Archief - Verbindingen in Gent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Psychodweep

Legacy Member
Tram 21 of 22 is snelste tram naar capitol.
Tram 4 kan je ook nemen, maar dat duurt bijna 3x zo lang.

beemer

Legacy Member
MyDyingBride zei:
Iemand die toevallig weet hoe je van het sint-pieters-station tot aan de capitool kan geraken?

En liefst zo snel mogelijk ook...

Met tram 21/22. Deze volgt dezelfde route als zou je naar de veldstraat gaan en doet er dan nog een kleine 5 minuten over om "de zuid" ofte het Hendrick Wilsonplein te bereiken (halte rechtover het capitool)

democracy02

Legacy Member
de 1ste boete kost evenveel als nen buzzy pass (1 jaar overal naar toe met de lijn, tram of bus) namelijk 150€. hoe meer je betrapt bent geweest, hoe groter de boete. de 2e boete kost dacht ik +-300€.

als je vaak de tram & de bus neemt, dan is 150€ niet zo duur eig :)

djdavy

Legacy Member
Iemand al gebruikt gemaakt van de Park & Ride parking op Flanders Expo ?

Messias.

Legacy Member
democracy02 zei:
als je vaak de tram & de bus neemt, dan is 150€ niet zo duur eig :)

Gem. 10 bus en tramritten per week ('t kunnen er meer zijn).

150 / (52 * 10) = 30 cent per rit. Das't geld nie hé mensen. :)

^MystiQ

Legacy Member
Psychodweep zei:
In sommige steden krijg je zelfs korting als je een buzzy pass koopt.
Bijv in Kortrijk betaalt de stad de helft terug van je buzzy pass, dan kost em maar +- 75 EUR meer.
Voorwaarde is wel dat je in (groot) Kortrijk woont.

In kortrijk kunnen de studenten van de katho gratis met de bus rondtoeren :cool:

kryptonate

Legacy Member
Een andere mogelijkheid om snel naar de het Capitool te geraken is door de bus 76 naar Lochristi te nemen. Doet er 8 minuten over alsek mij ni vergis en is sneller dan de tram 21/22

btw: halfuur naar Veldstraat van het station te voet? o.O eerder een kwartiertje, maximum 20

FLT

Legacy Member
Math'ke zei:
In kortrijk kunnen de studenten van de katho gratis met de bus rondtoeren :cool:

Dat kunnen alle studenten van een hoge school in kortrijk. De vraag is maar wat je er aan hebt...

Kid_C

Legacy Member
FLT zei:
Dat kunnen alle studenten van een hoge school in kortrijk. De vraag is maar wat je er aan hebt...

Heel veel ;)
1,50€ voor een ticketje of gratis? Pak per week minimaal 5 keer de bus (al 2 keer voor kot-station). Kan heel duur uitvallen op jaarbasis :p

^MystiQ

Legacy Member
FLT zei:
Dat kunnen alle studenten van een hoge school in kortrijk. De vraag is maar wat je er aan hebt...

Euh, liever dat dan 150 euro voor een buzzy pas die ik toch alleen maar in kortrijk zou gebruiken. Wat een vraag is dat eigenijk, wat je er aan hebt ? :ironic:

Psychodweep

Legacy Member
Kid_C zei:
Heel veel ;)
1,50€ voor een ticketje of gratis? Pak per week minimaal 5 keer de bus (al 2 keer voor kot-station). Kan heel duur uitvallen op jaarbasis :p

Das dan ook beperkt tot in groot Kortrijk eh... da kaartje kan je nie gebruiken buiten kortrijk.

^MystiQ

Legacy Member
Psychodweep zei:
Das dan ook beperkt tot in groot Kortrijk eh... da kaartje kan je nie gebruiken buiten kortrijk.

Meer heb je toch niet nodig als student IN kortrijk ? :)

Kid_C

Legacy Member
Psychodweep zei:
Das dan ook beperkt tot in groot Kortrijk eh... da kaartje kan je nie gebruiken buiten kortrijk.

Math'ke zei:
Meer heb je toch niet nodig als student IN kortrijk ? :)

What he said.
Ik zit enkel in kortrijk en gebruik het buspasje enkel voor naar tstad te gaan of naar mijn vriendin die niet ver van stad op kot zit. Maar van 't hoge (lange munte eigl) naar stad is best ver... ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan