Archief - Verbranden van afval bij u thuis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zillode

Legacy Member
Hallo,

Ik woon in een klein dropje in oost-vlaanderen (Machelen) en ik heb nu al meer dan 2 maand last van iemand die in de buurt 'dingen' zit te verbranden. Ik vroeg me af of het legaal is om thuis iets te verbranden. Ik weet niet zeker wat het is maar ik denk dat het niet enkel hout is.

Het stinkt enorm en aangezien we het meeste van de was buitenhangen kruipen die geuren ook in onze kleren. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om de politie te bellen maar mn moeder is er niet zo voor.

Hopelijk kan iemand me er duidelijkheid over geven.

Alvast bedankt,
mvg,

Lode

Mako

Legacy Member
ge moogt ni zomaar vanalles verbranden, zelfs op uw eigen gebied. Dus ge kunt zeker de politie bellen, en die zullen dan een boete geven...

simpele duif

Legacy Member
tuinbrandjes zijn verboden
aangeven die handel dus (anoniem, desnoods zonder dat je moeder ervan weet)

Cell

Legacy Member
Idd, ik zou het echt wel aangeven...
Hij gaat zeker en vast een boete krijgen... Staan er bomen in de directe omgeving?

virtualdude

Legacy Member
Praat er tegen je buur over.

Eens goed praten heeft meestal meer zin dan domweg de politie bellen. Voor hetzelfde geld zal uwen buur dan eens de politie bellen wanneer jullie eens iets verkeerd peuteren.

Stel hem bv. voor om dit eerder 's avonds ofzo te doen.

Peeceefobie

Legacy Member
Of aangeven (mss hebben jullie wel wijkagent ofzo) of es gaan babeln dermé :)

_DKsissor_

Legacy Member
nie aangeven das dom, want gij zult ook wel iets fout hebben of doen ooit en dan zal hij u hebben en dan ist gewoon rechtzaken en al die shit van links naar rechts :p Best gewoon praten met hem.

PureFun

Legacy Member
Hangt er natuurlijk grotendeels vanaf wat en wanneer of hoeveel hij dingen hij verbrandt en in welke wijk het gebeurt. Ermee praten zal weinig opleveren aangezien het toch niet moeilijk is te beseffen dat niemand graag rookoverlast heeft, maar daar trekt de persoon zich blijkbaar weinig van aan. Als je daarna dan toch de politie belt weet hij wie de politie heeft gebeld en ontstaan er een leuke 1on1. Ik zou eerst anoniem de politie verwittigen.
Langs de andere kant is het wel erg dat we op deze ontwijkende manier met elkaar omgaan.

Zillode

Legacy Member
Jah, maar de persoon weet ervan dat we er last van hebben, er is onlangs een 'straatfeest' geweest en daar was hij ook. Zo ben ik het te weten gekomen wie het was.
Hij verbrandt op gelijk welk ogenblik, op zondagen, zelfs ook om 4uur in de namiddag op een gewone schooldag wanneer er veel jonge fietsers passeren.

Als het me echt nog eens tegensteek ga ik dan maar eens de politie anoniem verwittigen.

bedankt voor de reacties

pastoorke

Legacy Member
Daarmee lever je die persoon zomaar even een boete van € 250.
Dan komt de vraag, wat gaat die omgekeerd doen ?

virtualdude

Legacy Member
Zo ontstaan burenruzies door gwn domweg de politie te bellen ipv het op te lossen op een normale manier.

EagleEye

Legacy Member
Als ge in 2 maand nog ni de moeite hebt gepakt om er mee te gaan praten is de politie de enige oplossing denk ik hoor...

Zillode

Legacy Member
damn 250euro:| kan de politie geen waarschuwing geven ipv meteen te beboeten? want zoveel wil ik hem nu ook weer niet doen betalen.

wouter_dc

Legacy Member
Mmm, hebben hier in de buurt daar ook last van gehad. Was zo'n oude verbitterde kerel en nee daar viel ni mee te praten. Gewoon politie bellen (heeft nooit boete gekregen bij mijn weten) Sindsdien geen last meer van gehad :p

Is dat eigenlijk een (wsl heel oude) regel, men grootvader zegt altijd: "zet er een buis boven da dienst moet doet als "schoorsteenpijpke" en ge moogt alles opstoken."
Waarschijnlijk klopt dit niet (meer), maar iemand die weet of dit vroeger zo was?

Time

Legacy Member
virtualdude zei:
Zo ontstaan burenruzies door gwn domweg de politie te bellen ipv het op te lossen op een normale manier.
Zoiets kan anoniem, de burenruzies ontstaan eerder door er eerst mee te praten om dan wanneer hij weigert de politie te bellen, dan weet hij zeker dat het van jullie komt.

Met anoniem aangeven heb je de beste kans op stopzetten van het verbranden en geen wrok naar jou toe.

chosen1

Legacy Member
mijn buurman stookt ook echt al zijn afval op met een verschrikkelijke geur waarvan ik hoofdpijn krijg binnen de minuut als gevolg! het is illegaal maar ik mag da politie nie bellen omdat het pretty obvious is da wij die zouden bellen aangezien de wind altijd naar onze richting staat

EagleEye

Legacy Member
chosen1 zei:
mijn buurman stookt ook echt al zijn afval op met een verschrikkelijke geur waarvan ik hoofdpijn krijg binnen de minuut als gevolg! het is illegaal maar ik mag da politie nie bellen omdat het pretty obvious is da wij die zouden bellen aangezien de wind altijd naar onze richting staat
Bang voor represailles? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan