Archief - vlees is geen vis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FEW

Legacy Member
volgens mij klopt de topic titel niet helemaal. het zou "vis is geen vlees" moeten zijn.
dit is zoiets als: een parallellogram is een vierhoek, maar een vierhoek is niet persee een parallellogram.

maar imo is vis even goed vlees zoals kip en rund... (maar is kip dan weer vlees?)
nuja, tot zover deze stomme reply :)

downset818

Legacy Member
blackrabbit zei:
Ook mogelijk:
Neem bijvoorbeeld het paard, 1 van de weinige dieren dat voeten heeft ipv poten. Is ook afkomstig uit die periode.

benen. ik heb nog nooit horen zeggen dat een paard voeten heeft :p

ByTEsPaWn

Legacy Member
Het ligt natuurlijk aan de verschillende celstructuur, maar om geen gigantisch opzoekwerk moeten te doen over de inhoud van hun cellen zal ik misschien een algemenere verklaring geven die een gevolg is van de celstructuur (weet het wel niet zeker) Vlees komt van warmbloedige dieren, vis is koudbloedig.

sir oinksalot

Legacy Member
ByTEsPaWn zei:
Het ligt natuurlijk aan de verschillende celstructuur, maar om geen gigantisch opzoekwerk moeten te doen over de inhoud van hun cellen zal ik misschien een algemenere verklaring geven die een gevolg is van de celstructuur (weet het wel niet zeker) Vlees komt van warmbloedige dieren, vis is koudbloedig.
reptielen zijn voor zover ik weet ook koudbloedig, dan zou daar ook niet over vlees gesproken worden?

Stichero

Legacy Member
het vlees van een krokodil en dat van vis lijkt wel precies op mekaar
vlees is gewoon een categorie, net zoals vis
en dan hebde nog gevogelte :p

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Er zal wel degelijk een verschil zijn in de structuur of samenstelling ofzo, mijn nicht mag geen vlees eten vd dokter, maar wel vis. En er bestaan ook mensen die allergisch zijn aan vis maar niet aan vlees, dus niet hetzelfde volgens mij.

ByTEsPaWn

Legacy Member
sir oinksalot zei:
reptielen zijn voor zover ik weet ook koudbloedig, dan zou daar ook niet over vlees gesproken worden?
Ik heb alleszinds nog nooit over krokodille- of hagedissevlees horen spreken. Zo goed als alle reptielen die je zou kunnen opeten (waar ik nu momenteel kan opkomen, maar dat zijn er niet zoveel :crazy: ) zijn toch beschermde diersoorten. :D

Myst!Q

Legacy Member
@ Topic : Bij mijn weten is vis geen vlees maar gewoon vis .. :p
Kweet ook niet waarom en kan niet direct een reden geven ..
Da is zo een discussie a la "wie was er eerst, de kip of het ei ?"

ByTEsPaWn

Legacy Member
Myst!Q zei:
Da is zo een discussie a la "wie was er eerst, de kip of het ei ?"
Bwa de naamgeving van vis en vlees zou perfect moeten terug te vinden zijn in de recente menselijke geschiedenis, terwijl de kip&ei discussie eerder filosofisch is (ook al kun je ze beantwoorden met hedendaagse evolutietheorie, maar dan mis je wel het punt van de filosofie achter de discussie)

Nu ik er zo over denk, denk ik dat er nooit eenduidigheid over geweest is. Sommige mensen beweerden ooit van wel, anderen dan weer van niet. punt. Als je heden ten dage eenduidigheid wil, moet je een precieze, volledige en officiële definitie vinden van wat vlees is, en dan kijken of vis eronder valt of niet. :p

Gothrek

Legacy Member
|) ][ |V| ][ zei:
Er zal wel degelijk een verschil zijn in de structuur of samenstelling ofzo, mijn nicht mag geen vlees eten vd dokter, maar wel vis. En er bestaan ook mensen die allergisch zijn aan vis maar niet aan vlees, dus niet hetzelfde volgens mij.
nja, hangt weer af van de context e, wat verstaat die docter onder vlees :)
hij kan evengoed zeggen, ge moogt geen geen kip;varken;blabla eten enkel nog vis :)

Asserti

Legacy Member
en om ff ontopic te gaan; de structuur van vis is toch heel anders dan die van vlees? Vlees hangt stevig aaneen en vis kan je voor zover ik me heriner altijd vaneen halen, zonder te snijden (vismes anyone?)

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Gothrek zei:
nja, hangt weer af van de context e, wat verstaat die docter onder vlees :)
hij kan evengoed zeggen, ge moogt geen geen kip;varken;blabla eten enkel nog vis :)
Als je niks meer van vlees mag eten, maar wel nog vis, dan zal er toch wel een verschil zijn tss vlees en vis.

viewer

Legacy Member
bja, da zal wel gewoon zo'n conventiekwestie zijn (betekenis dat aan een bepaald woord geplakt is). Voor mij is het vlees, want het komt van een dood dier. Vegetariers die vis eten zijn hypocriet imo.

Gothrek

Legacy Member
|) ][ |V| ][ zei:
Als je niks meer van vlees mag eten, maar wel nog vis, dan zal er toch wel een verschil zijn tss vlees en vis.
als die dokter en gij onder vlees kip,varken,rund onder verstaat en geen vis wel ja
maar voor mij is vis vlees

metaphore

Legacy Member
mja tussen vis en vlees zit natuurlijk verschil...
maar tussen varken en koe of gevogelte zit ook verschil..

ligt gewoon aan de samenstelling, de vitaminen en eiwitten enzo..
maw vis is ook vlees, maar alle vlees is anders

dee

Legacy Member
Asserti zei:
:rofl: om een of andere reden moet ik hier hartelijk mee lachen

en om ff ontopic te gaan; de structuur van vis is toch heel anders dan die van vlees? Vlees hangt stevig aaneen en vis kan je voor zover ik me heriner altijd vaneen halen, zonder te snijden (vismes anyone?)

Zwaardvis is gelijk steak.

metaphore

Legacy Member
dee zei:
Zwaardvis is gelijk steak.
en das ook al nie den enige vis :p

btw, steak is van structuur toch ook heel anders dan spek
wilt da zeggen dat 1 van de 2 geen vlees is?
nope dus
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan