Archief - Vlieg na bevriezen terug levend?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Holy Paladin

Legacy Member
kheb al genoeg reportages enzo waar dat ongeveer met mensen gebeurt.. bvb die vaststeken in water onder ijs ofzo, en die overleven dat door de koude
en die mannen zeggen dan altijd "you're not dead until you're warm and dead" :cool:

w00tw00t

Legacy Member
zijn ook kikkers en slangen die voor heel de winter ijsblokjes zijn en dan weer "tot leven komen"

Massis

Legacy Member
als'k vroeger mijn bidsprinkhaan wou voeren moest ik uit een doosje van 30 krekels er 1 of 2 vangen, 'k stak da doosje gewoon 5 min in de diepvries, dan waren al die krekels "dood", pakte er een paar, en aangezien het bij die bidsprinkhaan warm was werden die weer "levend" (wakker) na een minuut ofzo en dan opgevreten door de bidsprinkhaan, dusjah, 't zal wel klppen zeker?

Bart Religion

Legacy Member
pieta zei:
ja, zstond zo in een wetenshcaps boek voor kinderen, how the fuck moetk die naamnog weten:)

ooit is een instructie gezien in zo een soort strip vorm


moest ge een paar vliegen in de diepvries steken, dan een soort vliegtuigske maken uit iets(ben vergeten wat)
en dan moest ge die ppotjes daarop plakken wahcten tot vliegen terug tot 'leven' komen, en dan vliegen geblaze:p

omg een kinderboek dat oproept dieren te mishandelen :x :ironic:

Hostage

Legacy Member
bartreligion zei:
omg een kinderboek dat oproept dieren te mishandelen :x :ironic:

Nja,ik ben er ook niet echt voor.
Volgens mij hebben die insecten er geen last van.:unsure: nogmaals een :unsure:

pieta

Legacy Member
bartreligion zei:
omg een kinderboek dat oproept dieren te mishandelen :x :ironic:

eerst zeg ik dat ik weet dat ge vliegen kunt bevriezen en dat die dan nie dood zijn...

dan zeg ik dat ik ooit een instructie heb gezien voor da vliegerke...

dus da boek heef daar niks mee temaken,
en een vlieg slaat ge soms ook maar halfdood, of met zo shocker ding, of in een cola fles waar die nog in zitten te zwemmen...

Bart Religion

Legacy Member
Hostage zei:
Nja,ik ben er ook niet echt voor.
Volgens mij hebben die insecten er geen last van.:unsure: nogmaals een :unsure:

die vliegen merken er wellicht niet echt iets, tzijn die kinderen die een slecht signaal krijgen. nl dat het ok is dieren vast te lijmen. Voor je het weet zitten ze met pattex aan je kat vastgeplakt :)

Hostage

Legacy Member
bartreligion zei:
die vliegen merken er wellicht niet echt iets, tzijn die kinderen die een slecht signaal krijgen. nl dat het ok is dieren vast te lijmen. Voor je het weet zitten ze met pattex aan je kat vastgeplakt :)

Deze vind ik weer :rofl:
Ik zal zoiets niet doen.Ik ben wel blij dat mijn mysterie opgelost is.:D
Ik heb echt lang met die vraag gezeten.:angry:

sneax

Legacy Member
ik heb dan vroeger nog gemaakt

eerst vliegen vangen door er een glas over te zetten (lukt wel als ze tegen de ruit aant bonken zijn :p ) dan onder het glas een papier schuiven, zo een vlieg of 2-4 hangt er van af hoeveel motoren ge wilt en dan in de diepvries steken

een lucifer in twee snijden met een mes, deze in een kruisvorm aan elkaar plakken met een weinig secondelijm

eventueel nog staartvinnen en al wat ge wilt enzo (maar dus fijne 'schellekes' van de lucifer gebruiken om het licht te houden)

nadien pakt ge de vliegen uit de diepvries (als ge ziet dat ze 'kalm' zijn) ge smeert wa lijm op uw vleugels van het vliegerke, en ge plakt er de pootjes aan vast

als ge dan blaast en ze beginnen te vliegen da vliegt uw vliegmachien effectief, ge moet er wel voor zorgen dat uw vleugels op de zwaarte-as van uw vlieger zitten (zoals bij elke 'echte' vlieger) zodat uw vlieger ni scheef in de lucht hangt

Gentei

Legacy Member
kheb gehoord dat als mensen zich invriezen de kankercellen gwn blijven vermenigvuldigen...:confused:

D@SîR0

Legacy Member
Holy Paladin zei:
kheb al genoeg reportages enzo waar dat ongeveer met mensen gebeurt.. bvb die vaststeken in water onder ijs ofzo, en die overleven dat door de koude
en die mannen zeggen dan altijd "you're not dead until you're warm and dead" :cool:

dat zijn maar een paar specifieke situaties waar dat in gebeurd. Uw lichaam gaat dan in een soort van reduced functionality, waarbij enkel de hersenen het nog ff uithouden. De onderkoeling mag echter maar heel kortstondig zijn en het lichaam moet zo snel mogelijk terug op temperatuur gebracht worden, want anders sterft al het weefsel af, meestal beginnend aan de binnenkant, waardoor ge er uiterlijk nix aan ziet.

cryogene opslag van mensen is een big business waarin emoties zonder scrupules worden uitgebuit. Er wordt duidelijk gesteld dat er geen enkele garantie is dat het geconserveerde lichaam ooit terug tot leven zal kunnen worden gewekt, enkel dat het voor een bepaalde tijd opgeslagen zal worden met het vooruitzicht dat moest er ooit een techniek worden uitgevonden die het lichaam uit deze toestand kan reanimeren, er dan eventueel (lees weer geld neertellen) een poging kan worden gedaan.

Phil

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
het zou mischien kunnen als je compleet bevroren kon worden in een microseconde, en opgewarmt in dezelfde tijd.

afaik, als ge een cel echt bevriest, krijgt ge die typische ijskristallen (die ge op uw venster ziet enzo), en die vernietigen de cel echt vanbinnen uit.

vanaf dat ge echt bevrozen zijt, zijt ge 100% dood, onmogelijk om dat ooit te regeneren... (wel, als ge elke cel vervangt misschien wel :p)

Santa

Legacy Member
Over dat mensen invriezen. Invriezen -> cellen (gevuld met vloeistof) veranderen van grootte. Als je dan weer ontdooit, ontploffen die cellen zogezegd gewoon.

Dus beter niet laten doen :D

Drolsmurf

Legacy Member
Santa| zei:
Over dat mensen invriezen. Invriezen -> cellen (gevuld met vloeistof) veranderen van grootte. Als je dan weer ontdooit, ontploffen die cellen zogezegd gewoon.

Dus beter niet laten doen :D

Maar bij het invriezen vervangen ze je bloed door een andere vloeistof dacht ik...het is al een tijd geleden dat ik er nog iets over gelezen had.

Santa

Legacy Member
Nja.. zolang uw cellen niet ontploffen door de temperatuurverschillen kan het mss wel :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan