Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Euhm, het ligt in de menselijke aard dat ze beïnvloed worden door andere mensen en voornamelijk door groepen. Zelfs als gij juust totaal tegenovergestelde ideeën erop nahoudt dan een groep wordt ge nog beïnvloed door die groep. De mens is een sociaal wezen, ge kunt er niet vanuit gaan dat uw eigen mening en uw vrije wil helemaal aan uzelf te danken zijn. En ge kunt dat dan extremer gaan zien en u zo achter een bepaalde overtuiging scharen in groep dat het een ideologie wordt. In de Westerse Wereld komt dat minder vaak voor, omdat daar de sociale structuur anders is dan bv in het Midden Oosten. Bij ons wordt individualisme gestimuleerd.Delirium zei:Dat is ook wat ik bedoel hé (En je spreekt jezelf trouwens tegen, maar dit ter zijde).
Je zegt "Het individu is niet verantwoordelijk te stellen voor zijn daden die gebeuren in groep". OK maar dan zeg je "...orden ze meegesleept door dat ideologie en de groep die erachter staat..." --> Niemand dwingt u om dit te volgen hé, uiteindelijk kies je er toch zelf voor of je breinloos alles slikt en gelooft wat een groep gelooft.
Als die mensen zo zwakzinning zijn om maar te volgen wat iedereen zegt, dan doen ze maar hé. Laat mij maar liever nadenken en de weg gaan die ik wil, en dit ook met mijn geloof.
holycrus zei:ik moet per sé slaafs mijn bek houden en mee in het gareel lopen ? Ik mag niet dromen van een betere wereld, ik zei hier duidelijk dat iedereen hier zijn beter wereld mocht creëren, maar jij komt hier gewoon wat commentaar geven.
ElBramo zei:Euhm, het ligt in de menselijke aard dat ze beïnvloed worden door andere mensen en voornamelijk door groepen. Zelfs als gij juust totaal tegenovergestelde ideeën erop nahoudt dan een groep wordt ge nog beïnvloed door die groep. De mens is een sociaal wezen, ge kunt er niet vanuit gaan dat uw eigen mening en uw vrije wil helemaal aan uzelf te danken zijn. En ge kunt dat dan extremer gaan zien en u zo achter een bepaalde overtuiging scharen in groep dat het een ideologie wordt. In de Westerse Wereld komt dat minder vaak voor, omdat daar de sociale structuur anders is dan bv in het Midden Oosten. Bij ons wordt individualisme gestimuleerd.

Als we nog sympathisanten vinden kunnen we nog een staatsgreep proberen^^holycrus zei:Gmotha dat klinkt goddelijk echt waar, zo had ik het in mijn hoofd en gij hebt het verwoord. Maar maak dat maar eens aan iedereen wijs natuurlijk![]()

Het collectief intellect, zou hip zijn.Hmgrwngd zei:De mensheid denken als 1 ?
Zal volgens mij pas gebeuren als er slechts 1 mens overblijft op de hele planeet.
Iemand heeft de tekst in zijn handboek nederlands goed gelezen hoor.ElBramo zei:Altruïsme ipv egoïsme.
...
Gehoord van ideologie als moordmotief? Het individu is niet verantwoordelijk te stellen voor zijn daden die gebeuren in groep. Doordat mensen er een ideologie op na houden worden ze meegesleept door dat ideologie en de groep die erachter staat en zijn ze tot veel ergere dingen in staat dan ze ooit voor mogelijk hadden gehouden. Ik geloof dat een 'geloof' mensen zodanig kan opjutten dat deze niet meer verantwoordelijk zijn voor hun daden.
GMotha zei:-Steden worden herbouwd. Verkeerswegen worden zodanig aangelegd dat iedereen overal zijn weg vindt en files makkelijk vermeden kunnen worden. Veel voetgangerstunnels/bruggen. (verkeer ondergronds?)
- Veel groen, alternatieve brandstoffen en gebouwen die mee in hun omgeving opgaan (het oog wilt ook wat).
buiten dat verkeer ondergronds moet
GMotha zei:Het collectief intellect, zou hip zijn.

Ignorance is bliss^^Hmgrwngd zei:Het grappige is; zelfs als je denkt dat je het bereikt hebt, je kunt het nooit achterhalen of het echt zo was.
GMotha zei:Ignorance is bliss^^
@twoen: ik heb ook nergens gezegd dat ze uit natuurmaterialen gebouwd moeten worden. Meer het systeem dat de gebouwen niet vloeken met hun omgeving. Zoals een hypermodern gebouw naast zo'n 16e eeuws herenhuis of in New york waar de wolkenkrabbers mekaar lijken te willen overtreffen.
Een geheelbeeld waarin verschillende gebouwen elkaar complimenteren.
.Kijk maar eens rond in steden als a'pen. De willekeurig geplaatste gebouwen komen zodanig rommelig over dat het niet qua looks meer goed te praten is. Er wordt bij het bouwen zelden nagedacht over de gebouwen rondom en dat mag wel veranderen.twoen zei:Wie zegt dat een hupermodern gebouw niet past naast een 16e eeuws herenhuis?
Er kunnen wel degelijk nieuwe stijlen ontstaan. Er wordt slechts een kleine esthetische vereiste gesteld: hou rekening met de omgeving. Een goed architect kan altijd wel iets nieuws ontwerpen dat nog steeds bij het "thema" past.twoen zei:Als je jouw logica doortrekt dan kunnen er geen nieuwe stijlen meer ontstaan. En iedereen weet dat stilstand achteruitgang is.
GMotha zei:Kijk maar eens rond in steden als a'pen. De willekeurig geplaatste gebouwen komen zodanig rommelig over dat het niet qua looks meer goed te praten is. Er wordt bij het bouwen zelden nagedacht over de gebouwen rondom en dat mag wel veranderen.Er kunnen wel degelijk nieuwe stijlen ontstaan. Er wordt slechts een kleine esthetische vereiste gesteld: hou rekening met de omgeving. Een goed architect kan altijd wel iets nieuws ontwerpen dat nog steeds bij het "thema" past.
Een beetje samenhang behouden mag wel. Een oude stadswijk zou niet gebroken mogen worden door een hypermodern gebouw daartussen.
Binnenhuisarchitectuur is dan natuurlijk zo vrij als't maar zijn kan.

Daar niet van, een oude stadswijk heeft een zeker sfeertje, onnodig dat te breken met iets modern.twoen zei:ik bedoel gewoon dat wat jij smakeloos vindt (moderne gebouwen in een oude stadswijk) vindt een ander dan weer mooi
Hmgrwngd zei:De mensheid denken als 1 ?
Zal volgens mij pas gebeuren als er slechts 1 mens overblijft op de hele planeet.
