Archief - Visa pre paid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ikaruga

Legacy Member
heeft er dat soms iemand?
ik heb recent ergens gelezen dat Visa pre paid kaarten een perfect alternatief zijn voor mensen die online via "Visa Certified" willen betalen, bv voor MMORPG subscriptions enzo.
Met het verschil dat een pre paid kaart iets is waar je geld moet opzetten, zoals proton, dus je komt altijd in aanmerking om dergelijke kaart te krijgen.

Dit is nu net het probleem. Ik zoek al een paar dagen naar waar ik zo een pre paid kaart kan bekomen (ik kom zelf niet in aanmerking voor Visa Credit of Mastercard), maar tot nu toe blijkt dat banken zoals KBC (mijn client bank), Citybank, Fortis deze pre paid kaarten niet verdelen, maar enkel kredietkaarten.

is er iemand die zo een kaart heeft en waar hij die gehaald heeft?

mauron

Legacy Member
Bij mijn weten zijn zo'n kaarten in België niet verkrijgbaar.

bludgeoned

Legacy Member
En waarom zou je geen visa kunnen krijgen?
Je bent 18, ik heb mastercard vanaf mijn 18 en heb geen vast inkomen.

Jebac

Legacy Member
bludgeoned zei:
En waarom zou je geen visa kunnen krijgen?
Je bent 18, ik heb mastercard vanaf mijn 18 en heb geen vast inkomen.

Ahja? Ik kan geen visa krijgen ook al heb ik af en toe wa geld op mijn rekening staan, regel bij klote kbc is we moeten zien da gij elke maand een vast inkomen hebt. Ik hoor hier allemaal verhalen van jongeren ja maar wij werken niet en toch hebbe wij een visa kaart gekregen, dan denk ik wel in mijn eigen wtf, ik was bij dexia same shit, nu bij kbc same shit. Fuck the system.

russian

Legacy Member
Jebac zei:
Ahja? Ik kan geen visa krijgen ook al heb ik af en toe wa geld op mijn rekening staan, regel bij klote kbc is we moeten zien da gij elke maand een vast inkomen hebt. Ik hoor hier allemaal verhalen van jongeren ja maar wij werken niet en toch hebbe wij een visa kaart gekregen, dan denk ik wel in mijn eigen wtf, ik was bij dexia same shit, nu bij kbc same shit. Fuck the system.

Huidige kredietcrisis doet er geen goed aan.

Cykron

Legacy Member
Jebac zei:
Ahja? Ik kan geen visa krijgen ook al heb ik af en toe wa geld op mijn rekening staan, regel bij klote kbc is we moeten zien da gij elke maand een vast inkomen hebt. Ik hoor hier allemaal verhalen van jongeren ja maar wij werken niet en toch hebbe wij een visa kaart gekregen, dan denk ik wel in mijn eigen wtf, ik was bij dexia same shit, nu bij kbc same shit. Fuck the system.

ik heb nochtans vorige week kredietkaart aangevraagd en ze hebben er niets op gezegd bij KBC... Enigste dat ze zeide was, ok dat is in orde, volgende week ligt ze hier :p

en PS: Ik werk niet :p

bludgeoned

Legacy Member
Jebac zei:
Ahja? Ik kan geen visa krijgen ook al heb ik af en toe wa geld op mijn rekening staan, regel bij klote kbc is we moeten zien da gij elke maand een vast inkomen hebt. Ik hoor hier allemaal verhalen van jongeren ja maar wij werken niet en toch hebbe wij een visa kaart gekregen, dan denk ik wel in mijn eigen wtf, ik was bij dexia same shit, nu bij kbc same shit. Fuck the system.
Ja!
Ik heb natuurlijk wel meer dan voldoende geld op mijn rekening staan, nog nooit in het rood gestaan (in de verste verte niet), er komt regelmatig geld bij (vakantiejob, weekendwerk soms,...)
Tuurlijk gaan ze geen kredietkaarten geven aan schooiers (bij wijze van spreken natuurlijk)
Ik zit bij dexia btw.

maxdevis

Legacy Member
ik heb in januari een visa-kaart aangevraagd bij de KBC en gekregen.
Ben 23 en student.
Het enige dat ze deden was naar mijn ouders bellen om te zeggen dat ik er een had aangevraagd. Wel gelimiteerd tot 650€ per maand ofzo.

Ben je het eigenlijk al eens gaan vragen bij je bank?
Er zijn trouwens veel banken waarbij de visa-kaart onder 26 gratis is.

Jebac

Legacy Member
Ik kan geen visa krijgen ook al heb ik af en toe wa geld op mijn rekening staan, regel bij klote kbc is we moeten zien da gij elke maand een vast inkomen hebt.

Ik ben het gaan vragen, en dat hebben ze gezegd wat je kan lezen bij quote. Ik ben student, onder 25 en toch doen ze moeilijk tegen mij. Stoot ik soms negatieve energie uit ofzo? :s wtf is da me de wereld aan de hand jezus.

Ik heb ook meer dan voldoende geld op mijn rekening staan, een gemiddelde van 500 euro per maand, en toch doen ze nog altijd moeilijk met hun zever van ge moet een vast inkomen hebben.

bludgeoned

Legacy Member
Ik heb wel een pakje meer staan dan 500€.
logisch dat ze je geen visa geven, want het limiet ligt op 650€

Ikaruga

Legacy Member
dat is gewoon zo. Ik zit zelf bij KBC, mijn pa heeft 4 maand geleden een visa kaart aangevraagd en werd zelfs eerst een week ge-evalueert op inkomen en betrouwbare terugbetaling aan de bank.

ja, ik ben naar mijn bank geweest, en ik moet vast werk hebben.

maar on topic, hoe zit dat debetkaarten, kun je dat hier ergens krijgen?
'k vind dat uiteindelijk veel minder riskant dan een kredietkaart (aangezien ge daar extra mee op uw geld let omdat rechtstreeks van uw rekening gaat)

'k zou da echt moeten hebben, kwestie dak mijn online aankopen zelf kan beginnen doen

Avenger 2.0

Legacy Member
Als ge uw ouders laat borg staan, of voldoende (spaar)geld op je rekening hebt staan mag het geen probleem zijn.

maxdevis

Legacy Member
Ikaruga zei:
maar on topic, hoe zit dat debetkaarten, kun je dat hier ergens krijgen?
'k vind dat uiteindelijk veel minder riskant dan een kredietkaart (aangezien ge daar extra mee op uw geld let omdat rechtstreeks van uw rekening gaat)
een gewone bankkaart is een debetkaart.

FLT

Legacy Member
Heb gratis Visa bij Argenta met limiet van 2500eur/maand, is volledig gratis (dus ook in het buiteland enz)

Ouders staan borg

Ikaruga

Legacy Member
met een gewone bankkaart kunde nie online betalen met Visa Certified.
Visa debetkaarten zijn de enigste manier om dat de doen.

[TFT]Poky

Legacy Member
ik begrijp da toch ook niet zenne.

Ik ben gewoon kbc binnengestapt toen ik 18 werd en jongeren adviseur heeft zelf voorgesteld visa te nemen (voor bv als ik op reis ben).
No questions asked, een week later had ik ze.

Firestyler

Legacy Member
normaal gezien voor Visa moet je ook op je rekenint ALTIJD 2500€ staan hebben (dit is dan je verzekering) voor de meesten is dit ook al een probleem

NeFerMeTu

Legacy Member
Jebac zei:
Ik ben het gaan vragen, en dat hebben ze gezegd wat je kan lezen bij quote. Ik ben student, onder 25 en toch doen ze moeilijk tegen mij. Stoot ik soms negatieve energie uit ofzo? :s wtf is da me de wereld aan de hand jezus.

Ik heb ook meer dan voldoende geld op mijn rekening staan, een gemiddelde van 500 euro per maand, en toch doen ze nog altijd moeilijk met hun zever van ge moet een vast inkomen hebben.

Ik ben 21, student, geen vast inkomen en mij hebben ze zonder problemen een Visa gegeven. Ik heb wel €625 (maandelijkse limiet) op een geblokkeerde spaarrekening moeten zetten. Zodra ik 25 ben, geven ze die terug vrij en heffen ze de limiet op.

Ik moet wel zeggen dat ik (en mijn vader) al mijn heel leven KBC-klant ben en daar een aantal spaarrekeningen staan heb, aandelen heb etc.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan