !!

Cya in the next wooooooooooooorld (boem ):lol:

Atrox

Legacy Member
Ik verzamel militaria en zou graag een verzamelaarsvergunning willen krijgen (zoals uwe pa dus, maar dan enkel WO2). Jammer genoeg is het nu nogal moeilijk om eentje te krijgen, dus wacht ik af tot de wet wat versoepeld is. Gelukkig is er al een wijziging gekomen wat betreft vrij verkrijgbare wapens! :)

Toreador

Legacy Member
Die mens haalt hier gewoon een passie boven en wil daarover praten, en wist waarschijnlijk niet waar deze beter neer te schrijven dan hier (tipje, sport en lifestyle en zo zullen waarschijnlijk beter aanslaan dan het algemene ;) ).

Ik zie echt niet in waarom jullie op die mens moeten beginnen bashen, zijn zin was misschien niet het perfecte voorbeeld van de zuivere vlaamse taal, maar surieus... dit is echt zoeken naar redenen om iemand te ridiculiseren.

Laat die mens doen, en als er sympatisanten aanwezig zijn zullen ze wel commentaar geven, voor de rest... mens toch... muggezifters, ik zag hier dus echt niets verkeerds in wat die mens probeert te doen. Gewoon een onderonsje onder de fanaten.

Krayt

Legacy Member
Atrox zei:
Ik verzamel militaria en zou graag een verzamelaarsvergunning willen krijgen (zoals uwe pa dus, maar dan enkel WO2). Jammer genoeg is het nu nogal moeilijk om eentje te krijgen, dus wacht ik af tot de wet wat versoepeld is. Gelukkig is er al een wijziging gekomen wat betreft vrij verkrijgbare wapens! :)
Mijn padre heeft een verzamelingsvergunning voor Tweede Wereldoorlog, en het is inderdaad moeilijk om deze te verkrijgen. En dat gaat niet via de Vlaamse Sportschuttersconfederatie, maar via de gouverneur. Hij heeft onder andere een Thompson, Mauser, M4, Luger, ...
Maar met deze volautomatischen mag hij niet gaan schieten, maar mag ze wel hebben in kader van wapenverzamelaar van de Tweede Wereldoorlog.
Daarbuiten heeft hij M16 en Kalajsnikov die op half-automatisch zijn ingesteld en ik moet zeggen dat Kalasjnikov zeer goed schiet en niet een te harde terugslag geeft, M16 is wat zwaarder maar het gaat nog.. Het zwaarste dat hij heeft zijn de geweren met lever-action(getrokken loop) en Riotgun(met dit wapen schiet je geen 5 maal achter elkaar) En buiten deze heeft hij nog 20 zwarte kruit wapens van ver voor de Eerste Wereldoorlog.
En voor de moraalridders: de munitie voor dit alles zit achter slot en grendel met sleutel die hij altijd mee heeft en met cijfercombinatie in een brandkast.
Als we op reis gaan, worden de wapens naar de politie gedaan die ze dan in hun brandkast steken. Dus veiligheid voor alles.

En buiten de wapens heeft hij een waanzinnige collectie van uniformen uit verschillende landen en veldslagen. Als je nog vragen hebt, mag je ze gerust stellen hoor :)

Atrox

Legacy Member
Het schieten interesseert mij niet, het zijn de wapens en de geschiedenis die mij interesseren. Ik vind het altijd jammer als een historisch wapen vanbinnen half versmolten wordt ...

Verzamelaarsvergunning is toch enkel voor de wapens, niet voor de munitie?

Krayt

Legacy Member
Atrox zei:
Het schieten interesseert mij niet, het zijn de wapens en de geschiedenis die mij interesseren. Ik vind het altijd jammer als een historisch wapen vanbinnen half versmolten wordt ...

Verzamelaarsvergunning is toch enkel voor de wapens, niet voor de munitie?
Yep, aangezien je er toch niet mee mag gaan schieten.

Chalk

Legacy Member
Zoals stan in AMERICAN DADzegt:

* Guns don't kill people, people kill people

hij test het zelfs uit !

Legt zen geweer op tafel: "Kill gun, Kill"

/strijk

Krayt

Legacy Member
Chalk zei:
Zoals stan in family guy zegt:

* Guns don't kill people, people kill people

hij test het zelfs uit !

Legt zen geweer op tafel: "Kill gun, Kill"

/strijk

He... ja...okay...:)

VinceFeet

Legacy Member
Ik verzamel ook zelf (vuur)wapens en nu ben ik ook aan 't overwegen om voor een licentie te gaan. Maar ik ben eerder geneigd om mezelf te informeren op een (Belgisch) wapenforum in plaats van op een gamesforum. No offense want je bedoelt het goed denk ik, maar er zijn gewoon véél betere plaatsen om zoiets te vragen denk ik.

Krayt

Legacy Member
Chalk zei:
jij bent eentje dat niet naar american dad kijkt zeker?

oops ik had family guy getypt :)

American dad ftw

Now, you are talking mate ^^
Grappig detail, ik ben nu het dossier van Gunther Thomas aan het behandelen oftewel Gene Thomas. Hij zal zich moetn verdedigen tegen fans ^^

Krayt

Legacy Member
Chalk zei:
jij bent eentje dat niet naar american dad kijkt zeker?

oops ik had family guy getypt :)

American dad ftw

Now, you are talking mate ^^
Grappig detail, ik ben nu het dossier van Gunther Thomas aan het behandelen oftewel Gene Thomas. Hij zal zich moetn verdedigen tegen fans ^^

Krayt

Legacy Member
Optec zei:
oeps ...nu breek je toch wel de privacyregel hoor ....:naughty:

Oeps, nu bega je een foutje.
Het is geen geheim wie er een licentie aanvraagd, maar wel de bijkomstige informatie zoals GSM-nummer, woonplaats, ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan