Archief - Vraagje over vliegen...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blanco

Legacy Member
Ik had deze zomer opmerkelijk weinig last van vliegen in huis omdat ik de natuur zijn werk liet doen, ik liet simpelweg mijn spinnewebben hangen :) Dat werkt echt supergoed.

Nu heb ik eens grote schoonmaak gehouden en de invasie is begonnen... het zijn van die groene vliegen.
Het valt mij op dat vliegen afkomen op propere dingen, ge zou nochtans het omgekeerde kunnen denken. Ik kuis bv mijn ramen of ik was de auto en ze komen er direct opzitten. Hoe komt dit?
Ms is dat een vraagje dat al op jongens en wetenschap geweest is, I dunno...

jean_005

Legacy Member
Volgens mij komen zo'n groene blinkende vliegen alleen maar voor bij afval :p.

Genious

Legacy Member
heb eigenlijk ook een vriegenvlaagje, ik zal het dus maar hier posten.
van waar komen in godsnaam al die kleine, zwarte (en trage) vliegjes die geen lawaai maken.
op het gelijksvloers zitten er nogal veel en ze laten zich zo makkelijk doodmeppen.

NapalmBenny.

Legacy Member
Genious zei:
heb eigenlijk ook een vriegenvlaagje, ik zal het dus maar hier posten.
van waar komen in godsnaam al die kleine, zwarte (en trage) vliegjes die geen lawaai maken.
op het gelijksvloers zitten er nogal veel en ze laten zich zo makkelijk doodmeppen.

fruitvliegjes, mss ligt er ergens iets te rotten :p

Blanco

Legacy Member
jean_005 zei:
Volgens mij komen zo'n groene blinkende vliegen alleen maar voor bij afval :p.

Mja raar, hoe komt het dan dat ge hier momenteel bijna van de grond kunt eten?
Het was nog maar net gekuist en kreeg een invasie van een 60tal vliegen binnen, ondertussen zijn ze al dood, 3 seconden van de vapona spuitbus, een gebrom zo hard dat ik ze tot boven kon horen creperen, het klonk als muziek in de oren :evil:

jean_005

Legacy Member
Koopt u zone blauwe vliegenlamp aan en ge zult er wss geen last meer van hebben

Massis

Legacy Member
leest threadtitel:

't is heel simpel, gewoon hard genoeg met uw armen flapperen!

(srry kon't nie laten)
OT: vliegenlamp of spray doet zen werk meestal wel, en tjah, mss eten die van u graag kuisproduct ofzo? hierthuis vang ik die beestjes gewoon en voeder ik die aan de bidsprinkhaan :D

Dennoman

Legacy Member
Die dikke groene vliegen noemen wij strontvliegen :)
En bwah, in huis hebt ge spinnen totaal niet nodig. Goeie tip uit (jawel!) Schoon en Meedogenloos op de VTM (xD): met een zwabber met een natte panty erover de spinnenwebben opdraaien zoals een suikerspin en als ge een spin tegenkomt in den hof zetten. In uw hof zijn spinnenwebben onmisbaar, in huis is een andere zaak :)
En daarbij, das ook een mooi excuus om te tam te zijn om te kuisen natuurlijk :)

SilentSpring

Legacy Member
ot: der eeft ier weer 1 ne deur laten openstaan... zit ne zukke kutvlieg heelsan rond mn kop te draaien.
btw, wak ook wel komiek vond, vorige week zat hier ook zo'n bromvlieg. kwil die doodslaan met ne boekske, ken er zeker 10 keer neffest geslagen. uiteindelijk gak na beneden achter de vliegenmepper en bij de eerste slag addek em mee:wtf:

edit 2: nudak achter de vliegenklopper geweest ben komt die ^$ùùµ zak niemeer af.
eindelijk, kheb em :evil:

Dieleman_F

Legacy Member
punkrockdude zei:
leest threadtitel:

't is heel simpel, gewoon hard genoeg met uw armen flapperen!

(srry kon't nie laten)
OT: vliegenlamp of spray doet zen werk meestal wel, en tjah, mss eten die van u graag kuisproduct ofzo? hierthuis vang ik die beestjes gewoon en voeder ik die aan de bidsprinkhaan :D

de kunst van het vliegen is je laten vallen en de grond missen ;)

Genious

Legacy Member
Den Freddie zei:
ot: der eeft ier weer 1 ne deur laten openstaan... zit ne zukke kutvlieg heelsan rond mn kop te draaien.
btw, wak ook wel komiek vond, vorige week zat hier ook zo'n bromvlieg. kwil die doodslaan met ne boekske, ken er zeker 10 keer neffest geslagen. uiteindelijk gak na beneden achter de vliegenmepper en bij de eerste slag addek em mee:wtf:

edit 2: nudak achter de vliegenklopper geweest ben komt die ^$ùùµ zak niemeer af.
eindelijk, kheb em :evil:

je kan met veel meer kracht en grotere snelheid slaan met een vliegenmepper, omdat die veel minder luchtweerstand ondervindt (doordat de lucht er door kan)

en ik denk dat die vlieg dan ook minder goed die luchtverplaatsing voelt en langer blijft zitten.

Poppel

Legacy Member
kheb zo nen hoop vliegenvangers hangen. Zo van die slierten die plakken. Er hangen er al redelijk wa aan ^^

SilentSpring

Legacy Member
Poppel zei:
kheb zo nen hoop vliegenvangers hangen. Zo van die slierten die plakken. Er hangen er al redelijk wa aan ^^
idd da werkt vreed goed. te goed zelfs:
op reis (oostenrijk) kwamen er ook veel vliegen binnen alst raam openstond (altijd dus want twas vreed warm). eigenares heeft dan van die rollekes gebracht. wij hadden er 2 in de living in de hoeken gehangen, en na 1 weekje hingen die bijna vol. Nu, kzat alleen op ons appartement terwijl ma, pa en broerke inkopen gaan doen waren. komt er inees ne vette wesp binnen (alsk 1 zie makek altijd dak wegkom:p). nu, ik wou die slaan, ma kad schrik dak erneffest ging slaan en dat da kutbeest me ging steken. Daar hij op het raam zat besluitek die vliegenvanger van't plafond te halen en da voorzichtig tegen die wesp te duwen zodat ie eraan plakt. kad per ongeluk te hard geduwd en da spel plakte nie alleen aan de wesp maar ook aan't raam. natuurlijk zon vette lijmstreep op't raam (ma kad de wesp toch:p). nu hangek die rol terug op z'n plek terwijl dak da raam probeer proper te krijgen met ne natte doek. kijkek efkes hoe het met da beest is, ziek dat hij nog just z'n 2 voorpoten moet loskrijgen en jis weg. ie was ferm pissed volgens dak zag. ik, slim alsek ben smijt er da handdoek tegen. heel het zooitje plakt aan elkaar en na paar seconden valt de handdoek op de grond met plakkerige wesp eraan. ken dien handdoek rapkes toegeplooit en er staan op springen voor dood. zelfs had die wesp 100kg gewogen, ie was nog sjiekeplat gesprongen:unsure: . uiteindelijk hem door de watersteen gespoeld en gans het zootje rap opkuisen zodat niemand iets ziet van m'n stomme stoot.

hmm, eigenlijk iets voor de afgangthread op zwam:p
zoals ge al door had moetek dus niks weten van wespen, bijen en andere steekbeesten

@ Genious: daar zit iets in. kan lik beter mikken ook met ne vliegenklopper dan met ne handdoek fzo

Genious

Legacy Member
Merk ik die al die anekdotes nu pas op of beginnen mensen tegenwoordig echt wel langs alle kanten anekdotes te vertellen? (ik kom wel net uit die sociaal contact thread en heb je een lief thread, maar toch)

niet dat ik het erg vind hoor, het is ontspannend. :)

sneax

Legacy Member
Ik heb nekeer gehad dat er een vlieg op mijn laptopscherfm kwam zitten en als ze weer wegvloog zag ik dat ze had gekakt op mijn scherm

in mijn living/keuken zit altijd wel een vlieg in de zomer, maar toch ni superveel,soms nekeer 5 soms nekeer 3 ... ik sla die dood met den handdoek (oprollen eh, en dan met een harde, vegende beweging slaan) als ik ze met mijn techniek neersla dan levfen ze meestal nog en dan roep ik den hond en diene speelt er dan wam ee en eet ze op

als er in de living een vlieg zit en ze begint wa in de buurt van mijnen hond te vliegen dan leeft die ook ni lang, dan wacht den hond zo wa tot ze dicht in de buurt zijn - hij houdt hem echt muisstil, en dan ineenekeer schietem uit en probeerd hij ze te pakken

soms succesvol

Doggiedog

Legacy Member
Spinnen en een kat, geen betere combinatie ^^

De kat jaagt altijd achter da vliegend insectengedoe, en is daar nog zeer goed in, waarna em da smakelijk opeet :/ De spinnen in onze tuin en aan de ramen doen ook hun werk goed.

Maar vooral toen ik op vakantie in schotland was en we belaagd werden door dazen (zowat 85% van onze tijd >_<) was het altijd handig om in de buurt van spinnewebben te vertoeven. Op dat ogenblik was ik ook foto's aan het trekken van die achtpotige lieverdjes, en das zeer interessant als die 5 dazen die al een hele tijd op u aan t jagen zijn één voor één in da spinneweb vast raken. ^^

Spinnen, geen plezanter gezelschap dan hen.

Myst!Q

Legacy Member
@ Freddie, ik heb dezelfde fobie, ik ben echt bang van bijen, wespen en hommels. Alsek buiten aan't eten ben en der komt een wesp, kpak mijn eten en kben naar binnen :D

demon326

Legacy Member
Myst!Q zei:
@ Freddie, ik heb dezelfde fobie, ik ben echt bang van bijen, wespen en hommels. Alsek buiten aan't eten ben en der komt een wesp, kpak mijn eten en kben naar binnen :D

lol.ik heb daar ook schrik van ik moet ze nog maar zien en ik sla ernaar en ik loop zo snel als ik kan naar binnen:D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan