volpetrolski
Legacy Member
Allright, ééntje voor de juristen:
Gisteren kreeg ik een 'exploot' in de bus. Had nog nooit van zo'n beest gehoord. Was blijkbaar een oproepingsbevel om enkele documenten persoonlijk op te komen halen op het politiebureau.
Schrok ik mij even rot toen ik die brief opendeed. Bleek dat er van een kleine snelheidsovertreding van februari dit jaar waarvan ik noch een minnelijke schikking, noch een herinnering tot minnelijke schikking, noch een dagvaarding door de politierechtbank ontvangen had, reeds een rechtzaak was doorgevoerd waarvan ik dan bij verstek veroordeeld ben geweest.
Resultaat : gerechtskosten die 3 x de kosten van de boete overstijgen.
Heb al wat rondgebeld naar enkele gerechtsdeurwaarders, en ik ben tot de conclusie gekomen dat het briefje dat de gerechtsdeurwaarder in de bus had gestopt met de mededeling dat er een dagvaarding voor mij klaar ligt op het lokale politiebureau, blijkbaar verloren is gegaan.
Valt hier nog iets tegen te ondernemen? En waarom wordt zoiets belangrijk verdomme niet gewoon per aangetekend schrijven opgelost?
Kent er iemand misschien ook een site die meer gepast is voor dit soort van vragen?
Gisteren kreeg ik een 'exploot' in de bus. Had nog nooit van zo'n beest gehoord. Was blijkbaar een oproepingsbevel om enkele documenten persoonlijk op te komen halen op het politiebureau.
Schrok ik mij even rot toen ik die brief opendeed. Bleek dat er van een kleine snelheidsovertreding van februari dit jaar waarvan ik noch een minnelijke schikking, noch een herinnering tot minnelijke schikking, noch een dagvaarding door de politierechtbank ontvangen had, reeds een rechtzaak was doorgevoerd waarvan ik dan bij verstek veroordeeld ben geweest.
Resultaat : gerechtskosten die 3 x de kosten van de boete overstijgen.
Heb al wat rondgebeld naar enkele gerechtsdeurwaarders, en ik ben tot de conclusie gekomen dat het briefje dat de gerechtsdeurwaarder in de bus had gestopt met de mededeling dat er een dagvaarding voor mij klaar ligt op het lokale politiebureau, blijkbaar verloren is gegaan.
Valt hier nog iets tegen te ondernemen? En waarom wordt zoiets belangrijk verdomme niet gewoon per aangetekend schrijven opgelost?
Kent er iemand misschien ook een site die meer gepast is voor dit soort van vragen?


.