Archief - Vakantieboeking probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hipStar

Legacy Member
Ik en mijn vriendin zouden graag in de grote vakantie op reis gaan. Ons budget ligt tussen de 500 en 650 euro per persoon voor 7 nachten. We zoeken op het internet en we vinden op de site van jetair bepaalde hotels in Turkije tussen ons budget. Op de site van Jetair heb je daar een reserveringsmodule en daar berekend hij de exacte prijs. Sommige hotel liggen buiten ons budget maar met de vroegboekvoordelen geraken we met een paar hotels binnen ons budget. We vonden paar Hotels tussen de 600 en de 650 euro via die reserveringsmodule.

Mijn vriendin gaat vanmiddag naar het reisbureau om te vragen wat ze van die hotels vinden en nog meer informatie vragen. Daar blijkt dat de minimum prijs voor 700 euro is terwijl dat wij hebben berekend via de site van Jetair zelf dat het tussen de 600 en de 650 euro is. Als je de prijs uitgerekend hebt bij die module kan je zelfs verder klikken voor reserveren dus normaal betaal je dan de prijs die via de module berekend is? Ik vind het dan heel raar dat als je naar het reisbureau gaat dat je daar dan plots 50 tot 70 euro meer betaald voor het zelfde hotel? Je kan misschien zeggen van ja wat ze op het reisbureau zeggen zal wel juist zijn, maar op de site zelf moet het toch ook wel correct zijn? Mijn ouders berekeken altijd eerst via de site en dan gaan ze naar het reisbureau en de prijzen zijn altijd het zelfde en nu plots bij ons niet meer. Onbegrijpelijk!
Bijvoorbeeld:

1.
Reisformule : Vlucht + verblijf
Aantal dagen : 8
Hotel/accommodatie : BATIHAN /4 sterren
Accommodatiecode : 14423
Formule : All in vol pens.
Kamer 1 : Type 20 Dubbel Bad Koelkast Airco
Uw totale prijs : 1.312,50 euro ---> 656,25 euro pp
Voorschot : 393,75 euro
Saldo : 918,75 euro

2.
Reisformule : Vlucht + verblijf
Aantal dagen : 8
Hotel/accommodatie : YALI PRESTIGE /4 sterren A
accommodatiecode : 14478
Formule : All in vol pens.
Kamer 1 : Type 25 Dubbel Bad Minibar Airco Promokamer
Uw totale prijs : 1.237,00 euro --> 618,5 euro pp
Voorschot : 371,10 euro
Saldo : 865,90 euro

3.
Reisformule : Vlucht + verblijf
Aantal dagen : 8
Hotel/accommodatie : ONURA /5 sterren
Accommodatiecode : 14490
Formule : All in vol pens.
Kamer 1 : Type 25 Dubbel Bad Koelkast Promokamer
Uw totale prijs : 1.375,10 euro --> 687,5 euro pp (juist limiet omdat 5 sterren is)


Voorschot : 412,53 euro
Saldo : 962,57 euro

4.
Reisformule : Vlucht + verblijf
Aantal dagen : 8
Hotel/accommodatie : FANTASIA /5 sterren
Accommodatiecode : 14484
Formule : All in vol pens.
Kamer 1 : Type 25 Dubbel Bad Koelkast Airco Promokamer
Uw totale prijs : 1.339,80 euro --> 669,9 euro pp
Voorschot : 401,94 euro
Saldo : 937,86 euro

Dit zijn er 4 die we berekend hebben via die module en die in ons of dicht bij ons budget liggen. En allemaal in de periode wanneer we weg zouden gaan. IS het dan niet raar dat ze plots op het reisbureau zeggen van ja het miminum is 700 euro? Je kan ook zeggen dat het misschien mindere hotels zijn, maar als je zelf gaat kijken dan zien het er mij goede hotels uit. Er zitten zelfs 2, 5 sterren, hotels in dusja...
Wat is jullie mening?

Gavin

Legacy Member
ge betaalt dossierkosten in uw reisbureau (per reis of per persoon), comissie, .. (fluctueert rond de 10%)

internet is reisje boeken en dat is het. het is goedkoper maar in a way ook risicovoller
reisbureau handelt anders normaal alles af zodat gij u geen zorgen hoeft te maken (vouchers, klachtenbehandeling, ..)

Najade

Legacy Member
Als je online boekt zitten daar toch ook al dossierkosten etc bij?
Misschien hebben ze er een annulatieverzekering bijgeflanst ofzo?

Normaal gezien helpen de mensen in een reisbureau je bij het boeken van de voordeligste dingen, als je er specifiek om vraagt.. is alleszins inderdaad een beetje een vreemde houding van die verkoper/verkoopster dan.

hipStar

Legacy Member
In de prijs zit de annulatieverzekering al in. En zouden we miss gewoon via de site van jetair moeten boeken, maar krijg je dan een andere behandeling ofzo qua rondleidingen? Je hebt toch via Jetair geboekt dan? En ook kan je nie eerst kweetnie informatie halen van da reisbureau en dan toch via de site boeken? Het blijft toch het zelfde reisbureau waarom zou je dan via de site minder moeten betalen dan via een reisbureau. De klachtenbehandeling zou dan ook het zelfste moeten zijn? toch? Je hebt ook sites gelijk Sunjets waar je alleen maar via de site kan boeken of telefonies.

vogelnestje

Legacy Member
ja man, als er op er op de site staat (prijs: x), dan zal de prijs ook x zijn... Je krijgt de factuur nog opgestuurd, alvorens je moet betalen, dus dan weet je het 200% zeker. Er is dus helemaal geen probleem :ironic:

hipStar

Legacy Member
maja als je gaat gaan vragen naar het reisbureau is het plots zoveel meer?

Sneakytje

Legacy Member
mja heb je in het reisbureau exact dezelfde gegevens doorgegeven? dus de juiste datum, juiste kamerkeuze, met of zonder eten op de vlieger, vroegboekvoordeel... Vorig jaar hadden wij ook alels eerst op de site van jetair uitgerekend en dat was exact wat wij betaald hebben. (ahnee +7€ dossierskosten ofzoiets) ma da wete we op voorhand hier in het reisbureau.

hipStar

Legacy Member
Gavin zei:
ge betaalt dossierkosten in uw reisbureau (per reis of per persoon), comissie, .. (fluctueert rond de 10%)

internet is reisje boeken en dat is het. het is goedkoper maar in a way ook risicovoller
reisbureau handelt anders normaal alles af zodat gij u geen zorgen hoeft te maken (vouchers, klachtenbehandeling, ..)

Maja als je online boekt dan krijg je toch ook je papieren opgestuurd? Dit zijn toch ook dossierkosten?

« ei »

Legacy Member
Misschien kan je de berekening van de site afprinten, meenemen naar het reisbureau en vragen wat het verschil is ofzo, ze zullen het wel uitzoeken voor u :)

Ik ben trouwens vorige zomer ook naar Turkije geweest, gelogeerd op hotel Fantasia via Jetair, dus als je meer wilt weten over het hotel/Jetair, zeg maar ;)

Jezeke

Legacy Member
als ge bij jetair op internet boekt, is het altij goeiekoper, da was bij mij vorig jaar ook zo, ge moet ook is kijken of ge nie bij sunjets kunt boeken, da is ook van TUI, da is nog goeiekoper,
als ge bij sunjets boekt, krijgde wel gene strandbal op de luchthaven :D

hipStar

Legacy Member
Jezeke zei:
als ge bij jetair op internet boekt, is het altij goeiekoper, da was bij mij vorig jaar ook zo, ge moet ook is kijken of ge nie bij sunjets kunt boeken, da is ook van TUI, da is nog goeiekoper,
als ge bij sunjets boekt, krijgde wel gene strandbal op de luchthaven :D

Maja is da wel te vertrouwen via een site? Kweet wel ze sturen u de papieren op na boeking maja dan nog?

hipStar

Legacy Member
« ei » zei:
Misschien kan je de berekening van de site afprinten, meenemen naar het reisbureau en vragen wat het verschil is ofzo, ze zullen het wel uitzoeken voor u :)

Ik ben trouwens vorige zomer ook naar Turkije geweest, gelogeerd op hotel Fantasia via Jetair, dus als je meer wilt weten over het hotel/Jetair, zeg maar ;)

EN hoeveel hebben jullie betaald? Alle ja, heb je het eerst via de site uitgerekend en dan naar het reisbureau gegaan? En hoe was het hotel?

hipStar

Legacy Member
*NIEUWSFLASH*
Dus omdat we bij jetair niet verder konden zijn we bij neckermann gaan kijken. Andere Hotels opgezocht en laten berekenen door neckermann zelf. Mijn vriendin is vanmiddag naar neckermann geweest en de prijs kwam precies overeen in het reisbureau met wat op de site uitgerekend was. Dusja wij hebben ons hotel maar ik blijf het raar vinden van Jetair. Nog nooit problemen had al heel veel mee weg geweest. Jammer van deze keer.

Aja dit is ons hotel. het staat ook bij Jetair.

3.
Reisformule : Vlucht + verblijf
Aantal dagen : 8
Hotel/accommodatie : ONURA /5 sterren
Accommodatiecode : 14490
Formule : All in vol pens.
Kamer 1 : Type 25 Dubbel Bad Koelkast Promokamer
Uw totale prijs : 1.375,10 euro --> 687,5 euro pp (juist limiet omdat 5 sterren is)

en wij betalen maar 664,99 euro per persoon

« ei »

Legacy Member
hipStar zei:
EN hoeveel hebben jullie betaald? Alle ja, heb je het eerst via de site uitgerekend en dan naar het reisbureau gegaan? En hoe was het hotel?

Hmm, we hebben iets minder dan 1200 euro betaald voor 2 personen, ook 7 nachten, maar m'n vriend had nog extra korting via z'n werk.

Hotel Onura ligt vlak langs Fantasia btw, ziet er ook mooi uit.
Hetgeen dat mij stoorde aan Fantasia (is hetzelfde bij Onura) was: ze hebben een privé-strand, maar dit is niet echt een strand. Als je de foto bekijkt, zal je wel begrijpen wat ik bedoel. Het rechtse gedeelte (niet het gebouw, maar aan het water) is van Onura trouwens.
Dusja, voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat Fantasia een echte aanrader is. Eten en service was perfect. En meer moet da niet zijn :)
Nog vragen? ;)

*edit*

Oh, nee, we hebben eerst in de boekjes van Jetair geselecteerd, en dan geboekt via reisbureau.

Gavin

Legacy Member
hipStar zei:
en wij betalen maar 664,99 euro per persoon

tussen neckermann en jetair ligt het probleem bij eigen kantoren.
neckerman heeft zijn eigen reisbureaus waardoor ze dus rechtsreeks aan de klant verkopen en niemand daar nog een extra percentje moet bij rekenen.
neckermann kunt ge ook alleen maar boeken bij neckermann

jetair heeft zijn travel centers, maar die zijn niet van hun..meer franchisekantoren die hun naam gebruiken. en jetair kunt ge in elke riesbureau boeken

reken uw reis nu eens uit bij thomas cook (ik weet niet waar uw ONURA hotel ligt), die zal wel duurder zijn ondanks krakdezelfde brochure als neckermann


stom dat ge al geboekt hebt, ik dacht net nog aan Corendon. die hebben hun eigen 5sterren-hotels en vliegen ook vanaf regionale luchthavens van hier hoofdzakelijk naar turkije

Jezeke

Legacy Member
hipStar zei:
Maja is da wel te vertrouwen via een site? Kweet wel ze sturen u de papieren op na boeking maja dan nog?

ja, natuurlijk, waarom nie? bij mij is alles goed gegaan ze, kga da dees jaar opnieuw doen

jorrelemargi

Legacy Member
ik ga persoonlijk nog altijd liefst naar reisbureau voor een reis te boeken. Vluchten via ryanair ofzo boek je natuurlijk snel via de site zonder problemen, maar voor iets duurders ...

trouwens, je budget is 650 euro, reken je daar ook je kosten bij als je buiten je (hopelijk voor u all-in) hotel stapt? Dat ge niet voor verrassingen komt te staan ginder

Najade

Legacy Member
Wij hebben voor onze reis naar Zuid-Afrika eerst vanalles bekeken op internet, dat dan afgeprint en meegenomen naar het reisbureau.
Dat was via Connections, en die hebben eigenlijk echt hun best gedaan het nóg goedkoper en beter geregeld te krijgen, toen ze duidelijk wisten wat we precies wilden.

Ik stel voor het zo nog es te proberen: printen, meepakken die handel en samen duidelijk uitleggen wat je precies zoekt.

Dr.White widow

Legacy Member
over 3 weken naar canada geweest,

met ebookers.be mijn vlucht geboekt en gewoon een hotel gezocht online, rechtstreeks geboekt van de hotelsite.
Het enige wa ik heb moeten doen is die code dat je voor je vlucht toekrijgt zeggen aan de incheck-balie van de luchthaven. In het hotel is het gewoon uwe visa of uwe reispas laten zien en da ist.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan