Archief - Vuurwapens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Krayt

Legacy Member
Ik vroeg me af wie hier een interesse heet in vuurwapens en dergelijken? En wie deze hobby beoefent in een schietclub? Ikzelf kan wapens gebruiken van mijn padre , die wapenverzamelaar is, en ga dus schieten in de KSV in Vlimmeren. Nu zit in Antwerpen de Vlaamse aanvragen tot het bekomen van een sportschutterslicentie te behandelen, en ik moet zeggen dat er echt veel volk toch wapens aanvraagd desondanks de wapenwetswijziging.
Als er iemand een licentie wil aanvragen, ik kan jullie zeker helpen en het is geen gefoefel dat ik dan doe.^^

NitrodusT`

Legacy Member
No offence, maar mensen die geen samenhangende nederlandse zinnen kunnen maken, moeten voor mijn part zeker geen wapens hanteren. ;-)

shiftyke

Legacy Member
wtf, lijkt net door zo'n vertaalsite gedaan :p
/edit: wapens zijn nutteloos en in mogen in mijn ogen niet eens aan particulieren verkocht worden!

sh0s

Legacy Member
NitrodusT` zei:
No offence, maar mensen die geen samenhangende nederlandse zinnen kunnen maken, moeten voor mijn part zeker geen wapens hanteren. ;-)

dacht eerlijk gezegd net hetzelfde ;)

Krayt

Legacy Member
NitrodusT` zei:
No offence, maar mensen die geen samenhangende nederlandse zinnen kunnen maken, moeten voor mijn part zeker geen wapens hanteren. ;-)

Die redenering klopt inderdaad als een bus!

Implar

Legacy Member
shiftyke zei:
/edit: wapens zijn nutteloos en in mogen in mijn ogen niet eens aan particulieren verkocht worden!

Het is te zien hoe je het bekijkt. Puur om jezelf te verdedigen: dan heb je gelijk. Maar er zijn weldegelijk sportschutters, die dit voor hun plezier doen, zoals iemand anders gaat voetballen. En ik zie geen probleem om die sport te beoefenen (mede doordat men pa daar toch wel bedreven in is)

EDIT: Krayt, als iemand een wapen wil, zullen ze sowieso een theoretische & praktische proef moeten afleggen. Omdat een praktische proef nergens anders kan doorgaan danin een club zal je daar sowieso mensen leren kennen. Dus ik zie niet echt in hoe jij zou kunnen helpen bij een licentie.

yoshimura

Legacy Member
Er zijn ZOVEEL manier om iemand omver te leggen, met een vuurwapen gaat het gewoon iets sneller en beter.
Snel = niet goed in een stress situatie :D
Mensen die een vuurwapen dragen zijn dus sneller geneigd een foute beslissing te nemen als ze in extreme stress terechtkomen.
Daarmee dat vuurwapens aan banden gelegd moeten worden.

'Tragere' wapens zijn dus niet zo gevaarlijk, omdat je daar niet met een verkeerde reflex iemand mee doodt. Voor een vuurwapen heb je maar een kleine beweging nodig.

ng

Legacy Member
Als er iemand een licentie wil aanvragen, ik kan jullie zeker helpen en het is geen gefoefel dat ik dan doe.^^

Waarom krijg ik een gevoel van illegaliteit?
Reclame maken voor vuurwapenlicenties op een forum.

Smells fishy.

Krayt

Legacy Member
shiftyke zei:
wtf, lijkt net door zo'n vertaalsite gedaan :p
/edit: wapens zijn nutteloos en in mogen in mijn ogen niet eens aan particulieren verkocht worden!
En mag ik vragen waarom?
Jij heb in mijn ogen geen idee door welke controles je moet gaan als je een wapen wil hebben. Eerst moet je bewijs van Goed gedrag en zeden en medisch attest opsturen. Dat word nagekeken door mij bijvoorbeeld ik zie dan of beide documenten minder dan 3 maand oud zijn, daarna word het gecheckt door een ander persoon. Na deze procedure word elke dossier apart bekeken door een advocaat, die dan kijkt of je wel adequaat bent voor een wapen te kopen. En je moet minimum 3 jaar lid zijn van een erkende schietclub om een defenitieve sportschutterslicentie aan te vragen, en met deze kan je wapens kopen. Als je pas nieuw bent moet je een voorlopige aanvragen, waarmee je dan over een periode van 6 maand 12 maal moet schieten, om kans te maken op een definitieve.
En het is fout om te denken dat elk bezitter van een vuurwapen een moordenaar is. Maar je moet inderdaad voorzichtig zijn. Trouwens de eerste vereiste om een wapen te kopen is dat je lid moet zijn van een sportschuttersclub het lidgeld kan oplopen tot 500 EUR.
Zo dat is de situatie van nu en die is streng genoeg!!

@Optec, ik ben Vlaamstalig en mijn zin in de eerste post is inderdaad strafbaar slecht :'(
@nicht ghost 128, dit is niet illegaal. Als er mensen zijn die een licentie willen aanvragen, kan ik ze helpen met het in orde brengen van de geschikte documenten, zodat ze kunnen gaan schieten in een sportclub. Fraude is hier enkel mogelijk als je 4 mensen kan omkopen, ik, degene die mij controleert, de advocaat en de gouverneur. Dus begin maar al te sparen.

Implar

Legacy Member
Krayt zei:
En mag ik vragen waarom?
Jij heb in mijn ogen geen idee door welke controles je moet gaan als je een wapen wil hebben. Eerst moet je bewijs van Goed gedrag en zeden en medisch attest opsturen. Dat word nagekeken door mij bijvoorbeeld ik zie dan of beide documenten minder dan 3 maand oud zijn, daarna word het gecheckt door een ander persoon. Na deze procedure word elke dossier apart bekeken door een advocaat, die dan kijkt of je wel adequaat bent voor een wapen te kopen. En je moet minimum 3 jaar lid zijn van een erkende schietclub om een defenitieve sportschutterslicentie aan te vragen, en met deze kan je wapens kopen. Als je pas nieuw bent moet je een voorlopige aanvragen, waarmee je dan over een periode van 6 maand 12 maal moet schieten, om kans te maken op een definitieve.
Zo dat is de situatie van nu en die is streng genoeg!!
Ze zullen dat niet laten nakijken door iemand van 17:crazy:

Krayt

Legacy Member
Implar zei:
Ze zullen dat niet laten nakijken door iemand van 17:crazy:

Zoek morgen het nummer op van het Vlaamse Schuttersconfederatie in Berchem en bel en vraag naar Vincent.
Of www.sportschieten.be, volgens mij staat daar een aanbieding voor jobstudenten of vergis ik me franselijk?

En waarom help ik wildvreemden? Omdat ik weet wat voor een procedure het is om een vergunning te bekomen, en ik weet dat er verantwoordelijke mensen zijn die graag willen gaan schieten in een schietclub.
/thread

Implar

Legacy Member
Een jobstudent zal een procedure niet kunnen inkorten hoor, het moet nog steeds langs de gouverneur,... passeren. Jijzelf kan enkel de formaliteiten afhandelen.
De taak houdt in:
- onder toezicht van de administratief coördinator dossiers behandelen
- klassement van de aanvragen
- afwerken en versturen van licenties.
Het al dan niet toestaan van die licentie ligt uiteraard niet in jouw handen.

Verder zijn we al halfweg augustus dus als je enkel in augustus werkt (zal wel want in september is het school) zullen aanvragen van mensen die dit nu lezen niet bij jouw terecht komen (praktische proef, theoretische proef, attest goed gedrag & zeden,...)

DUS vraag ik me af wat deze thread hier doet:confused:

Optec

Legacy Member
Pffff, ik koop wel een P5 voor 500€ met 9mm parab ammo op't straat.
Bij elke vechtpartij wordt er tegenwoordig wel een wapen getrokken. ONDANKS die wetten.

Optec

Legacy Member
Many quenstions , little answers ....BANG to the beat of the drum (du dududum )

Krayt

Legacy Member
Implar zei:
Een jobstudent zal een procedure niet kunnen inkorten hoor, het moet nog steeds langs de gouverneur,... passeren. Jijzelf kan enkel de formaliteiten afhandelen.
Het al dan niet toestaan van die licentie ligt uiteraard niet in jouw handen.

Verder zijn we al halfweg augustus dus als je enkel in augustus werkt (zal wel want in september is het school) zullen aanvragen van mensen die dit nu lezen niet bij jouw terecht komen (praktische proef, theoretische proef, attest goed gedrag & zeden,...)

DUS vraag ik me af wat deze thread hier doet:confused:
Mijn fout, de gouverneur heeft niets met ons werk te maken.
De gouverneur is een andere en tragere manier om een vergunning aan te vragen.
Dus met als gevolg dat wij ganser dagen licenties moeten checken of ze in orde zijn, brieven schrijven/bellen naar mensen als ze niet in orde zijn.
En diegenen die een strafregister hebben worden naar de advocaat doorverwezen die dan beslist of ze al dan niet een vergunning mogen krijgen.
Ik zie dat jullie me zonder reden "flamen" en ik zie ook dat jullie er niet veel van snappen en dat jullie je enkel op clichés baseren.
En van dat er bij elk vuurgevecht een wapen word getrokken is irrelevant, want deze zijn meestal in het zwart verkregen en daar kan een wet niets tegen doen.
Ik vind het erg dat jullie niet zoals beschaafde mensen kunnen communiceren en degelijke argumenten kunnen opbouwen.

Kvothe

Legacy Member
Krayt zei:
Mijn fout, de gouverneur heeft niets met ons werk te maken.
De gouverneur is een andere en tragere manier om een vergunning aan te vragen.
Dus met als gevolg dat wij ganser dagen licenties moeten checken of ze in orde zijn, brieven schrijven/bellen naar mensen als ze niet in orde zijn.
En diegenen die een strafregister hebben worden naar de advocaat doorverwezen die dan beslist of ze al dan niet een vergunning mogen krijgen.
Ik zie dat jullie me zonder reden "flamen" en ik zie ook dat jullie er niet veel van snappen en dat jullie je enkel op clichés baseren.
En van dat er bij elk vuurgevecht een wapen word getrokken is irrelevant, want deze zijn meestal in het zwart verkregen en daar kan een wet niets tegen doen.
Ik vind het erg dat jullie niet zoals beschaafde mensen kunnen communiceren en degelijke argumenten kunnen opbouwen.

Maar wat is het doel nu van je topic? Discussiëren over vuurwapens of enkele aanvragen binnenkrijgen van medeforummers?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan