Archief - Vraagje over vliegen...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jezeke

Legacy Member
hommels doen niks, die kunde zelfs aaien (echt waar) en die blijven gewoon zitten

Hellrabbit

Legacy Member
Doggiedog zei:
Spinnen en een kat, geen betere combinatie ^^

De kat jaagt altijd achter da vliegend insectengedoe, en is daar nog zeer goed in, waarna em da smakelijk opeet :/ De spinnen in onze tuin en aan de ramen doen ook hun werk goed.

Maar vooral toen ik op vakantie in schotland was en we belaagd werden door dazen (zowat 85% van onze tijd >_<) was het altijd handig om in de buurt van spinnewebben te vertoeven. Op dat ogenblik was ik ook foto's aan het trekken van die achtpotige lieverdjes, en das zeer interessant als die 5 dazen die al een hele tijd op u aan t jagen zijn één voor één in da spinneweb vast raken. ^^

Spinnen, geen plezanter gezelschap dan hen.

Das gek, ik sla nochtans altijd die spinnen plat

Liever vliegen rond mijn hoofd dan spinnen in mijn huis

Myst!Q

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Das gek, ik sla nochtans altijd die spinnen plat

Liever vliegen rond mijn hoofd dan spinnen in mijn huis

Liever geen beestjes ;)
Owja, nog iemand die extreem weinig last heeft van muggen deze zomer ? Ik heb er nog maar een 4 tal doodgeslaan, anders was tegen het eind van de zomer een waar slagveld op mijne plafond en nu is alles nog proper :s

SilentSpring

Legacy Member
Myst!Q zei:
Liever geen beestjes ;)
Owja, nog iemand die extreem weinig last heeft van muggen deze zomer ? Ik heb er nog maar een 4 tal doodgeslaan, anders was tegen het eind van de zomer een waar slagveld op mijne plafond en nu is alles nog proper :s
yup. nog geen enkel beet gehad hier:) nie dak die dingen mis:p
alleen zijn de vliegen hier wel actief. broerke liet gister de deur 5sec te lang open en er zitten er weeral 3 binnen.:doh:

btw, wa goed werkt is dit: hebben ne soort glazen kegel op ons terras staan, vanonder moete daar beetje bruin bier in gieten. vanonder in't midden zit dan ne gaatje en die vliegen en dergelijke kruipen daarin en verzuipen in het bier:p. na ne weekje ligt het bodemke al vol met ne 2cm dikke laag vliegen. (is hierachter wel ne weide, en daarachter ne boerderij dusja:p)

@Hellrabit: liever spinnen dan vliegen voor ik. die zitten tenminste nie overal rond u en op u^^

PapaGanz

Legacy Member
Liever een tamme spin die nooit beweegt, dan een een luidruchtige hyperactieve vlieg !

Bart Religion

Legacy Member
Myst!Q zei:
Liever geen beestjes ;)
Owja, nog iemand die extreem weinig last heeft van muggen deze zomer ? Ik heb er nog maar een 4 tal doodgeslaan, anders was tegen het eind van de zomer een waar slagveld op mijne plafond en nu is alles nog proper :s

hier hetzelfde, het valt echt op. Kheb zelfs geen anti-mug meer in het stopcontact zitten.

awesome

Legacy Member
Den Freddie zei:
@Hellrabit: liever spinnen dan vliegen voor ik. die zitten tenminste nie overal rond u en op u^^

soms zitten ze op u, en kheb liever heelt jaar door last van vliegen dan één keer zo'n vette spin op m'n lijf.
been there, done that, 4 dage beneden geslape :P

protnie

Legacy Member
khad keer tegen einde van de avond 15 muggebeten over men hele lijf :s

Xyza

Legacy Member
Vliegjes komen af op de geur van afval. (zoals in de sims)

LOL

Die kleine vliegjes zijn fruitvliegjes....die komen natuurlijk af op de geur van rottende groeten en fruit.


Vooral in de zomer hebt ge rap last van vliegen...omdat dan u vensters en dueren open staan en 'tis dan warmer...en ze komen dan al wa rapper af op de geur van eten.
't moet daarvoor zelfs nog nie rot zijn.

De oplossing middeltjes tegen de insecten...spray of zulke dingskes voor in de pries.
Of zo een plakkende kleedband...zoals wij hier hebben...waar alleen de domme vliegen tegen vliegen...da's nie voor fruitvliegjes.

Atrox

Legacy Member
Wij hebbe hier zone speciale bokaal me vanonder een opening en vanbove dicht (kunt geook van een simpele fles maken).

Ge moet daar es bedorven bier indoen, die beesten komen derop af gelijk zotten (hier allesinds toch).
Twas hier zelfs zo erg da die beeskes niemeer verdronke omda ze gewoon op de lijken van de ander liepe :lol:

Hollow

Legacy Member
Kheb liever vliegen dan spinnen, volges mij emmek een soort van lichte spinnenfobie, want alleen maar de gedachte dat er zo'n spin op mij kruipt slagek al lichtjes in paniek :s

Holy Paladin

Legacy Member
vliegen komen altijd op mijn scherm zitten .. spinne zitten altijd in een hoekske
ik laat dan de deur openstaan, doe alle lichten uit en in de gang aan, dunno of da werkt ma kdacht dat vliegen naar het licht gaan
en als er een spin in men weg loopt smijt ik da naar de andere kant van de kamer, kzou ze wel doodkloppe maar kwil meestal niks vuilmaken :unsure:

HighWire

Legacy Member
Ik heb hier ni veel last van beesjes (alleen in de keuken van fruitvliegjes soms, maar die zijn zo traag da ge ze bij wijze van spreken kunt wegpissen)

Koop u een hele straffe burolamp en laat die branden (veel licht + veel warmte is blijkbaar ideaal voor die beesten) nu die lamp wordt hier zo warm, da als daar een beest invliegt, het geen 2 seconden overleeft (elke keer zo een klein rookpluimpje :D)

Van tijd tot tijd schud ik die lamp eens leeg :D

beste vliegenvanger die ik tot nu toe ooit heb gehad :D

SilentSpring

Legacy Member
HighWire zei:
Ik heb hier ni veel last van beesjes (alleen in de keuken van fruitvliegjes soms, maar die zijn zo traag da ge ze bij wijze van spreken kunt wegpissen)

Koop u een hele straffe burolamp en laat die branden (veel licht + veel warmte is blijkbaar ideaal voor die beesten) nu die lamp wordt hier zo warm, da als daar een beest invliegt, het geen 2 seconden overleeft (elke keer zo een klein rookpluimpje :D)

Van tijd tot tijd schud ik die lamp eens leeg :D

beste vliegenvanger die ik tot nu toe ooit heb gehad :D
hehe, ier is da ook. als mn deur openstaat (altijd) en er komt ne mug of vliegje van beneden vliegen die tegen mn bureaulamp. na 2sec ziede dan ne rookpluimpje:p.

GADGET

Legacy Member
mssch kleine tip om vliegen dood te slaan :p :

die kunnen trage bewegingen ni echt waarnemen, dus ipv te slaan vanop nen halve meter hoogte en zo de vlieg grandioos te missen moete gewoon zachtjes zakken me u hand en dan kunde tot op 15cm ofzo komen en dan hebde ze meestal wel :scream:

batuzai

Legacy Member
GADGET zei:
mssch kleine tip om vliegen dood te slaan :p :

die kunnen trage bewegingen ni echt waarnemen, dus ipv te slaan vanop nen halve meter hoogte en zo de vlieg grandioos te missen moete gewoon zachtjes zakken me u hand en dan kunde tot op 15cm ofzo komen en dan hebde ze meestal wel :scream:

zo kunne mense ook de meeste vliege vange :D ik kan er VEEL vange met mijn hand en dan laat ik ze buite vrij maar soms zijn die zo verdomd snel & sluw :angry: :D

dajonaz

Legacy Member
vliege kome ook af nr men pc scherm :/
dan jaag ik ze weg en gaan ze der trug opzitte, en tis ni omda ze opt licht afkome want tis ook alst licht brand,
gewoon lcd scherm
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan