Archief - verschillen belgie - nederland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kakature

Legacy Member
Toch vreemd dat sommige denken dat er in Nederland veel mooiere vrouwen zijn :p

Maar aan de andere kant, wat moeten Engelsen dan zeggen? Zij hebben pas lelijke vrouwen (lelijk in het algemeen eigenlijk) vind ik :p

Ok, er zitten soms wel mooikes tussen maar het merendeel van het Engels volk vind ik echt ronduit lelijk, niet?

Ali_

Legacy Member
kakature zei:
Toch vreemd dat sommige denken dat er in Nederland veel mooiere vrouwen zijn :p

Maar aan de andere kant, wat moeten Engelsen dan zeggen? Zij hebben pas lelijke vrouwen (lelijk in het algemeen eigenlijk) vind ik :p

Ok, er zitten soms wel mooikes tussen maar het merendeel van het Engels volk vind ik echt ronduit lelijk, niet?

idd da is, engelse vrouwen zijn over het algemeen echt hideous :s

en ik zeg da nie op basis van 1 stomme vakantie, ma omda ik om de drie maanden in londen zit en als je daar op straat rondloopt zie je dat echt wel.
En ik ben om de 2 weken in amsterdam en merk dus ook wel dat die meisjes daar toch echt wel knapper zijn. Mss dat sommigen dat niet zullen vinden, maar hollandse meisjes zijn wat groter en ja voller zoals iemand al zei.

grey-turtle

Legacy Member
Cat_Organs zei:
pff, belgie,
nederland is veel toffer, daar zijn ze trots op hun koningshuis, trots op hun voetbalploeg, trots op hun hoofdstad.

en hier?
teveel redenen om het niet te zijn

Ik denk dat er Nederland ook en deel van de mensen het koningshuis liever ziet verdwijnen en in de plaats daarvan een republiek zien. Ze zijn daar gelukkig slimmer dan onze leden van het koningshuis en Nederlands is daar de belangrijkste taal.
Als van Basten belgisch bondscoach was, dan gingen de resultaten van de Belgische nationale voetbalploeg niet beter zijn. Iemand zoals VDE zou waarschijnlijk evenveel of bijna evenveel goede resultaten halen met oranje. De nederlanders hebben idd, veel kwaliteitsspelers die het hoogste niveau gewend zijn en minder blunderen. Van Basten heeft hetzelfde probleem als VDE, dat hij niet altijd de beste spelers opstelt en dat hij zelfs ruzie heeft met Van Bommel en Van Nistelrooij.
Of ze trots zijn op hun hoofdstad, weet ik niet. Ik heb van een nederlander gehoord dat Amsterdam bekend is omwille van de hoeren en van de drugs. Brussel heeft ook geen supergoed imago en is ook niet erg bekend bij toeristen.

Anoniem04

Legacy Member
De enigste Nederlandse vriendin is dan ook meer "open" in een vriendschappelijke relatie tegenover mijn vriendinnen van hier.

russian

Legacy Member
L0k1- zei:
Hallo, er is kans dat ik binnenkort zou verhuizen naar Nederland, nu de grote vraag is wat is er allemaal verschillend met belgie?

ik bedoel dus vooral financieel, zoals belastingen, sociale zekerheid, enz ....

Je betaalt heel veel meer voor grond en woningen. En dat komt o.a. door de vele poldergronden.

Je betaalt ook belastingen over beurswinsten en dat is niet het geval in België (ik heb het niet over dividenten maar over gerealiseerde koerswinsten).

Echter, het één en het ander kan je wel omzeilen.

russian

Legacy Member
Uitgaan in Breda was overigens super; helaas moeten café's daar om twee uur toe en dancings om vier uur. Was wel ff balen.

Mensen waren wel veel losser en sfeer opener. I (l) NL!

Psychodweep

Legacy Member
-Snellere, goedkopere en limietloze internetverbinding...
-De graad van allochtonen is daar ietsje hoger.
-Alle huizen zien daar hetzelfde uit.
-Daar is de kans groter (denk ik) om in elkaar geslagen te worden.

Anoniem04

Legacy Member
Dillyracer zei:
De enigste Nederlandse vriendin is dan ook meer "open" in een vriendschappelijke relatie tegenover mijn vriendinnen van hier.

Ja, dat heeft ze daarjuist nog is bewezen :unsure:

Sir.Killalot

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ja, dat heeft ze daarjuist nog is bewezen :unsure:

Op de 1 of andere reden maak je me curieus :unsure:

Mja, het is wel zo dat Nederlanders veel opener zijn, soms is dat heel leuk en positief, soms irriteert het me :p
(en ik kan echt niet overweg met het accent :( )

krisse5844

Legacy Member
Psychodweep zei:
-Snellere, goedkopere en limietloze internetverbinding...
-De graad van allochtonen is daar ietsje hoger.
-Alle huizen zien daar hetzelfde uit.
-Daar is de kans groter (denk ik) om in elkaar geslagen te worden.

Haha het heeft lang geduurt , maar t'is wel een feit !!! :lol:

djbramz

Legacy Member
Psychodweep zei:
-Snellere, goedkopere en limietloze internetverbinding...

Dat alleen al is tegenwoordig een reden om te verhuizen

Psychodweep zei:
Daar is de kans groter (denk ik) om in elkaar geslagen te worden.

True hier worden messen gebruikt.

Quilombo

Legacy Member
Emu zei:
- Hollanders hebben een heel andere mentaliteit kwa sexualiteit

wat is er dan anders aan?
iemand zei me laatst dat er eigenlijk alleen in belgie zo preuts wordt gedaan rond meiskes uitvragen en seksualiteit en dergelijke..

Timmie

Legacy Member
Het cliché over de nederlandse meiden leeft precies nog steeds.
In mijn ogen zijn onze dames minstens even knap dan de Nederlandse, met het verschil dat ze in Nederland misschien wat losser zijn (wat mij persoonlijk niet eens aantrekt).

De kledingsstijl is in Nederland ook anders, je zal er bv niet zo veel 'skaters' op straat zien. De jongeren zien er daar wat gelikter uit dan hier. Dat hangt samen met hun cultuurtje. Een soort van macho-gedrag vind ik het.

Ik zou nog wel even kunnen door gaan eigenlijk :)
Ik woon aan de grens, heb jaren bij Nederlanders in de klas gezeten, heb er gewerkt,... maar België blijft beter.

DGEN

Legacy Member
Timmie zei:
De kledingsstijl is in Nederland ook anders, je zal er bv niet zo veel 'skaters' op straat zien. De jongeren zien er daar wat gelikter uit dan hier. Dat hangt samen met hun cultuurtje. Een soort van macho-gedrag vind ik het.
macho-gedrag <>zelfverzekerd? :p
...steelo jonge :p
maar je mag altijd wel eens langskomen bij de wat meer grafische richtingen...allemaal van die emo bois en gothics :x

Ondertussen ga ik mijn 4e jaar in in nederland. Het eerste jaar in maastricht...en dat is eigenlijk gewoon nog belgie...En nu zit ik al een tijdje in Rotterdam..zalig :) (al zou ik eigenlijk wel naar amsterdam willen verhuizen...)

de dames vallen op zich wel mee...maar ja...persoonlijke smaak denk ik :p

Ali_

Legacy Member
Timmie zei:
De kledingsstijl is in Nederland ook anders, je zal er bv niet zo veel 'skaters' op straat zien.

reden te meer om niet te aarzelen met de verhuis :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan